Gå til innhold

Drivaksel, girkasse eller clutch som er ødelagt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

knis

Anonymous poster hash: cbd7a...130

en forklaring, vennligst? Hvorfor ler du av meg?

Anonymous poster hash: 35a45...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Bremsepedalen er jo den som fungerer som clutch på automat

Tarotkortene mine sier at du er hunkjønn.

Anonymous poster hash: 3a27b...f0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarotkortene mine sier at du er hunkjønn.

Anonymous poster hash: 3a27b...f0d

Stemmer det.

Anonymous poster hash: 35a45...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt med automat så lenge. Men jeg bare antar at man skal trykke ned bremmsepedalen mens du går ifra park til drive er for at bilen skal stå i ro? Aldri hørt noe om at bremmsepedalen har noe kobling med clutchen. Ikke quote meg på dette. Har egentlig aldri lagt så mye inn i det med å trykke ned bremmsepedalen når man skal skifte gir.

Anonymous poster hash: a3f22...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke en normal clutch hvis det er automatkasse. Så du kan utelukke det.

Det høres ut som automatkassen begynner å bli sliten. Den slurer og klarer ikke ta i gang i drive eller revers - det er vanlige varsler på et havari. Du må nok regne med å bytte girkasse. Hva slags bil er det snakk om? Med mindre bilen er veldig spesiell er det neppe økonomisk forsvarlig å bruke 50 000 kr på ny automat. Du kan kjøpe en brukt kasse med dokumentert lav km-stand og sette inn den hvis du er villig til å påkoste bilen videre.

Gode nyheter! Verkstedmannen ringte og fortalte meg at problemer er en slags slange til girkassa, derfor det var oljelekkasje og stillstand. Husker ikke detaljene av hva han sa, eller hva den het, men kostanden blir på ca. 4000 kroner. Så jeg er fornøyd. :)

Anonymous poster hash: 35a45...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode nyheter! Verkstedmannen ringte og fortalte meg at problemer er en slags slange til girkassa, derfor det var oljelekkasje og stillstand. Husker ikke detaljene av hva han sa, eller hva den het, men kostanden blir på ca. 4000 kroner. Så jeg er fornøyd. :)

Anonymous poster hash: 35a45...25c

Så bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. En automatkasse har ikke clutsj. Den fungerer helt annerledes enn en manuell kasse - det er ingen mekanisk forbindelse mellom hjul og motor f.eks. Se for deg en treg væske som formidler kraften. Ikke helt riktig, men illustrativ (bl.a. derfor automatkasser pleide å øke forbruket - energitapet i væsken er relevant).

Men...hva sier verkstedet? Det er jo de som sitter på svaret.

Anonymous poster hash: 707d5...048

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, side 2. Gode nyheter! Men 4k for en slange....300 Karat, eller? :D

Anonymous poster hash: 707d5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, side 2. Gode nyheter! Men 4k for en slange....300 Karat, eller? :D

Anonymous poster hash: 707d5...048

Tipper de gjør mer enn å skifte slange. Minimum oljeskift på kassa. Kjenner ikke Opel-kasser, men de jeg eier (Volvo og Toyota) trenger en flushing med jevne mellomrom for å leve et langt og lykkelig liv...

Edit: Automat er dyrt :( & digg :)

Endret av ransfelt are
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper de gjør mer enn å skifte slange. Minimum oljeskift på kassa. Kjenner ikke Opel-kasser, men de jeg eier (Volvo og Toyota) trenger en flushing med jevne mellomrom for å leve et langt og lykkelig liv...

Edit: Automat er dyrt :( & digg :)

Sa ikke noe om "flushing" og oljeskift på girkassa - men er dette noe som er inkludert i jobben de gjør?

Anonymous poster hash: 35a45...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, kjenner ikke opel og er ikke mekaniker. Bare vet hva jeg må passe på at blir gjort på egne biler (som regel har verkstedet koll på dette så lenge du følger vanlig serviceopplegg...)

Flushing er rens/gjennomspyling av automatkassen.

Ring verkstedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, de burde skifte olje også. Likevel en dyr jobb...men jeg har aldri hatt 0pel heller.

Anonymous poster hash: 707d5...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da clutch uansett, bare at den er en del av girkassa på automat`?

Anonymous poster hash: 35a45...25c

Nei du har ikke clutch, automat kasser har converter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...