Gå til innhold

For lite drikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I bryllupet våres blir det mange gjester. Begge har en ganske stor slekt, og foreldrene våres er skilt med nye partnere alle sammen (blir altså da mye stefamilie også). Mange i hans familie er avholds og har et litt stivere forhold til alkohol.

Har lest masse om at folk her syns det er så lite drikke osv, så er redd for at det blir et tema hos oss også.
Greia her er at en del i min familie sliter med begrensninger ang alkohol, og jeg vil ikke at min svigerfamilie skal få et dårlig inntrykk av min familie på denne dagen. I tillegg er det også en del barn under 10 år.
Planen hittil er følgende: Velkomstdrinker, både med og uten alkohol. Vin og/eller øl til forrett, hovedrett og dessert med én påfylling per måltid, altså 6 glass per person under maten. Det vil også stå brus, vann og herreljunga cider tilgjengelig (de med 0,07% alkohol som du får i Sverige) på bordene. Vi tenkte også å dele ut to bonger til hver av de som vil og etter dette blir det betalbar.
Personlig føler jeg dette er nok, når de ikke skal trenge å betale for vann eller brus under hele bryllupet. Syns ikke det er ok med for fulle folk rundt små barn, og ikke med visse i min familie som blir altfor ufyselige med for mye innabords.
Er dette en grei løsning eller hadde dette vært et bryllup dere hadde tatt opp her på KG fordi "de var så griske på drikken"?



Anonymous poster hash: 37750...cd4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

før noe hugge hodet av deg, fro betalbar osv... ;) vil jeg råde deg til å gjøre det som dere vil. dere gir hver pers. 8 alkoholenheter og fritt av alkoholfritt, i min bok er dette godt innafor =)

men igjen...gjør det slik som dere vil =)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bryllupet våres blir det mange gjester. Begge har en ganske stor slekt, og foreldrene våres er skilt med nye partnere alle sammen (blir altså da mye stefamilie også). Mange i hans familie er avholds og har et litt stivere forhold til alkohol.

Har lest masse om at folk her syns det er så lite drikke osv, så er redd for at det blir et tema hos oss også.

Greia her er at en del i min familie sliter med begrensninger ang alkohol, og jeg vil ikke at min svigerfamilie skal få et dårlig inntrykk av min familie på denne dagen. I tillegg er det også en del barn under 10 år.

Planen hittil er følgende: Velkomstdrinker, både med og uten alkohol. Vin og/eller øl til forrett, hovedrett og dessert med én påfylling per måltid, altså 6 glass per person under maten. Det vil også stå brus, vann og herreljunga cider tilgjengelig (de med 0,07% alkohol som du får i Sverige) på bordene. Vi tenkte også å dele ut to bonger til hver av de som vil og etter dette blir det betalbar.

Personlig føler jeg dette er nok, når de ikke skal trenge å betale for vann eller brus under hele bryllupet. Syns ikke det er ok med for fulle folk rundt små barn, og ikke med visse i min familie som blir altfor ufyselige med for mye innabords.

Er dette en grei løsning eller hadde dette vært et bryllup dere hadde tatt opp her på KG fordi "de var så griske på drikken"?

Anonymous poster hash: 37750...cd4

Jeg er veldig imot betalbar, men hadde syntes dette var helt greit. Hadde nok kanskje ønsket noe alkoholfri øl på bordet også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Jeg synes det høres nok ut.

Etter min mening er det ikke nødvendig med påfyll under både forrett og dessert, men man kan heller vurdere enda et påfyll under hovedretten, men dette må,vurderes litt i sammenheng med hvor mange taler det blir og når de kommer. Ved tale er det jo ofte skåling. Dette må dere mao samordne med toastmaster.

Er bongene også tenkt til avec i fobindelse med kaffen? Jeg ville anbefalt å ha avec som en av de inkluderte enhetene.

Mitt forslag vil derfor være slik:

1 enhet velkomstdrink

1 enhet til forrett

2 (evt 3) enheter til hovedrett

1 enhet til dessert

1 enhet avec

2 bonger

Dette blir 8-9 enheter, og burde være ok for mange. Det er da aldri meningen at sjelene skal flyte, heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes opplegget ditt høres fint ut. Har selv vært i bryllup med bonger, og det fungerte helt fin. Tror ikke det var noen i det bryllupet som måtte kjøpe noe, fordi det var mer enn nok bonger.

Hva med å gi noen flere bonger til hovedpersoner, som forlovere/toastmaster og deres partnere?

Jeg synes man skal kunne få påfyll på velkomstdrinken. Det bør også være kontinuitet i påfyll under middagen slik at ingen sitter med tomt glass.



Anonymous poster hash: 75bdf...3b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Jeg er egentlig imot betalbar, men min mening endrer seg når det skal være barn tilstede.

Så lenge gjestene har fri tilgang til alkoholfritt så ser jeg ikke problemet her, hvis det i tillegg er litt problemer med og begrense seg på din side høres dette ut som en flott løsning. Bare husk å informere om dette på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :-)

sparagmitts forslag hørtes faktisk veldig bra ut, og skal diskutere dette med mannen. Har sagt til de rundt meg at jeg ikke orker en haug med taler (har aldri likt det), så jeg satser på at det kun blir det "obligatoriske" (brudepar, forlovere og foreldre) og at de holder seg til maks 5 min. Skal selvfølgelig gi beskjed. Men kan ta ta med alkoholfri øl og to påfyllinger til middag + avec til kaffen. Det er som sagt ikke alle som kommer til å drikke heller!

Anonymous poster hash: 37750...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...