Gå til innhold

Den harde tonen på KG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uff. Men har notert meg en veldig aggressiv tone der - og det samme gjelder i samliv.

Og spedbarn/ graviditet, der mange oppfordres til å ta abort, eller adoptere bort barna sine. Hva får voksne mennesker til å anbefale folk sånt? Om man skal ta abort så håper jeg inderlig det ikke er på bakgrunn av hva et fremmed menneske som ikke kjenner deg mener...

Anonymous poster hash: f60a8...2b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest KeyserSoze

Jeg spurte et uskyldig spørsmål om hund under "kjæledyr" fordi jeg skulle skaffe meg en hund og prøvde derfor å suge til meg all mulig informasjon. Og folk klikket jo i vinkel!Jeg ble faktisk sjokkert at man kunne tolke innlegget mitt så feil og bli sint av noe sånt. Makan

Endret av KeyserSoze
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er kvinner verst, og vi er søstre kun "nedover". De vi anser penere enn oss f.eks., da våkner bitche-genet. :)Anonymous poster hash: d6315...0f2

For noe tull. Snakk for deg selv. Jeg har i hvert fall ingen problemer med å støtte jenter som er penere og slankere enn meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Snakk for deg selv. Jeg har i hvert fall ingen problemer med å støtte jenter som er penere og slankere enn meg selv.

I følge KG har du det, sånn er det bare.... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte et uskyldig spørsmål om hund under "kjæledyr" fordi jeg skulle skaffe meg en hund og prøvde derfor å suge til meg all mulig informasjon. Og folk klikket jo i vinkel!Jeg ble faktisk sjokkert at man kunne tolke innlegget mitt så feil og bli sint av noe sånt. Makan

Du er ikke den eneste. Jeg skrev et innlegg i fortvilelse der fordi noen i min familie ikke var snille med dyrene de eide. Jeg spurte om råd da jeg er den eneste i familien som denne personen har kontakt med og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.

Jeg ble verbalt lynsjet og fikk trusler. Det gikk så langt at jeg måtte slette brukeren for å få fred.

Anonymous poster hash: 99622...998

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig og uenig. Jeg syns det er i overkant mange som må gå veldig rundt grøten og må være superhyggelige uansett. Spesielt gjelder det når det er tusen tråder om samme emne på førstesiden av et underforum, folk svarer tilslutt litt kort eller lignende og så blir det dårlig stemning.

Jeg mener også at mange er veldig oversensitive. Det er ingenting som er mer irriterende med folk som legger ut spørsmål, dilemma og spør om råd, så får de det og blir dritsure fordi rådene eller svarene de får strider med deres egen mening.

Lurt å holde det saklig og skrive konstruktivt, men noen ganger blir det rett og slett for dumt.

Mange som bør ta seg litt i nakken her også ;)

Endret av Askmeagain89
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvilket underforum man er i. Personlig synes jeg ikke det er så ille som du beskriver - ja, det er noen som er i overkant krasse men det er også mange som er behjelpelige. Er vel mer av et problem at noen er ureflekterte.

Jeg synes jevnt over trådstartere ofte er mer problematiske enn de som svarer. Ofte er det noen som ikke takler annet enn ros eller "du har rett" og tar en 180 graders vending midt i tråden. Det blir ganske utakknemlig overfor de som faktisk har svart når vedkommende ikke tar noe til seg.

Jeg har personlig aldri kalt noen for "troll", da jeg heller forlater tråden om jeg har det inntrykket. Jeg ser iblant at andre skriver det og noen ganger tror jeg TS mente det alvorlig, men da ser jeg også hvorfor de antar det, da noen situasjoner er veldig vanskelig å tro at er ekte.



