Gå til innhold

Min far mener jeg ikke skal invitere min søsters mann i dåpen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde regnet med at søsteren min hadde klart å bestemme dette selv, jeg. Vil hun ikke ha han kan hun si det til han selv - eller til deg, så kan du be han holde seg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er han ikke invitert i egenskap av å være din søsters mann? Eller har han fått en egen invitasjon? Om det var meg ville jeg regnet med at han ikke kom (hvis de ikke har bestemt seg for å gi forholdet en ny sjanse) uten min innblanding. Strengt tatt er dette en sak mellom din søster og mannen hennes. Det du kan (jeg vil si bør) gjøre er å snakke med din søster, og høre hva hun sier. Ber hun deg gi han beskjed om å holde seg unna bør du gjøre det. Uansett, dere er begge voksne, og dere bør klare å ordne opp i dette uten at faren deres er mellommann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Enda en tråd om utro mann som ikke skal inviteres i dåp? Les den andre tråden.

Anonymous poster hash: 884cf...2d4

 

Det er jo to vidt forskjellige situasjoner. Her er det nylig utroskap, utført av en mann som ikke har slektskap med hverken foreldre til dåpsbarnet eller dåpsbarnet selv, og antakelig er invitert sammen med sin kone (altså TS sin søster). 

 

I forrige tråd mente jeg selvfølgelig at far til TS skulle få komme, her mener jeg at mannen til søsteren selvfølgelig ikke skal komme, om det er det søster ønsker. 

Anonymous poster hash: 171f8...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at dette løser seg veldig fint helt på egenhånd. Han har neppe noen interesse av å dukke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din lojalitet er til din søster. Han burde ikke bli invitert. Hvorfor lage unødvendig kvalme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens. Ikke avspor med drittslenging. For å svare på et par ting: nei, dette er ikke troll. Hvis det finnes en lik tråd allerede er det nok tilfeldig for jeg har ikke skrevet om dette før i går.Nei, min søster og han har ikke barn. Jo, jeg tror han ønsker å være der, det har han gitt uttrykk for. Han er en mann som er veldig lett å omgås, jeg og mine andre søsken liker han godt og han har alltid gitt uttrykk for at det er gjensidig. Min søster og jeg har hatt et litt distansert forhold(sikkert mye fordi jeg er 9 år eldre)men jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Hun betyr jo mer enn han. Men det vil føles ekkelt for meg å be han holde seg borte. Han er jo blitt nærmest en ekstra bror for meg.

TS

Anonymous poster hash: b69c6...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud folkens. Ikke avspor med drittslenging. For å svare på et par ting: nei, dette er ikke troll. Hvis det finnes en lik tråd allerede er det nok tilfeldig for jeg har ikke skrevet om dette før i går.Nei, min søster og han har ikke barn. Jo, jeg tror han ønsker å være der, det har han gitt uttrykk for. Han er en mann som er veldig lett å omgås, jeg og mine andre søsken liker han godt og han har alltid gitt uttrykk for at det er gjensidig. Min søster og jeg har hatt et litt distansert forhold(sikkert mye fordi jeg er 9 år eldre)men jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Hun betyr jo mer enn han. Men det vil føles ekkelt for meg å be han holde seg borte. Han er jo blitt nærmest en ekstra bror for meg.

TS

Anonymous poster hash: b69c6...712

Du burde slutte å være glad i han sporenstreks hvis ikke er du en fæl søster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens. Ikke avspor med drittslenging. For å svare på et par ting: nei, dette er ikke troll. Hvis det finnes en lik tråd allerede er det nok tilfeldig for jeg har ikke skrevet om dette før i går.Nei, min søster og han har ikke barn. Jo, jeg tror han ønsker å være der, det har han gitt uttrykk for. Han er en mann som er veldig lett å omgås, jeg og mine andre søsken liker han godt og han har alltid gitt uttrykk for at det er gjensidig. Min søster og jeg har hatt et litt distansert forhold(sikkert mye fordi jeg er 9 år eldre)men jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Hun betyr jo mer enn han. Men det vil føles ekkelt for meg å be han holde seg borte. Han er jo blitt nærmest en ekstra bror for meg.

