Gå til innhold

Hatske, uansvarlige folk som blender deg med lys fordi de mener du kjører for sakte! Må være ulovlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmm, jeg vet ikke.

Det har vel mere å gjøre med at folk flest er uenige i fartsgrensen.

80 på E6 nordover f.eks er helt latterlig. Burde vært 110-120.

Jojo men likevel da. Er jo oftest at fartsgrensa er for høy ute på bygda der veiene er så smale at to biler såvidt klarer å passere hverandre og det er 70 sone. Det er dritskummelt. Ikke pokker om jeg kjører i 70 på en så smal vei. Er dårlug sikt og krappe svinger og så ikke alltid man ser hva som kommer imot og da må man sakne farten så man ikke fpr en bil rett i seg eller kjører av veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jojo men likevel da. Er jo oftest at fartsgrensa er for høy ute på bygda der veiene er så smale at to biler såvidt klarer å passere hverandre og det er 70 sone. Det er dritskummelt. Ikke pokker om jeg kjører i 70 på en så smal vei. Er dårlug sikt og krappe svinger og så ikke alltid man ser hva som kommer imot og da må man sakne farten så man ikke fpr en bil rett i seg eller kjører av veien

Tuller du? De greie veiene på bygda er jo de som har 70... De dårlige er de som får 80... også kjent som skogsveier... Riksvei 4 på hadeland.. FIn vei, OK for 80... har 70.

Vei oppi høgget, burde hatt 60, har 80...

Mange veier kunne med fordel hatt fri fart, da det ikke betyr at folk hadde holdt 200..

§3 spiller fortsatt inn.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at loven ikke tar hensyn til hastighet på akkurat den paragrafen.. Om h*n tviholder på sin rett til å følge fartsgrensen brytes faktisk §3. Det er ikke hans/hennes jobb å gjøre politiets jobb.

§ 3.Grunnregler for trafikk.

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret.

Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen.

Hvis man ligger på fartgrensa pluss litt slingringsmonn så er det de som ligger bak og blinker med lysa som unødig forstyrrer annen trafikk. Når det er sagt, så vet jeg at den slags oppførsel ikke lar seg korrigere i den situasjonen, så jeg pleier å ta det hele med knusende ro og kjører heller inn på en rasteplass. Det er ikke så ofte det skjer, men når det først skjer så gidder jeg ikke bidra til økt aggresjon i trafikken.

De er jo litt søte, da, de som bare ikke klarer å ligge bak andre i det hele tatt. Presser seg forbi ved første mulige anledning, bare for å ta av i neste kryss som er 250 meter lenger framme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo litt søte, da, de som bare ikke klarer å ligge bak andre i det hele tatt. Presser seg forbi ved første mulige anledning, bare for å ta av i neste kryss som er 250 meter lenger framme.

Det er jeg enig i at er ganske tullete :P SÅnt gjør nå hvertfall ikke jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bryter faktisk loven om de tydelig viser at de vil forbi, og du sperer dem fra å passere deg.

Da får du stoppe, slippe de fram, og så kan du ligge akkurat så sakte du vil så lenge du ikke har noen bak deg.

Men herregud da, les innlegget mitt på nytt.

Jeg kjører alltid inn til siden og slipper forbi her jeg bor når noen vil forbi. Dette fordi veien er for trang og svingete til at det er mulig å kjøre forbi.

Men - her er det ikke nødvendigvis mulig å stanse med en gang, jeg må faktisk kjøre til et sted hvor jeg kan kjøre inn til siden. Og inntil jeg kommer til et slikt sted må de oent ligge bak meg - og følge fartsgrensen - for jeg lar meg ikke presse til å kjøre fortere enn jeg er komfortabel med.

Det har vært mange alvorlige ulykker her. Jeg skal ikke bli en del av den statistikken.

Anonymous poster hash: 330a6...191

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? De greie veiene på bygda er jo de som har 70... De dårlige er de som får 80... også kjent som skogsveier... Riksvei 4 på hadeland.. FIn vei, OK for 80... har 70.

