Gå til innhold

Gjeld jeg aldri kommer til å bli ferdig med likevel..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har skrevet her før ang. gjeld jeg har pådratt meg fra mitt siste samboerskap, hvor eksen min drev ett firma i mitt navn og aldri betalte regninger.
Verken for telefon, internett, strøm, leverandører til firmaet ol.
Jaggu hadde vi ikke bilen i mitt navn også, og bare der er det kanskje 10-15.000,- i ubetalte bompenger, samt ubetalt årsavgift.

Til sammen har jeg idag sikkert en samlet gjeld på ca. 300-350.000, og det øker med ca. 40-50.000,- i året, i renter.
Det første året klarte jeg å bli kvitt nesten 150.000,- av den daværende gjelda, og sørget for at det kom til den rette skyldner, altså min eks. Mens resten er gått til inkasso osv. og kan derfor ikke gjøres noe med.

Jeg er 26 år, og har ett barn i barnehagealder. Jeg har vært student siden i sommer og vil trolig ikke være ferdig utdannet og autorisert i helseyrket før 2018.
Når jeg er ferdig utdannet, kan jeg tenke meg at jeg vil få 15-18.000,-/mnd, og per idag har jeg sosialhjelp på nesten 16.000,-/mnd. Det dekker akkurat alle mine nåværende utgifter.
Det vil si at jeg har 2000,- til rådighet, kanskje, til å betale gjeld med hver måned.
Jeg har mellom 15-20 forskjellige kreditorer, så å betale tilbake gjelden til de alle, virker som en umulig oppgave, fordi ingen av kreditorene vil godta små månedtlige beløp, samtidig som at hvis jeg prioriterer èn og èn kreditor, vil de andre rente seg så mye mens de venter, at jeg ikke vil bli ferdig å betale de tilbake likevel, før jeg dør av alderdom..