Anonymous poster hash: 96067...841
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Store forum har ofte en krass og litt spydig tone, men det har også mange troll og provoserende temaer. Det er det egentlig ganske lite å gjøre noe med, bortsett fra å tenke på seg selv og hvordan man bør oppføre seg fremfor å se på helheten av forumet. Mindre forumer er ofte mye koseligere da man vil være på godfot med alle pga. det er færre folk å forholde seg til. Er man da frekk mot én, da skal det ikke mye til før hele forumet involverer seg. Her er det stikk motsatt, og man kan bitche fritt uten at det blir like mørk stemning.

Og husk at majoriteten av de som henger her er kvinner. En god del av brukerne er liksom dømt til å ha PMS på samme tidspunkt :fnise:

Endret av BabyBlue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vaka her inne i snart 2 år, alltid som AB og aldri med nick, ikke en eneste gang. Og det er bevisst.

Jeg blir rimelig sjokkert over klimaet her inne. Folk blir revet i fillebiter, gjort narr av, hetset, kalt troll om temaet ikke er gjenkjenbart for akkurat DEG, fordommer florerer, kvinnehat, mannehat, svart-hvitt-tenkning, og utskjelling.

Alt for sjelden ser jeg at folk setter seg inn i situasjonen, tar seg tid med svaret, sier takk for gode svar, er høflige og respektfulle.

Når man ikke tørr å stille sitt spørsmål IRL, går man hit. Men man skal tåle 70% negative svar, gjerne korte setninger uten substans, ser jeg. Må det være slik?

Vær så snill, kan vi ikke være litt snille med hverandre?

Anonymous poster hash: 197c3...c0e

Anonymiteten gjør at folk tør være seg selv. Desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å forsvare TS en gang, og ble kalt rasist av flere. Så jævlig usaklig. Men jeg ble ikke så veldig lei meg, bare oppgitt.

jeg har sikkert skrevet noe som andre har oppfattet som frekt, men da har hen enten tullet eller vært sarkastisk. Men sånt blir ikke alltid oppfattet på nettet. Men jeg ville aldri ha skrevet noe frekt hvis TS virkelig hadde hatt et alvorlig og sårbart problem. Bare for sikkerhets skyld.

det er noen idioter på kg, men stort sett åkreite folk, har jeg inntrykk av. Det finnes andre, små forum hvor folk er 100% respektfulle 100% av tiden, og gir lange, psykoanalytiske svar. Det er kjedelig. Har du virkelig et stort problem, bør du ikke regne med å finne svaret på et forum. Synes jeg, da. Kg er mest for underholdning for,min del, men folk tar det visst veldig seriøst. Bare se hvor mange som reagerer på AB - funksjonen. Jeez.

Endret av Ramona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

det er noen idioter på kg, men stort sett åkreite folk, har jeg inntrykk av. Det finnes andre, små forum hvor folk er 100% respektfulle 100% av tiden, og gir lange, psykoanalytiske svar. Det er kjedelig. Har du virkelig et stort problem, bør du ikke regne med å finne svaret på et forum. Synes jeg, da. Kg er mest for underholdning for,min del, men folk tar det visst veldig seriøst. Bare se hvor mange som reagerer på AB - funksjonen. Jeez.

Ikke sant? Hadde ikke vært halvparten så mange brukere som det er om alle skulle ha vært så korrekte og høflige hele tiden. Det gir litt driv og artig aktivitet om man kødder rundt litt, men alt med måte da.

Har man noe man virkelig, virkelig trenger et dønn seriøst svar på er google en fin ting har jeg erfart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen er å rapportere alle ufineheter.

Akkurat det har jeg begynt å gjøre, men kommentarer som rasshøl ol. Blir bare stående.

Pell deg ut av diskusjonen, har jeg og fått til kommentar der jeg har påpekt at anbefalinger og bruk av produkt ikke er egnet til annet enn å skade.

Noen leser tekst her inne slik fanden leser bibelen. Det er neimen ikke AB som er de verste, men de som skriver under nick. Noen slriver som om de er både politi og dommer.

