Gå til innhold

Leve på riskaker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det greit å leve på riskaker i et par uker (middagen er som normal) og gå ned i vekt samtidig? Skulle gjerne hatt en slags kickstart for å få litt motivasjon.



Anonymous poster hash: 73754...d09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Runforit

Du kommer til å bli kjempeslapp og sulten av å leve på riskaker. Er bare tomme kalorier. Spis heller skikkelig mat og få inn trening så krymper cm.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt riskaker ut med knekkebrød. Enkelt å lage selv om du ikke liker kjøpevarianten. Riskaker er bare luft og kalorier. Men vil du, så lev gjerne på dem, det er neppe farlig.

Anonymous poster hash: eb676...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å trene før du spiser riskakene ;)

Anonymous poster hash: 88fb0...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en slik idiotdiett i to uker vil du miste en del fett, men også en del muskelmasse. Dermed vil du ha lavere forbrenning enn da du starta. Det er mange som har slanka seg feite på slike idiotdietter.

Det ENESTE som gir varig virkning er å bytte til Sunn Livsstil. Det betyr å spise vanlig sunn mat i passelige mengder, og rikelig med mosjon. Mosjon er ikke nødvendigvis ensbetydende med trening; det er viktigere å bevege seg litt hver dag (sykling til skole/jobb, ta trapper etc.) enn å være på treningssenter 2-3 ganger i uka, selv om det beste selvsagt er å både mosjonere og trene i løpet av uka.

Finn en treningsform du liker, så er det lettere å opprettholde treningsregimet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riskaker er bare tull, kickstart er bare tull. Lytt til Runforits råd.

Kickstart er ikke tull. Det som er tull er de som fortsetter å spise akkurat som før.

Anonymous poster hash: c24ae...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riskaker er ikke så veldig sunt som en del tror. Joda, du går nok ned i vekt av det, men det har vist seg å både være kreftframkallende og at blodsukkeret stiger på en ugunstig måte.

Jeg spiser litt riskaker selv, da jeg synes de er veldig gode med pålegg på, men jeg kunne aldri spist kun riskaker. Spis heller et knekkebrød til hvert måltid med proteinrikt og sukkerfritt pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kk.no/livsstil/disse-kan-lure-deg-til-å-overspise-28749

"Det er likevel ikke kaloriene eller mengden luft du får i deg som er det viktigste. Riskaker er tross alt laget av behandlet hvit ris, og består mest av karbohydrater – og ikke engang av den sunne typen.

Riskaker har en svært høy glykemisk indeks, (GI) på 91, og til sammenligning har sukker en GI på 68.

– Per 100 gram inneholder de 78 gram karbohydrat, som betyr at de gir en glykemisk belastning- GB (blodsukkerbelastning) på 71, mens sukker gir en GB på 68. Med andre ord får man gram for gram en større blodsukkerbelastning av riskaker enn du får av rent sukker, forteller han."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil ha en kick-start på dietten din vil jeg heller anbefale noen dager på en juicefaste der du spiser flere kilo næringsrike grønnsaker hver dag. Dette selvfølgelig i form av hjemmelaget grønnsaksjuice. Deretter kan du legge til juicen ved siden av sunne næringsrike måltider. Dietter er egentlig bare tull. Hva med resten av ditt liv? Er det ikke bedre å leve et sunt og godt liv, og bli slank, frisk og sunn resten av livet? I stedet for å måtte gå på en diett hver 6 mnd. fordi du går opp og ned i vekt hele tiden.

Jeg vet at alle ønsker en kick-start og kjempe rask vektnedgang, men realiteten er at vektnedgang er en lang prosess som starter med et sunt og næringsrikt kosthold. Hemmeligheten til vektnedgang er forandring av livstil og vaner. Det er en garantert varig suksessoppskrift. :blomst:

Det Wiggins sier er faktisk sant. Han bryr seg nok om ernæring og tenker nok heller på kroppens helse i stedet for å kun bry seg om vekta som mange gjør. Jeg vil anbefale deg å lese litt om ernæring og helse. Les hva kostholdet direkte gjør med kroppens helse.

Endret av Verify
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...