TS

Anonymous poster hash: b69c6...712

 

Beklager det ts, det gikk en smule varmt der. Samtidig godtar jeg ikke å sitte å bli rakket ned på av andre brukere og jeg svarer i samme språk uansett hva det gjelder. (Presiserer at dette ikke var deg men en annen bruker).

 

Men jeg står for det jeg skriver, og det er at jeg syntes søsteren din faktisk skal ordne opp selv når det gjelder dette. Ja, utroskap er som sagt jævlig men igjen - søsteren din er en voksen kvinne og med mindre det dreier seg om vold, trusler eller andre ting han gjør i hensikt å skade henne så bør de to ordne opp selv. Det er faktisk ingen av dere (hverken faren din eller du) som har noe å gjøre med hennes eller hennes mann seksualliv.

Anonymous poster hash: 42039...b9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens. Ikke avspor med drittslenging. For å svare på et par ting: nei, dette er ikke troll. Hvis det finnes en lik tråd allerede er det nok tilfeldig for jeg har ikke skrevet om dette før i går.Nei, min søster og han har ikke barn. Jo, jeg tror han ønsker å være der, det har han gitt uttrykk for. Han er en mann som er veldig lett å omgås, jeg og mine andre søsken liker han godt og han har alltid gitt uttrykk for at det er gjensidig. Min søster og jeg har hatt et litt distansert forhold(sikkert mye fordi jeg er 9 år eldre)men jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Hun betyr jo mer enn han. Men det vil føles ekkelt for meg å be han holde seg borte. Han er jo blitt nærmest en ekstra bror for meg.

TS

Anonymous poster hash: b69c6...712

Han tok et valg når han var utro,konsekvensen av det er at han kan miste den familien han har hatt i dere. Og jeg mener uansett hvor godt forhold du har til han,så burde du stille opp for din søster og respektere hennes ønsker. Hun er langt viktigere enn mannen. 

Anonymous poster hash: e4b55...41e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens. Ikke avspor med drittslenging. For å svare på et par ting: nei, dette er ikke troll. Hvis det finnes en lik tråd allerede er det nok tilfeldig for jeg har ikke skrevet om dette før i går.Nei, min søster og han har ikke barn. Jo, jeg tror han ønsker å være der, det har han gitt uttrykk for. Han er en mann som er veldig lett å omgås, jeg og mine andre søsken liker han godt og han har alltid gitt uttrykk for at det er gjensidig. Min søster og jeg har hatt et litt distansert forhold(sikkert mye fordi jeg er 9 år eldre)men jeg er selvfølgelig veldig glad i henne. Hun betyr jo mer enn han. Men det vil føles ekkelt for meg å be han holde seg borte. Han er jo blitt nærmest en ekstra bror for meg.

TS

Anonymous poster hash: b69c6...712

Jeg synes du virkelig er usmakelig overfor søsteren din. Det er forståelig at det er kjedelig å avbryte kontakt med noen som har kommet inn i familien og man har fått en god tone med, men det er en selvfølge at man avbryter kontakten dersom situasjonen faller seg slik som det gjør her. Det er helt absurd at du i det hele tatt spekulerer i hva du skal gjøre. 

 

Jeg ser ikke helt hva som er ekkelt for deg. At han er utro mot søsteren din er tydeligvis ikke ekkelt nok som å trekke tilbake invitasjonen hans... Det sier en hel del om deg. Dersom noe sånt skjer er det ganske gitt at invitasjonen trekkes tilbake (dersom dette er det den bedratte ønsker) og en kort forklaring. Dette er det mest ryddige å gjøre. Jeg hadde virkelig følt meg sveket av deg dersom du var min søster. 

Anonymous poster hash: c969f...6ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...