Gå til innhold

Vanskelige økonomiske tider i vente - kniper du igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler på meg at det er vanskelige økonomiske tider i vente - kniper du igjen, betaler ned mest mulig gjeld, sparer der du kan,

eller shopper du til du dropper?



Anonymous poster hash: 39863...274
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom renten har vært urealistisk lav de siste årene har jeg nedbetalt alt jeg klarer på lånene og er gjeldfri ved neste lønnsutbetaling, krisen kan bare komme! :)



Anonymous poster hash: d5e9f...397
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye reising i år som det har vært tidligere. Shopper ikke så mye i Norge så da sparer jeg litt på det.



Anonymous poster hash: 2a551...c88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har mistet jobben grunnet nedbemanningen i oljeindustrien så her knipes det igjen.



Anonymous poster hash: bd5d9...b50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalapeno

Husker tilbake til finanskrisen, der det var like mye "mørke skyer på horisonten". Merket ikke veldig mye til det, skal jeg være ærlig. Faktisk kom vi jo mye bedre ut av det siden rentene raste. Nå er det vel mange ulike spådommer ang. tiden vi går inn i nå, så jeg er ikke så bekymret. Hvis man venner seg til å ha en sunn økonomi, uansett hvordan verdensøkonomien er, dvs. at man lever etter evne, og sørger for å sette av oppsparte midler for å dekke uforutsett utgifter, så greier man seg nok godt skal du se.

http://e24.no/privat/penger/danske-bank-spaar-raskere-renteheving/23422951

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Betaler ned litt ekstra på gjelden. Sparer som vanlig og lever ellers som normalt.



Anonymous poster hash: 27841...d8c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler på meg at det er vanskelige økonomiske tider i vente - kniper du igjen, betaler ned mest mulig gjeld, sparer der du kan,

eller shopper du til du dropper?

Anonymous poster hash: 39863...274

Ettersom jeg ikke baserer min økonomi på fremmede mennesker på Internett sine følelser, nei.

Anonymous poster hash: 1c645...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..fyller opp sparekontoer og har god buffer. Vi har sikre jobber, med stabil medium inntekt, så er ikke veldig bekymret for fremtiden for egen del. Tenker mer på hvordan ting vil se ut når ungene skal ut i arbeid, kjøpe boliger m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt blandet økonomi, jeg. Bruker litt kredittkort, betaler det igjen, shopper litt og bruker penger på velvære, men sparer også.

Hva er fasiten? Spare alt man noen sinne tjener, og leve på knekkebrød og luft?



Anonymous poster hash: a45dd...ebf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å investere i noe som man eier og har fremfor å spare penger?

Tenk om penger ikke får noen verdi, da er det bedre å eie noe iallfall, og heller kjøpe ny vaskemaskin fremfor å spare de pengene.



Anonymous poster hash: 39863...274
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglepetra

Jeg kniper igjen og betaler ned alt jeg kan på boliglån, ikke fordi jeg er redd for en økonomisk krise, men fordi jeg vil betale ned mest mulig før rentene øker. Jeg lever godt med det jeg har til rådighet, lider ingen nød selv om jeg bruker lite på mat, drikke, shopping og reiser etc. Uavhengig av økonomi vil det aldri falle meg inn å leve over evne.

Følger én enkel regel, ikke bruk mer penger enn du har. Det har jeg kommet veldig langt med. Jeg frykter ikke kriser, så lenge jeg har sparepenger og en sunn økonomi, man kommer langt med sunn fornuft.

Endret av Vinglepetra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bedre å investere i noe som man eier og har fremfor å spare penger?

Tenk om penger ikke får noen verdi, da er det bedre å eie noe iallfall, og heller kjøpe ny vaskemaskin fremfor å spare de pengene.

Tror ganske mange i Hellas vil være uenige. Sjansen er veldig mye større for at du ikke kan kjøpe det du trenger fordi du er tom for penger enn fordi de har mistet sin verdi.

Anonymous poster hash: 6c07d...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig gjort regne med vanskeligere økonomiske tider i flere år,
så har derfor valgt å spare mer og låne litt mindre enn hva jeg har hatt mulighet til.



Anonymous poster hash: c09e8...b11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kniper, ja. Bruker alt jeg har på nedbetaling av boliglån og gammel gjeld, pluss bygging av buffer. Det går sakte, men sånn får det bare være når man har brukt over evne. :)



Anonymous poster hash: 8f891...fc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...