Gå til innhold

Hvorfor tar dere ikke tak i hindringene?


Nettinettet

Anbefalte innlegg

Du snakker som om du er en ekspert, men dette bør du la de trente psykologer og psykiatere ta seg av.



Anonymous poster hash: cdc52...e54
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Likevel kan vi aldri vite hele årsaken til hvorfor de blir over lenger tid, og poenget mitt blir stående.

Jo vi kan det, når vi har blitt "kjent" med dem over lengre tid og de har utbrodert følelser, tanker og hendelser de opplever.

Veldig fint det innlegget ditt over her. Politisk korrekt og i det hele tatt. Men innlegget mitt gjelder altså de som har mulighet til å ta tak i hindringene sine men som ikke gidder å gjøre det. De vet hvem de er og de har ikke en god grunn til å ikke gjøre det.

Når et menneske som leser innlegget mitt kjenner at det stikker i magen så er det et bevis på at de ble truffet av det jeg skrev. Det betyr også at grunnen de har for å ikke ta tak i ting, ikke er god nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likevel kan vi aldri vite hele årsaken til hvorfor de blir over lenger tid, og poenget mitt blir stående.

Det var ikke poenget du kom med tidligere. Du skrev spesifikt at den overvektige "kanskje er på vei ned" og at en med feil partner "er i ferd med å gå" - ergo at det er et tidsspm. Og det er her snakk om over lenger tid, hvilket betyr at det er mangel på å ta de rette valgene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker som om du er en ekspert, men dette bør du la de trente psykologer og psykiatere ta seg av.

Anonymous poster hash: cdc52...e54

Det var ingen psykolog eller psykriater som kom til meg og sa at - vet du, du veier 30 kilo mer enn du burde og DET er grunnen til at ingen av de du vil date vil date deg. Jeg fant det ut helt på egenhånd!

At du skal "ta" meg vitner bare om at du ikke liker det jeg sier og kommer med en unnslyldning for å ikke lytte til det jeg sier.... ;)

Endret av Nettinettet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ser at de 3 år senere ikke har kommet lengre på noe plan men fortsatt klager over singelstatusen ser man jo at de ikke gjør noe med hindringene!

Lett er det da for ingen? Men starter du ikke kommer du ingen vei! Starter du må du også fortsette å gå den nye veien du har startet på.

Ja da, men for veldig mange er det nettopp dette som er problemet. Dersom det bare hadde vært "å gjøre noen endringer" så hadde jo alle gjort det. Å påstå at de ikke blir bedre fordi de "ikke gidder" blir for dumt.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor våget du ikke å legge ut din tidligere tråd under ditt brukernavn? Hvorfor anonymbruker først?



Anonymous poster hash: 02e7d...5ac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo vi kan det, når vi har blitt "kjent" med dem over lengre tid og de har utbrodert følelser, tanker og hendelser de opplever.

Veldig fint det innlegget ditt over her. Politisk korrekt og i det hele tatt. Men innlegget mitt gjelder altså de som har mulighet til å ta tak i hindringene sine men som ikke gidder å gjøre det. De vet hvem de er og de har ikke en god grunn til å ikke gjøre det.

Når et menneske som leser innlegget mitt kjenner at det stikker i magen så er det et bevis på at de ble truffet av det jeg skrev. Det betyr også at grunnen de har for å ikke ta tak i ting, ikke er god nok.

Ja, du kan bli kjent med noen over lenger tid herinne, men det du får er likevel et utsnitt, redigerte utdrag av det du de velger å dele. Det gir ikke hele bildet. Selv en du kjenner godt gir deg ikke alt, da det alltid vil være en privat og lukket del. Takk, men jeg prøver ikke å være politisk korrekt, jeg skriver det jeg mener, og det jeg får ut av innlegget ditt. Ja, det er godt mulig de ble truffet, men det er mange måter vi kan bli truffet på, og ikke alle er like positive. Noen virker til og med mot sin hensikt. Å sitte der på sin høye hest er ikke alltid den beste måten i bistå den som har det vanskelig på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan man jo se fra begge vinkler og det stemmer like godt. Enten er mennesker er bedagelige, men dersom ens foreldre og miljø stiller forventninger, presser man seg. Eller at mennesker naturlig har et jaktinnstinkt og et miljø som ikke stiller forventninger gjør en bedagelig.

Vi vet jo at folk tar i bruk de støtteordningene som er, og jo mer tilgjengelige de er, jo flere tar dem i bruk - enten det er behov eller ei.