Vei oppi høgget, burde hatt 60, har 80...

Mange veier kunne med fordel hatt fri fart, da det ikke betyr at folk hadde holdt 200..

§3 spiller fortsatt inn.

Er de dårlige veiene jeg snakker om. De veksler ofte mellom 70 og 80. Kommer an på om det er bebyggelse rundt eller ei. Livsfarlig å kjøre over 50 på de uansett. Og folk kutter svinger og kjører alt for mye på midten av veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg blir mektig irritert når jeg ligger bak noen som holder 60 enten fartsgrensen er 40 eller 70. Jeg blinker ikke med lysene, men kjenner jeg er temmelig nær å tute på dem. Det er helt greit at man av hvilken som helst grunn ikke er komfortabel med å holde fartsgrensen, men da kjører man inntil og slipper folk forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull.

Jeg følger flyten, kjører på fartsgrensen og kjører jevnt.

Aggressive fartsgalninger er nok problemet her. Jeg vurderer å få med kamera i bilen, for å anmelde slike psychoer i fremtiden.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Det er totalt uvanlig å bli blinket til, så den eneste konstante faktoren her er jo deg. Om du til stadighet blir blinket til, så er det nok hos deg problemet ligger, selv om du selv mener du kjører helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir mektig irritert når jeg ligger bak noen som holder 60 enten fartsgrensen er 40 eller 70. Jeg blinker ikke med lysene, men kjenner jeg er temmelig nær å tute på dem. Det er helt greit at man av hvilken som helst grunn ikke er komfortabel med å holde fartsgrensen, men da kjører man inntil og slipper folk forbi!

Kjøre forbi når noen kjører 60 i 40 sone? Why? De kjører jo 20 km over grensa da. Hvor fort kjører du i 40 sone? 80??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre forbi når noen kjører 60 i 40 sone? Why? De kjører jo 20 km over grensa da. Hvor fort kjører du i 40 sone? 80??

Haha, nei, jeg mener når de fortsatt kjører 60 i 70-sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siden jeg tok førerkortet for få år siden, irritert meg over et vanvittig sykt og totalt uansvarlig, hatsk og aggressivt fenomen:

Folk som blinker med lyset til meg og nærmest blender meg, fordi de bak mener jeg kjører for sakte - selv om jeg så og si alltid kjører på fartsgrensen eller bittelitt over.

Synes det er så utrolig aggressivt. Ble satt ut de første gangene, og nevnte det for noen jeg kjenner. De sa at jeg burde bare ignorere det, snu speilet slik at jeg ikke blir blendet og late som ingenting. Er dette jeg har begynt å gjøre.

Likevel, om det er noen her som gjør dette: SKAM DERE. Det er sykt, og det er vel ulovlig? Altså, å blende noen fordi DU vil være en fartsidiot og irriterer deg over folk som faktisk respekterer fartsgrensene!

Anonymous poster hash: c13ac...4fd

Jeg er enig i at det er unødvendig, ufint og potensielt farlig av dem å holde på slik. Likevel: Det er ikke din jobb å leke politi. Jeg ville kjørt inn til siden og sluppet dem forbi (men det er meg).

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir mektig irritert når jeg ligger bak noen som holder 60 enten fartsgrensen er 40 eller 70. Jeg blinker ikke med lysene, men kjenner jeg er temmelig nær å tute på dem. Det er helt greit at man av hvilken som helst grunn ikke er komfortabel med å holde fartsgrensen, men da kjører man inntil og slipper folk forbi!

Nei, det er ikke greit. Da holder man seg hjemme, eller lar noen andre kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er totalt uvanlig å bli blinket til, så den eneste konstante faktoren her er jo deg. Om du til stadighet blir blinket til, så er det nok hos deg problemet ligger, selv om du selv mener du kjører helt perfekt.

Hvorfor svarer du uten å lese det du svarer på?

