Gå til innhold

sex i parforhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ludodama

Tror nok mange menn er i din situasjon, dessverre.

Jeg tror man skal ha en skikkelig prat om slikt tidlig i forholdet. De fleste har god sex i starten og bare regner med at det vil fortsette, derfor blir det aldri et tema.

Dessverre er det mange kvinner som ikke prioriterer sex når forelskelsen har lagt seg. Alle unnskyldningene er nettopp det - unnskyldninger. De ser ikke på sex som et fysisk behov bare noe de vil ha når de er ville etter mannen. Og hans egne behov er ikke så viktige og det er jo "hennes kropp".

Derfor er det lurt å få denne diskusjonen unna tidlig og begge se seg enige i at sex er et fysisk behov som alle andre og at man iblant må anstrenge seg litt for å holde sexlivet gående.

Om en mann neglisjerer en kvinnes emosjonelle behov slik hun neglisjerer hans fysiske, hadde hun nok klaget relativt raskt. Det skal gå begge veier.

Anonymous poster hash: dafd0...073

Vel, sett fra en kvinne med erfaring i langvarig forhold og omtrent aldri har takket nei når anledningen har bydd seg så er ikke det måten å få meg tent iallefall.

Det skal ikke komme utfra "generelle behov", men at vedkommende tenner på meg, at man ønsker noe utover behovet.

Generell sex er greit det, men det er jo detaljene og alt rundt det(nei, ikke emosjonelle ting men seksuelle) som gjør at man vil ha mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært sammen i 17 år,gift i 10,2 barn på 3.5 og 6,5 år.

Har sex hver 3 til 4 uke.

Altfor sjelden,vurderer om jeg gidder å være sammen med frua lenger.

Hun er totalt uinteressert i all form for kos og nærhet.

Er bestandig hun som skal bestemme når vi skal knulle,hvis jeg ikke vil er det fullt helvette.Typisk kvinnfolk.

Jeg tar meg heller en runk enn å prøve meg på henne



Anonymous poster hash: b27ed...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du/dere barn?

Ja, men det er da ingen unnskyldning for å ikke ha sex. De sover som to små stein gjennom hele kvelden og natten, og det var helst kvelden vi brukte til sexytime før. Not so much any more...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Ja, men det er da ingen unnskyldning for å ikke ha sex. De sover som to små stein gjennom hele kvelden og natten, og det var helst kvelden vi brukte til sexytime før. Not so much any more...

neida, var bare nysgjerrig på generelt grunnlag. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, var bare nysgjerrig på generelt grunnlag. :)

Dersom jeg ikke hadde hatt barn, hadde folk sagt: "Bare vent til dere får barn, da orker dere ikke sex!"

Mine er begge i barnehagealder, og med 1 1/2 års mellomrom. Begge har hatt sine perioder med dårlig søvn, men det har aldri stoppet meg fra å ønske meg litt hygge med mannen. Ærlig talt, sex er FANTASTISK GODT! Jeg skjønner ikke at det er noe man nedprioriterer eller "ikke orker"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Dersom jeg ikke hadde hatt barn, hadde folk sagt: "Bare vent til dere får barn, da orker dere ikke sex!"

Mine er begge i barnehagealder, og med 1 1/2 års mellomrom. Begge har hatt sine perioder med dårlig søvn, men det har aldri stoppet meg fra å ønske meg litt hygge med mannen. Ærlig talt, sex er FANTASTISK GODT! Jeg skjønner ikke at det er noe man nedprioriterer eller "ikke orker"...

Jeg er enig med deg, men jeg vet jo at mange kvinner der ute(både som jeg kjenner og om man skal tro forskningen) ikke bare jobber fulltid, men de tar seg også av Familien AS og husarbeid i langt større grad enn mannen - og da blir det jo lett for meg som deler alt med mannen å si at "det er bare å prioritere, drit i husvasken".

