Gå til innhold

motsetninger i bibelen


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_King James_*
Altså en overnaturlig hendelse?

Det er nå jeg ber om bevis for at mirakler har skjedd. Det som er skrevet i en hellig bok teller dessverre ikke som bevis.

Hadde man kunne bevist et mirakel så hadde det ikke lenger vert et mirakel.

Når det gjelder bibelen- så handler dette om tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde man kunne bevist et mirakel så hadde det ikke lenger vert et mirakel.

Når det gjelder bibelen- så handler dette om tro.

Gudene i Afrika handler også om tro. Akkurat som alle andre guder man har trodd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_King James_*
Gudene i Afrika handler også om tro. Akkurat som alle andre guder man har trodd på.

Har jeg sakt noe aent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg ser ingen naturlig forklaring...Jeg ser bare en proffesor som har lagt fram en teori.

Det er jo ikke første gang ateistene komnmer med disse idiotiske teoriene sine...

Ateister gidder ikke å bry seg om slik folklore. Det er som regel religiøse intellektuelle som trenger å rasjonalisere troen sin for å fortsatt kunne tro som gjør slikt.

Jesus gikk ikke på vannet, og rødehavet ble ikke splittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_KR-øst_*
Jasså, og hvem har han sagt det til da, jeg har ikke hørt om det før nå. Er det noen spesielt utvalgte som får høre slikt, eller hvordan er det? Jeg vil også gjerne vite sånt.

Om du går i kristne menigheter så får du ganske sikkert høre dette.

Kan ikke tro at det er bare Pinsemenigheter som får denne beskjeden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ateister gidder ikke å bry seg om slik folklore. Det er som regel religiøse intellektuelle som trenger å rasjonalisere troen sin for å fortsatt kunne tro som gjør slikt.

Jesus gikk ikke på vannet, og rødehavet ble ikke splittet.

:roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_KR-øst_*

Et menneske kan ikke gå på vannet. Det kan hvem som helst forsøke, og alle vil feile med mindre de har hjelpemidler.

Det er ikke bevist at Jesus gikk på vannet. Det står skrevet i en historie, men det beviser fortsatt ingenting.

Det er heller ikke bevist at Jesus er Guds sønn og dermed hadde overnaturlige krefter.

Og dersom Jesus er den eneste personen som vet om han selv gikk på vannet eller ikke har man et problem. Jesus døde for et par tusen år siden og kan derfor ikke bevise at han gjorde det. Og skulle han vært i live måtte han fortsatt bevist at han gjorde det fremfor å komme med en påstand om at han gjorde det.

Det eneste vi kan bevise er at det ikke er mulig for et menneske å gå på vannet, ikke nå og ikke da. Ergo det som står skrevet kan umulig ha skjedd utifra de bevis som finnes idag.

[/quote

Jesus var med på skapelsen av hele universet. Han skapte det vannet han gikk på.

Hvorfor er det da så vanskelig å tro at han kunne gå på det?

Og hvis Jesus gikk på isen, er det lite trolig at Peter som gikk bort til ham gikk gjennom, og Jesus kunne dra ham opp igjen uten at også han gikk gjennom isen med dobbel tyngde.

Jeg ville nok la være å tro på noe som helst i Bibelen, framfor å prøve og finne på slike smutthull som denne frofessoren gjør.

Jesus trenger ikke å bevise noe som helst. Han har bedt oss om å tro, ikke å finne beviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, krangling om tro og bevis ja. Jesus er troens bevis for meg da. Jeg mener at det Jesus gjorde var noe Faderen i himmelen befalte Ham å gjøre. Som en rik fantasillionær ba sønnen hente hjem sine slektninger som var spredd rundt om for å fortelle dem hva han kunne gjøre for deres problemer siden han visste om problemene. Kansje en dårlig ligning dette, men Jesus sa sannheten, alt som han gjorde, og sa var for å åpenbare Faderens gode vilje til mennesker.

Når Jesus gikk på vannet, hvor det forsåvidt står i bibelen at det stormet rundt ham med bølger, kan ikke være is da. Var det ikke bare for å vise seg, kraften fra Vår himmelske Fader bryter naturlover som dette, opplever det gjennom bønn og gode nådegaver, ikke bare jeg, men mange andre pålitelige venner forteller om det. Han gjorde det for å si om du har lest denne historien, apostlene som hadde dratt ut kjempet seg gjennom bølger og motvind for å komme seg dit Jesus sa de skulle. De hadde brukt mye tid alene, og da kom Jesus gående. De ble redde, men Peter spurte om å få komme ut på vannet han og, da de så det var Jesus. Han gjorde det, men da han så de høye bølgene ble han redd og sank.

Siden jeg er troende ser jeg hva skriften sier til de som tror på Gud, Hans Sønn og dens Kraft. Men å si det her, er vel som å kaste perler for svin. Griser ser ikke hvor verdifull en perle kan være. Men om der vil vite hva jeg tror skriften prøver å si, kan du enten spør meg eller spør Gud. Jesus er Sannheten som fra begynnelsen av alltid har eksistert. Derfor sier Han i evangeliet: " Før Abraham var, Jeg er."

Jeg mener at før jeg var troende var jeg som et svin som ikke så hvor verdifull skriften er for meg.

Kall meg en krakk, men logisk tenking, så kan ikke mennesket skrevet bibelen alene med sin fantasi, dess mer tid vi kristne bruker på å skjønne hva som står i bibelen. Dess mer skjønner vi den ikke er av denne verden.

Og det gir meg doser av rus uten bivirkninger utenom at man kan bli forfulgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James II
Jesus sa: Jeg og Faderen er ett.

Er ikke også alt i skaperverket et med faderen ?

Jesus sa også himmelrike er inni dere. Vil ikke det bety at himmelrike er inni oss i våre sjeler. Og det vil vel bety at vi også er et med faderen med våre sjeler ?.

Men dette er jo selfølgelig bare min tolkning.

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går i kristne menigheter så får du ganske sikkert høre dette.

Kan ikke tro at det er bare Pinsemenigheter som får denne beskjeden.

De får beskjeden av en predikant, ikke Jesus. ;)

Og det er vanskelig å tro at Jesus kunne gå på vannet fordi Jesus ble født av et menneske, ble oppdratt av mennesker, han ble drept som et menneske, og det er ikke bevis for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...