Gå til innhold

"Once you let the darkness in"..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så det i en serie, at noen sa at når du først har sluppet inn "mørket", forsvinner det aldri helt. Det fikk meg til å gruble. Tror du det stemmer? Kan man aldri bli "frisk" hvis man først har sluppet inn mørket? Det være seg å være slem mot andre, morder, ha depresjon. Alt "mørkt"...

Anonymous poster hash: 936d2...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er motsatt?

Hvis lyset først har skint så blir det aldri helt mørkt.

Anonymous poster hash: e26bd...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er motsatt?

Hvis lyset først har skint så blir det aldri helt mørkt. Anonymous poster hash: e26bd...ec5

Det henger kanskje hånd i hånd. Uten mørke er det ikke lys, eller?

Anonymous poster hash: cb5f1...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle en viss grad av "mørke" i seg da? Jeg tror ikke at hvis man har gjort noe ille er man en ille person for alltid. Man kan som oftest forandre seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle en viss grad av "mørke" i seg da? Jeg tror ikke at hvis man har gjort noe ille er man en ille person for alltid. Man kan som oftest forandre seg.

Ikke at man er en dårlig person, men at det er lett å finne frem til mørket igjen

Anonymous poster hash: cb5f1...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at man er en dårlig person, men at det er lett å finne frem til mørket igjen

Anonymous poster hash: cb5f1...df8

Ja det er kanskje enklere å gjøre noe ille igjen når man har gjort det før. Du er inne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle har mørk og lys i seg, og det er om å gjøre å finne balansen. Yin yan.

Men er som du sier, at om man først har åpnet opp for mørket, i form av demoner, som ikke bare trenger å være ånder, men hat, sjalusi, aggresjon osv, så vil man alltid ha det i seg



Anonymous poster hash: 274f3...89a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det i en serie, at noen sa at når du først har sluppet inn "mørket", forsvinner det aldri helt. Det fikk meg til å gruble. Tror du det stemmer? Kan man aldri bli "frisk" hvis man først har sluppet inn mørket? Det være seg å være slem mot andre, morder, ha depresjon. Alt "mørkt"...

Anonymous poster hash: 936d2...b19

Kanskje det er motsatt?

Hvis lyset først har skint så blir det aldri helt mørkt.

Anonymous poster hash: e26bd...ec5

Det henger kanskje hånd i hånd. Uten mørke er det ikke lys, eller?

Anonymous poster hash: cb5f1...df8

Lyset og mørket balanserer hverandre ut. Alt er grått.

Anonymous poster hash: a4635...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke noe på. Mennesker er et sammensurium av følelser, modus, tanker, holdninger og stemningsleier som er dynamiske - ikke statiske.

De er stadig i forandring - i en periode kan man være fylt opp av et mørke hvor hele livet virker meningsløst og håpløst - for så å komme inn i en lys tilværelse med håp, drømmer, glede, lykke og mening - så dette tilbake eller havne i en gylden middelvei.

Livet er som en berg og dale bane. Bare fordi en periode er mørk så betyr ikke det at det vil vedvære livet ut. Dette er ett litt for oversimplisert og ulogisk betraktning/påstand for min del.

Alt er flytende overganger og forandring lurer bak enhvert hjørne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...