Det er ikke spesielt sexy med folk uansett kjønn som lar den andre ta hovedbyrden av all jobb, så i tillegg til å bli mer sliten så er det jo sikkert også jævlig irriterende.

Hvem har lyst til å ligge med en fyr som knatter på mobilen i sofaen mens du har vaske 5 vasker, lagd middag, lagt ungen(e)("du ammer jo/ungen vil bare legges av deg"), organisert diverse henting/levering til aktiviteter for større barn når du i tillegg som den andre har vært på jobb?

Maks turnoff, og en viktig årsak til at endel kvinner ikke gidder ta seg bryet tror nå jeg.

Legg på et sexliv som ikke lengre er superspennende fra begges side, så¨har du jo gulloppskrifta for nada sex ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med deg, men jeg vet jo at mange kvinner der ute(både som jeg kjenner og om man skal tro forskningen) ikke bare jobber fulltid, men de tar seg også av Familien AS og husarbeid i langt større grad enn mannen - og da blir det jo lett for meg som deler alt med mannen å si at "det er bare å prioritere, drit i husvasken".

Det er ikke spesielt sexy med folk uansett kjønn som lar den andre ta hovedbyrden av all jobb, så i tillegg til å bli mer sliten så er det jo sikkert også jævlig irriterende.

Hvem har lyst til å ligge med en fyr som knatter på mobilen i sofaen mens du har vaske 5 vasker, lagd middag, lagt ungen(e)("du ammer jo/ungen vil bare legges av deg"), organisert diverse henting/levering til aktiviteter for større barn når du i tillegg som den andre har vært på jobb?

Maks turnoff, og en viktig årsak til at endel kvinner ikke gidder ta seg bryet tror nå jeg.

Legg på et sexliv som ikke lengre er superspennende fra begges side, så¨har du jo gulloppskrifta for nada sex ever.

Dersom man koker det hele ned, går det på hva man prioriterer. Jeg vil tro mange kvinner nedprioriterer sex, for de er uansett ikke særlig kåte. Men nå skal det sies at det også hagler med utroskap og skilsmisser overalt. Selv er jeg tretti, og dette året har jeg begynt å se utrolig mange skilsmisser rundt meg. Bak veldig mange av de skilsmissen står det blant annet utroskap. I wonder why...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man koker det hele ned, går det på hva man prioriterer. Jeg vil tro mange kvinner nedprioriterer sex, for de er uansett ikke særlig kåte. Men nå skal det sies at det også hagler med utroskap og skilsmisser overalt. Selv er jeg tretti, og dette året har jeg begynt å se utrolig mange skilsmisser rundt meg. Bak veldig mange av de skilsmissen står det blant annet utroskap. I wonder why...

Jeg vet ikke om jeg er enig i at det bunner i prioriteringer.

Du drar inn skilsmisser osv.

Jeg tenker at det hele bunner i at folk er for raske med å gifte seg, de blir sammen med "feil" person.

Så utrolig mange dårlige forhold der ute, folk som ikke passer sammen, men som ble sammen i en forelskelse som selvfølgelig vil gå over. Nei, folk må ta seg bedre tid. Ikke sats på noen før du er nærmere 30, enn 20. Bli kjent med deg selv, hva du trenger, hva du har å gi.

Folk burde fått en eller annen form for "opplæring" i å velge partner.

Anonymous poster hash: 57486...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg er enig i at det bunner i prioriteringer.

Du drar inn skilsmisser osv.

Jeg tenker at det hele bunner i at folk er for raske med å gifte seg, de blir sammen med "feil" person.

Så utrolig mange dårlige forhold der ute, folk som ikke passer sammen, men som ble sammen i en forelskelse som selvfølgelig vil gå over. Nei, folk må ta seg bedre tid. Ikke sats på noen før du er nærmere 30, enn 20. Bli kjent med deg selv, hva du trenger, hva du har å gi.

Folk burde fått en eller annen form for "opplæring" i å velge partner.