Poenget mitt er at de fleste mennesker tar ikke i bruk sine muligheter eller er under konstant forbedring. De aller, aller fleste bruker fritiden på aktiviteter som ikke er utviklende, skal begynne med dietten "på mandag" og klager over alle andre når ting ikke går deres vei profesjonelt eller sosialt. Det er selvsagt mer naturlig at man ser menneskets natur i flertallet, ikke i minoriteten.

Har ikke tenkt på det på den måten, men det var bra tenkt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg! Jeg kan fortelle litt om meg selv, jeg var en bitter og singel 19-åring som ikke forstod hvorfor ingen gutter ville være sammen med meg.

Det aller første problemet var jo at jeg ikke traff gutter. Jeg undervurderte det å ha en sosial sirkel av bekjente og møte mange folk. Hang mest med jenter og gikk rundt og lengtet etter å treffe noen.

Faktisk ble mye av studietiden min preget av hvor kjærestesyk jeg var. Mye av grunnen var nok at jeg kom fra en ganske kald familie, og savnet nærhet. Jeg taklet ikke ONS og trodde alltid det skulle bli full klaff hvis jeg f. eks rota med en fyr på byen.

Da jeg var 22 bestemte jeg meg for å ta tak i livet mitt. Jobbet og reiste så jorda rundt i mange måneder alene. Traff massevis av spennende mennesker og følte endelig at jeg klarte å leve livet mitt som jeg ønsket. Kom hjem og jobbet med å få et større nettverk. F.eks ved å alltid bli med på fest, selv om jeg ikke kjente noen. Fikk mer sosial selvtillit og merket at jeg hadde mye å snakke om med nye mennesker.

Tok til slutt og skiftet utdanningsretning, som gav meg en mer spennende jobb.

Jeg er faktisk fortsatt singel, og nå har jeg blitt 26. Men kontra da jeg var 19 år så ser jeg det ikke som et handikapp. Jeg har fått gjort masse av de tingene jeg vil, jeg tror jeg har blitt en mye mer spennende person og jeg treffer stadig nye folk.

Akkurat nå trives jeg som singel, og det tror jeg egentlig er veldig viktig for å trives i et forhold og.



Anonymous poster hash: c3980...b79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke poenget du kom med tidligere. Du skrev spesifikt at den overvektige "kanskje er på vei ned" og at en med feil partner "er i ferd med å gå" - ergo at det er et tidsspm. Og det er her snakk om over lenger tid, hvilket betyr at det er mangel på å ta de rette valgene.

Det var retoriske spørsmål som en inngang til poenget. Foreslår du leser innlegget mitt i konteks og helhett, ikke selektivt og utsnitt.

Edit: Trykka litt for raskt på send.

Endret av Vind
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, men for veldig mange er det nettopp dette som er problemet. Dersom det bare hadde vært "å gjøre noen endringer" så hadde jo alle gjort det. Å påstå at de ikke blir bedre fordi de "ikke gidder" blir for dumt.

Men det ER det! Det ER bare å gjøre det! Grunnen til at det ikke blir gjort er fordi de ikke gidder! De gidder ikke fullføre det de har startet fordi det krever noe av dem. Det er mye mer behagelig å lene seg tilbake å ikke gjøre noe, og heller finne noen andre å skylde på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han

Anonymous poster hash: 3cc8b...9ac

:laugh:

Anonymous poster hash: 02e7d...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra innlegg! Jeg kan fortelle litt om meg selv, jeg var en bitter og singel 19-åring som ikke forstod hvorfor ingen gutter ville være sammen med meg.

Det aller første problemet var jo at jeg ikke traff gutter. Jeg undervurderte det å ha en sosial sirkel av bekjente og møte mange folk. Hang mest med jenter og gikk rundt og lengtet etter å treffe noen.

Faktisk ble mye av studietiden min preget av hvor kjærestesyk jeg var. Mye av grunnen var nok at jeg kom fra en ganske kald familie, og savnet nærhet. Jeg taklet ikke ONS og trodde alltid det skulle bli full klaff hvis jeg f. eks rota med en fyr på byen.

Da jeg var 22 bestemte jeg meg for å ta tak i livet mitt. Jobbet og reiste så jorda rundt i mange måneder alene. Traff massevis av spennende mennesker og følte endelig at jeg klarte å leve livet mitt som jeg ønsket. Kom hjem og jobbet med å få et større nettverk. F.eks ved å alltid bli med på fest, selv om jeg ikke kjente noen. Fikk mer sosial selvtillit og merket at jeg hadde mye å snakke om med nye mennesker.