Min erfaring på KG er noen uker gammel, men jeg har alt merket meg hvem som ikke er mulig å diskutere saklig med. De går til personangrep og eier hele tråden, slipper opp for andre arumenter enn personlige dersom de blir bedt om dokumentasjon for sine påstander eller blir jattet med.

De som gjerne kunne trenge mest til å lese denne tråden klikker seg ikke innher, fordi de mener dette ikke angår dem.

Anonymous poster hash: 30259...7f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæledyrsforumet her jo virkelig helt sinnsykt. Jeg tror jeg har laget to-tre tråder der (som ab) som helt fersk hundeeier. Det var helt uskyldige spørsmål (type "valpen min er fire måneder og biter på sofaen - hjelp" og "forslag til leke for middels stor hund 5 mnd?") og hver gang fikk jeg beskjed om hvor innihelvetes dårlig eier jeg var og den hunden der måtte jeg bare få omplassert med en eneste gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG er som akkurat alle andre forumer har jeg inntrykk av. Du finner ikke et forum (amerikanske, generelle som regel) hvor trolling ikke eksiterer.

Som jeg skrev i en annen tråd, så må folk lære seg å filtrere hva som blir sagt til dem på nett. På et forum hvor 90% er kvinner kommer det til å bli både bli bitching og personangrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så enig med mange av dere, jeg føler jeg ikke kan si min mening om ting før jeg blir kalt en inkompetent idiot som ikke har greie på noe som helst.

Er mange ganger når noen er uenige med meg, så blir jeg kalt flere stygge ting. Jeg bryr meg lite om det, men blir jo provosert og jeg starter aldri med slikt først, det å kalle noen andre for ting..For jeg synes at folk skal ha rett til å si sin mening om ting på ett forum uten å bli mobbet, hetset og sett ned på.

Ofte når jeg skriver, så forklarer jeg slik at ting er satt litt utpå spissen, men jeg blir jo revet i fillebiter før jeg i det hele tatt får sjangs til å forklare hvorfor jeg ser ting på den måten..Og når jeg da blir kalt for en inkompetent idiot som driver bare med oppgulpa svada, så har jeg lite lyst til å fortsette å være med i den diskusjonen, fordi uansett hva man skriver så blir man hakka ned på av en eller flere brukere..
Kunne vært nok å skrive "Jeg er ikke enig med deg, jeg tror/mener/ fordi...osv"


-Helvettes øresus, jeg logger av, klarer ikke å konsentrere meg idag...piiiiiiiiiiiiiiip :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over klikkene her inne, altså de som er så gode venner. Ikke det at det er feil å være venner her inne, men ofte så har jeg opplevd at enkelte bruker bare backer opp hverandre. Diskuterer jeg noe med en bruker kommer en av vennene med hets og personangrep, altså de tilfører ikke debatten noe. Vanvittig irriterende.



Anonymous poster hash: b4aa7...987
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest vel ikkje eigentleg det er så hard tone her, men det er utruleg mykje dårleg debatteknikk og ein del sviktande tekstkompetanse. Eg synest mange er snøgge med å gå til personåtak, og det er utruleg mange døme på "så du meiner det, då meiner du vel ...." også. Herregud, les innlegget, liksom, står det noko om det andre? Neivel, då har du ingenting å basere den påstanden på. Svak tekstkompetanse, som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker AB-knappen fordi det fjerner en del ulemper.

Man slipper å bli konfrontert med hva man sa en gang i en helt annen tråd, i en helt annen kontekst, for fem år tilbake.

Man slipper AnonymeBrukere som kommer med ren hets, bare for hetsens skyld, som gjør det i flere tråder og kommer med utsagn som " Åååh. Du skal alltid være så... "

Også blir debatten litt mer reell enn ellers, synes jeg.

Når jeg poster som AB, tar ikke folk samme hensyn, som når jeg står frem med brukernavn.

Folk mindre forpliktet til å måtte være enig.



Anonymous poster hash: 64545...d6a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...