Anonymous poster hash: 57486...52c

Flere har ment at jeg var for rask til å gifte meg. Vi var begge 23, og hadde møtt hverandre året før. Er tretti nå, og heldigvis ikke noe å utsette på ekteskapet (jeg får litt for lite sex, men ellers er det meste supert). Tre vennepar av oss har gått fra hverandre denne høsten. Samtlige var gift med barn, men også samtlige var samboere lenge før de giftet seg. I to av tilfellene hadde kona ny kjæreste da samlivsbruddet skjedde. Den tredje fruen var utro, og vi regner med at hun også offentliggjør ny kjæreste snart. Jeg ser et visst mønster her...

I et samliv MÅ man prioritere hverandre. Tid til hverandre uten alle andre rundt. Uansett om man er tyve eller femti, om man har barn eller ei. Dersom man ikke gidder å være med kjæresten, hva er da vitsen med å ha en kjæreste i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han et deilig sug når han kommer hjem iblant. Også svelger du han :)

Gjør det ofte med min mann, han elsker det. Det gjør at han bare blir mer tent, kanskje han tar deg i samme slengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi han et deilig sug når han kommer hjem iblant. Også svelger du han :)

Gjør det ofte med min mann, han elsker det. Det gjør at han bare blir mer tent, kanskje han tar deg i samme slengen?

Når man er en kinky og kåt person, så vet man selvsagt alle triksene for å få seg noe. Problemet er sannsynligvis at han har blitt bortskjemt. Han er så vant til at jeg tar initiativet at han aldri gidder å gjøre det selv. Han får sex og tilfredsstillelse servert på sølvfat. Hvorfor skal han da gidde å ta initiativ selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Jøss. For noen merkelige antakelser og forslag.

Greit man har levd lenge i forhold, men det virker som om samtlige her antar hele verden fungerer utfra deres partners hjerne.

Det gjør den ikke.

Som om svelging eller en blowjob kl 16 kommer til å ordne biffen :P

De skilsmissene skjer av langt flere årsaker enn sex.

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min og jeg har pratet veldig mye rundt det med sex, og vi har faktisk pratet om hvor viktig sex er i et forhold. Sex og kos er jo det som skiller vennskap fra forhold, og dermed er det utrolig viktig med sex og nærhet. Nå er vi i nyforelsket-fasen, så vi har jo sex minst to ganger hver gang vi møtes. Ofte har vi det tre-fire ganger, fordi vi er så sinnssykt kåte på hverandre.

Men til dere som sier at man blir sammen for fort fordi man er så forelska, hvordan tror dere ellers et forhold starter??

Nei, både kjæresten min og jeg er enige om at vi skal være sammen lenge, så skal vi være oppmerksomme mot hverandre og kjærlige mot hverandre. Det er liksom så lett å bare feie det under et teppe hvis man ikke har lyst på sex. Ja, et forhold krever faktisk arbeid, på samme måte som et ekteskap også. Jeg kan virkelig ikke se problemet enkelte kvinner har når det kommer til sex. Joda, man har kanskje barn, hus og andre oppgaver, men det er faktisk 24 timer i døgnet, så kan man ikke finne tid til ca 20 min med kos? :)



Anonymous poster hash: 94cdc...0ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten min og jeg har pratet veldig mye rundt det med sex, og vi har faktisk pratet om hvor viktig sex er i et forhold. Sex og kos er jo det som skiller vennskap fra forhold, og dermed er det utrolig viktig med sex og nærhet. Nå er vi i nyforelsket-fasen, så vi har jo sex minst to ganger hver gang vi møtes. Ofte har vi det tre-fire ganger, fordi vi er så sinnssykt kåte på hverandre.

Men til dere som sier at man blir sammen for fort fordi man er så forelska, hvordan tror dere ellers et forhold starter??

