Gå til innhold

Foreldre som ikke kan stille som sikkerhet i lån


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan godt spare penger på å droppe linser for en periode om man har briller som passer. Har man ikke der er det naturligvis ganske meningsløst å spare på linsebruk. Anonymous poster hash: 1db45...310

Det hadde aldri funket for meg, selv om jeg har briller som passer. Linser er så mye mer praktisk enn briller, det hadde på ingen måte vært verdt å kutte linser for å spare 100-200 kroner i måneden. Det hadde vært absolutt kriseløsning, for å si det slik. Å anbefale noen som har råd til å spare flere tusen i måneden å slutte å bruke linser er helt tullete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.. Og ha et såpass kjipt liv at det egentlig ikke er verdt det :P

Anonymous poster hash: c19d3...f9e

Dersom det å leve nøysomt et års tid ikke er "verd det" for å få seg egenkapital og en økonomisk grunnmur, så kan lån heller ikke klage over å evt ikke få lån. Man er sin egen lykkes smed.

Anonymous poster hash: 502ce...774

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samlet (etter skatt) har vi dette utbetalt:

44000

Mobil: 1000

Leiekostnader (inkl strøm, internett,tv): 15000

Trening: 1400

Transport: 1600

Studielån: 1100

Andre utgifter: 5000 (herunder noe linsebruk og p-piller).

Mat: 4500

Anonymous poster hash: 115d7...57c

Dere kan leie en mindre og billigere leilighet til feks 10-12k i første omgang om dere bare er to.

Dere har veldig god inntekt og stiller sterkt siden dere er to så da er relativt lett å spare opp EK. Dere bør kun spare 20k tilsammen i måneden. Da vil det ta dere ca. 2 år og spare opp nok EK. Det bør dere klare nokså enkelt.

Anonymous poster hash: 85369...006

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen menneskerettighet å eie bolig.

Jeg er singel og fikk ingen hjelp av foreldrene mine. Løsningen var å spare.



Anonymous poster hash: f283c...20c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Og ha et såpass kjipt liv at det egentlig ikke er verdt det :P

Anonymous poster hash: c19d3...f9e

Nei, da er det heller ikke verdt å eie bolig.

Anonymous poster hash: f283c...20c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere eie bolig eller ikke?

Vil man kjøpe, må man spare først. Enklet og greit.

Og synes man det er "for kjipt", får man nå endelig humpe rundt på økonomisk etterskudd resten av livet.

Anonymous poster hash: 502ce...774

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest igjennom denne tråden, så synes jeg, ærlig talt, ikke synd på dere. Dere har relativt sett god inntekt, og kan derfor spare en god del penger, som kan gi dere nok egenkapital til å kjøpe bolig om 2-3 år. Men når dere mener at det "ikke er verdt" å leve sparsomt noen år, så synes jeg neppe dere fortjener å eie deres egen bolig. Det er som nevnt tidligere i denne tråden, ikke en menneskerett å eie sin egen bolig, dette er noe man må jobbe for , er man ikke villig til det, så får man greie dere uten. Minner om at dere må mest sannsynlig leve sparsomt hvis dere får lån av banken, med den inntekten dere har nå.

Anonymous poster hash: fa6ce...cfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda dem kan klare det på 2 år, hvis dem ikke kjøper dyre produkter(mat) t.o.m Hvis dem bor nærme Sverige, da kan dem spare opp bra

Etter å ha lest igjennom denne tråden, så synes jeg, ærlig talt, ikke synd på dere. Dere har relativt sett god inntekt, og kan derfor spare en god del penger, som kan gi dere nok egenkapital til å kjøpe bolig om 2-3 år. Men når dere mener at det "ikke er verdt" å leve sparsomt noen år, så synes jeg neppe dere fortjener å eie deres egen bolig. Det er som nevnt tidligere i denne tråden, ikke en menneskerett å eie sin egen bolig, dette er noe man må jobbe for , er man ikke villig til det, så får man greie dere uten. Minner om at dere må mest sannsynlig leve sparsomt hvis dere får lån av banken, med den inntekten dere har nå.

Anonymous poster hash: fa6ce...cfa

Anonymous poster hash: de014...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva er det med denne pose og sekk mentaliteten i samfunnet vårt i dag? Ikke bare skal man ha både og, men det skal til og med skje på minuttet.

To-tre år med et nøkternt budsjett der en klarer å spare opp egenkapital til den første boligen er virkelig ikke å forsake hele sin eksistens. Mange andre kan se langt etter en så kort horisont og må kanskje spare i 10 år for å oppnå samme sparemål med sin inntekt.

(PS: for meg er ikke linser luksus - det er en nødvendighet. Jeg ser bedre med linser enn med briller og betaler min faste sum i måneden for det. Det hadde ikke vært aktuelt litt en gang å si fra meg dette, like lite som det hadde vært aktuelt å leve uten Internett eller mobil. Man kan imidlertid se på om man har de mest kostnadseffektive løsningene på alle deler av budsjettet sitt - også når det gjelder linser, Internett og mobil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...