Nei, jeg blir ikke "til stadighet" blinket på. Det har skjedd 3-4 ganger på 2 år. Det er ekstremt irriterende, og det er ikke jeg som er problemet, for jeg følger fartgrensen, det er psychoene som blinker og blender folk som er problemet. De burde ikke hatt førerkort.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare så det er sagt, jeg er overhodet ingen fartsgalning! Men å konstant ligge under fartsgrensen er forferdelig irriterende, da bør personen gå inn i seg selv og se i speilet om det er mange biler bak som vil fordi. Sjekk speedometeret ditt, er ikke sikkert det er rett vet du. Og i stedet for å irrtere seg, hvorfor ikke bare slippe forbi?!

Anonymous poster hash: 948df...68c

Du må da lese det du svarer på, så unngår du hjernedøde innlegg som det du skrev her.

Jeg følger fartsgrensen, og når psychoer som vil kjøre 60 i 40-sonen blinker på meg, ja, da er det de det er noe galt med. At du mener noe annet, sier jo litt om deg. Kanskje du ikke burde ha førerkort.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at har lys bak på bilen, det er forholdsvis ofte at folk blinker for gjøre

andre oppmerksomme på at de mangler baklys.

Ingenting feil med min bil, har den til jevnlig service.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke alle bare begynne å følge fartskiltene da?

de er idioter de som ikke gjør det...

skal alle følge en viss fart, så får dere i alle fall følge skiltningen

Nettopp!! Dette er poenget mitt. Jeg følger fartsgrensen, jeg er faktisk ikke interessert i å kjøre i 120 når grensen er 90, og da får de psychoene som blinker på meg bare vente til de kan kjøre forbi. For jeg vrir speilet så de idiotene kan blinke så mye de vil, de må bare vente. :)

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hold jevn fart, ikke kjør fortere enn hva du er komfortabel med selv etter de rådende forhold, MEN....slipp forbi de som er bak!!!

TS har tydeligvis ikke fulgt godt nok med bakover, og de blir utolmodige og vil forbi uten at det er tegn til å vill slippe de forbi. Slik blir det trøbbel ut av som du selv er skyld i.

Kjører selv konsekvent på fartsgrensen, veit nøyaktig hvor mye misvisning speedometer har, og kjører deretter. Men enkelte skal forbi, koste hva det koste vil!!!

Jo, selvsagt har jeg fulgt godt nok med. Så frekt av deg å antyde noe annet, og så late som om du selv alltid følger med.

Jeg kjører på fartsgrensen, og da er det faktisk ikke mitt problem at enkelte idioter ikke takler det og vil frem. De får bare vente.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da lese det du svarer på, så unngår du hjernedøde innlegg som det du skrev her.

Jeg følger fartsgrensen, og når psychoer som vil kjøre 60 i 40-sonen blinker på meg, ja, da er det de det er noe galt med. At du mener noe annet, sier jo litt om deg. Kanskje du ikke burde ha førerkort.

Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Det er likegyldig om du trur du følger fartsgrensen eller ei. Om du til stadighet genererer kø så ligger feilen hos deg.

Jeg har aldri skapt noen farlige situasjoner, og aldri blitt blinket til av andre grunner enn at de sier ifra at jeg mangler et lys, så nei. Mitt førerkort ligger trygt i lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting feil med min bil, har den til jevnlig service. Anonymous poster hash: b4b4a...2d1

Oi, det svaret gjorde meg rimlig sikker på at du vet minimalt om biler.

Lysene på biler sjekkes jevnlig uavhengig om du har bilen på service.

Dessuten er det mange nyere rimelige biler som har kjørelys kun foran.

Dette er biler typisk kjøpes av folk som er veldig ignorante både teknisk

og hvordan de ter seg i trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk enormt irriterende ved lang pendlervei hvis bilen forann ikke holder fartsgrensa. Grunnet ofte mye møtende traffik er det vanskelig å kjøre forbi. Da blir køen bak uendelig glad hvis den forann kjører av og slipper biler forbi - men det skjer da altfor sjeldent. Enormt irriterende å måtte stresse for å nå jobb fordi noen ikke greier å følge fartsgrensa. Nei, skjønner at det blinkes da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...