Gå til innhold

Få penger til å yngle mer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har 140.000 på en sparekonto. De skal ikke brukes,men spares. Sparer litt på den kontoen hver mnd

Hva kan jeg gjøre med de for å få de til å yngle mer?

I banken er det lite rente på så liten sum

Har du noe forslag, og hva er renten på det du foreslår?



Anonymous poster hash: becdb...032
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 140.000 på en sparekonto. De skal ikke brukes,men spares. Sparer litt på den kontoen hver mnd

Hva kan jeg gjøre med de for å få de til å yngle mer?

I banken er det lite rente på så liten sum

Har du noe forslag, og hva er renten på det du foreslår?

Anonymous poster hash: becdb...032

Høyrentekonto?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du i rente da?

Anonymous poster hash: b038a...d21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Utbytteaksjer

Lav risiko, forventet return ca 10-15%

Ellers så får du sette dem hos bluestep/nordax til ca 3% rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbytteaksjer

Lav risiko, forventet return ca 10-15%

Ellers så får du sette dem hos bluestep/nordax til ca 3% rente.

Oh yes, det var jo dagens tips. Hvorfor gjør ikke alle dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Oh yes, det var jo dagens tips. Hvorfor gjør ikke alle dette?

Fordi folk flest ikke har råd eller tør ta noe risiko i det hele tatt? Ironisk nok tar de kjemperisiko (nærmest uhemmet kjøper hva som helst bare det heter bolig) på bolig, kjemperisiko når de kjøper alt for dyr bil osv osv. Men å investere litt av sine hardt tjente penger i noe som historisk har gitt kjempebra utbytte..nei, DET er galematthias! Haha. Jeg har vært i utbytteaksjer i en årerekke, og det har gitt meg passiv inntekt hele tiden. Og jeg kan ikke engang mye om økonomi eller aksjer (som du gjerne ønsker påpeke hver eneste gang du får muligheten) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan ikke engang mye om økonomi eller aksjer (som du gjerne ønsker påpeke hver eneste gang du får muligheten) ;)

You and me, both...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå og google beste rente sparing, og se hva du får opp som passer din alder og situasjon forøvrig.

Anonymous poster hash: 74d96...5cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å investere litt av sine hardt tjente penger i noe som historisk har gitt kjempebra utbytte..nei, DET er galematthias! Haha. Jeg har vært i utbytteaksjer i en årerekke, og det har gitt meg passiv inntekt hele tiden. Og jeg kan ikke engang mye om økonomi eller aksjer (som du gjerne ønsker påpeke hver eneste gang du får muligheten) ;)

Det er ikke galematthias, jeg gjør det selv, men det er langt mer risikabelt enn du gir inntrykk av. Siden 2008 har markedet nesten bare gått oppover så det skulle godt gjøres å ikke tjene penger, men avkastningen den perioden er ikke representativ for hvor mye risiko det er å sitte med enkeltaksjer. Det blir ikke mindre risikabelt av at vi har hatt en av de lengste sammenhengende oppgangsperiodene siden 80-tallet.

Anonymous poster hash: 75b38...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er ikke galematthias, jeg gjør det selv, men det er langt mer risikabelt enn du gir inntrykk av. Siden 2008 har markedet nesten bare gått oppover så det skulle godt gjøres å ikke tjene penger, men avkastningen den perioden er ikke representativ for hvor mye risiko det er å sitte med enkeltaksjer. Det blir ikke mindre risikabelt av at vi har hatt en av de lengste sammenhengende oppgangsperiodene siden 80-tallet.

Anonymous poster hash: 75b38...33a

Risiko er det alltid. Men det er risiko å ha pengene i banken også. Risiko for at de taper seg i verdi, og med null oppside. Dessuten bruker du vel stop loss? Skulle markedet kræsje er det bare å komme seg ut. Da dukker det jo bare opp nok en glimrende kjøpsmulighet etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Risiko er det alltid. Men det er risiko å ha pengene i banken også. Risiko for at de taper seg i verdi, og med null oppside. Dessuten bruker du vel stop loss? Skulle markedet kræsje er det bare å komme seg ut. Da dukker det jo bare opp nok en glimrende kjøpsmulighet etterhvert.

Med mindre det er veldig likvide aksjer kan stop loss gjøre vondt verre, siden kjøperne forsvinner helt i et skikkelig krasj. Når aksjene så blir dumpet til markedspris risikerer du å få en mye lavere pris enn om du hadde ventet noen timer.

Anonymous poster hash: 75b38...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...