Tok til slutt og skiftet utdanningsretning, som gav meg en mer spennende jobb.

Jeg er faktisk fortsatt singel, og nå har jeg blitt 26. Men kontra da jeg var 19 år så ser jeg det ikke som et handikapp. Jeg har fått gjort masse av de tingene jeg vil, jeg tror jeg har blitt en mye mer spennende person og jeg treffer stadig nye folk.

Akkurat nå trives jeg som singel, og det tror jeg egentlig er veldig viktig for å trives i et forhold og.

Anonymous poster hash: c3980...b79

Åh så fantastisk lesning!! Tusen takk for at du delte! Du er en stor inspirasjon!! :blomst::5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var retoriske spørsmål som en inngang til poenget. Foreslår du leser innlegget mitt i konteks og helhett, ikke selektivt og utsnitt.

Edit: Trykka litt for raskt på send.

Nå tuller du deg jo bare inn i masse rart her.. Kan du ikke bare innrømme at innlegget du skrev ikke egentlig passer inn, nå som du vet at dette innlegget faktisk handler om de som har mulighet men som ikke griper den av latskap og ikke av andre årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tuller du deg jo bare inn i masse rart her.. Kan du ikke bare innrømme at innlegget du skrev ikke egentlig passer inn, nå som du vet at dette innlegget faktisk handler om de som har mulighet men som ikke griper den av latskap og ikke av andre årsaker?

Nei, det kan jeg ikke, ettersom jeg ikke mener det. «Nå tuller du deg inn i masse rart her «,er en hersketeknikk, og jeg ville heller sette pris på om du brukte tid på i imøtegå mine argumenter, som jeg opplever saklige og innenfor, enn å svare slikt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, du kan bli kjent med noen over lenger tid herinne, men det du får er likevel et utsnitt, redigerte utdrag av det du de velger å dele. Det gir ikke hele bildet. Selv en du kjenner godt gir deg ikke alt, da det alltid vil være en privat og lukket del. Takk, men jeg prøver ikke å være politisk korrekt, jeg skriver det jeg mener, og det jeg får ut av innlegget ditt. Ja, det er godt mulig de ble truffet, men det er mange måter vi kan bli truffet på, og ikke alle er like positive. Noen virker til og med mot sin hensikt. Å sitte der på sin høye hest er ikke alltid den beste måten i bistå den som har det vanskelig på.

Jeg skjønner hva du vil frem til, men det er altså ikke det jeg vil frem til med mitt innlegg. Det er bedre å sitte på sin høye hest og faktisk få noen andre til å stige opp på sin hest, enn å ride arrogant forbi og la hesten drite på dem ;)

Her luktet det bedreviter og arroganse lang vei.

Det har vel med hvordan man velger å lese (lukte) noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som "ikke gidder"? Det eneste "enkle" med denne konklusjonen er at den overvektige, den arbeidsløse eller den ensomme ikke tar tak i det den utenforstående mener er det viktigste "hinderet". Hva som ellers er bra med dem har ikke den utenforstående noe ansvar for, derfor gidder de ikke å se helheten i en tilsynelatende mislykket persons liv, når det er enklere og mer underholdende å dømme han/henne. Det er mitt inntrykk av selvtifredse, bedrevitende tråder som denne. TS bør ta tak i uvitenheten sin...

Endret av AmandaVI
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jeg ikke, ettersom jeg ikke mener det. «Nå tuller du deg inn i masse rart her «,er en hersketeknikk, og jeg ville heller sette pris på om du brukte tid på i imøtegå mine argumenter, som jeg opplever saklige og innenfor, enn å svare slikt.

Ikke ment som noe herseteknikk fra min side, så dumt hvis du leste det på den måten. Jeg føler vel at jeg har svart på dine argumenter på en saklig måte hele tiden og forstår ikke egentlig hvorfor du ikke bare aksepterer at måten du leser innlegget mitt ikke er måten det er ment å leses. Så får vi bare være uenige på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dump han

Anonymous poster hash: 3cc8b...9ac

Nå må du slutte å komme med det der i alle mulige og umulige sammenheng/tråder.

Det er ikke morsomt, bare irriterende.

Anonymous poster hash: 2b24c...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...