Gå til innhold

Er det status å være kristen?


Gjest Lille bille

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

I mine kretser dukker det sjelden opp spørsmål om tro. Jeg vet at et par av mine gode venninner er kristne, men det er ikke akkurat et tema vi snakker så mye om.

Dersom tro og religion blir et hovedemne for diskusjon og noen prøver å presse sitt syn på andre, så mister jeg litt respekt for den personen uansett tro. Å få status pga tro er litt for enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jubel idioten

Jeg er kristen, og hvis folk spør så svarer jeg ærlig, og det som er min mening, men jeg har ingen planer om å trokke min tro ned over hodene på folk, og forventer det motsatte.

Jeg gav rett og slett opp. Hun var en hyggelig jente, men alt for gjennomsyret av fordommer mot "ukristelige" og fordømmende tankegang

Fordommer er en uting. Hvem er de å fodømme??? Jeg har mere ukristne venner en kristne og har ingen planer om å trokke noe ned over hodene deres, men hvis de spør så får de svar :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Ja, det er status å være kristen! Enkelt og greit. Kristne er i sin alminnelighet mer pliktoppfyllende, prektige og moralske enn andre. I klassen min på vgs var flesteparten noen slasker som ikke brydde seg om annet enn dop og fyll og hvor mange jenter de hadde ligget med. For slasker er det kanskje ikke status å være kristen, men for alle andre med et snev av verdisyn, er det det. Det er fakta.

:overrasket:

Hvilket syn er det der på saken da???

Jeg er selv ateist, men langt fra noen slask som har drevet med de tingene du prater om.

Jeg tror heller ikke kristne skiller seg ut på de tmed å være pliktopfyllende, prektige eller moralske heller. De er ikke bedre mennesker, alle er jo like mye verdt. Om du selv er troende er du sikkert enig i det at vi har lik verdi enten vi er kristne eller ateister osv osv..

Men jeg fikk i alle fall svar på at du mener det er status å være kristen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...