Nei, både kjæresten min og jeg er enige om at vi skal være sammen lenge, så skal vi være oppmerksomme mot hverandre og kjærlige mot hverandre. Det er liksom så lett å bare feie det under et teppe hvis man ikke har lyst på sex. Ja, et forhold krever faktisk arbeid, på samme måte som et ekteskap også. Jeg kan virkelig ikke se problemet enkelte kvinner har når det kommer til sex. Joda, man har kanskje barn, hus og andre oppgaver, men det er faktisk 24 timer i døgnet, så kan man ikke finne tid til ca 20 min med kos? :)

Anonymous poster hash: 94cdc...0ff

Altså...litt rart at en forelsket person heelt i starten av et forhold er ute med pekefingeren uten å ha erfaringen..

Kom tilbake når dere har vært sammen i, ja la oss si 15 år ..

Anonymous poster hash: 57486...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og fruen ligger på 1-3 ganger i mnd.

Noe som sliter ganske hardt på meg. Jeg kunne gjerne hatt meg 1-3 ganger om dagen. Mener helt seriøst at hver dag, men få unntak burde være normalen.

Mitt syn på saken er at sex/intimitet er en fantastisk ting å ha som grunnmur i et forhold. Krangler man så busta fyker? Makeupsex fikser det meste, har man det tøft økonomisk eller på andre områder? La oss koble av alt og alle og kun ha fokus på hverandre og felles nytelse, sex er gratis og har en masse positive effekter på kropp og sjel.

Jeg frykter den enorme forskjellen på sexfronten kommer til å ende med brudd en vakker dag. Jeg føler etter såpass mange år at livet er for kort til å ikke ha sex betydelig oftere.

Det gjelder ikke bare selve akten, men generelt flørting/teasing/leking. Jeg hadde vært en lykkeligere mann om man hadde dette i hverdagen, i tillegg til selve sexen.

Med tanke på hvor mye hun nyter sex når vi først har det greier jeg rett og slett ikke å begripe årsaken til at dette ikke ønskes oftere.

Anonymous poster hash: 1b20b...38e

Som jeg skulle skrevet det selv!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Kjæresten min og jeg har pratet veldig mye rundt det med sex, og vi har faktisk pratet om hvor viktig sex er i et forhold. Sex og kos er jo det som skiller vennskap fra forhold, og dermed er det utrolig viktig med sex og nærhet. Nå er vi i nyforelsket-fasen, så vi har jo sex minst to ganger hver gang vi møtes. Ofte har vi det tre-fire ganger, fordi vi er så sinnssykt kåte på hverandre.

Men til dere som sier at man blir sammen for fort fordi man er så forelska, hvordan tror dere ellers et forhold starter??

Nei, både kjæresten min og jeg er enige om at vi skal være sammen lenge, så skal vi være oppmerksomme mot hverandre og kjærlige mot hverandre. Det er liksom så lett å bare feie det under et teppe hvis man ikke har lyst på sex. Ja, et forhold krever faktisk arbeid, på samme måte som et ekteskap også. Jeg kan virkelig ikke se problemet enkelte kvinner har når det kommer til sex. Joda, man har kanskje barn, hus og andre oppgaver, men det er faktisk 24 timer i døgnet, så kan man ikke finne tid til ca 20 min med kos? :)

Anonymous poster hash: 94cdc...0ff

Hilsen,en ung person som aldri har hatt barn, langvarig forhold, fulltidsjobb, barselpermisjon med muligens krevende barn i flertall, forpliktelser ifht barnas aktiviteter, økonomisk ansvar for Familien A/S, venner man får se altfor sjeldent, kropp som sårt trenger trening og avslapping, minimalt med søvn over flere år, bekymringer over tenåringen, unger som stadig hopper inn i senga, en annen som vil opp 04.30, 5 runder med omgangssyke mens man har deadline på stort jobbprosjekt og har brukt opp alle sykt barn dager mens mora di henger på telefonen og vil du skal besøke henne mye oftere fordi hun er ensom, og jammen må ikke kledningen på huset byttes og.

Altså. Jah. Jeg ser hvordan det kan skli bort blant mange "er absolutt nødt til å løse asap" oppgaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...