Gå til innhold

Frokosttips som metter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I det siste har jeg laget hjemmelagde rundstykker, kjempegode nybakte men pleier å lage stor porsjon og slenger dermed fryst inn i ovnen på morgenen mens jeg er i dusjen :-)

Oppskrift: ca 500 g havregryn, 1 boks mager cottage cheese, 4 egg, 2 ts bakepulver.

Kjempegodt med syltetøy eller til og med uten pålegg!! :-)

Dette hørtes interessant ut. Skal prøve:)

Anonymous poster hash: 4b43f...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Havregrøt med egg i, og cottage cheese enten kokt i grøten eller på toppen. Kan toppes med nøtter og bær:)

- Cottage cheese med oppskjørt frukt/bær og nøtter.

- Skyr/yoghurt/kesam med nøtter + kokt egg ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser en god del nøtter ;) spiser det alltid før havregrøten er klar :P blir gjerne litt for mye av det til tider....

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Det burde du slutte med. Nøtter har like mange kalorier per 100 gram som sjokolade.

Anonymous poster hash: 4f255...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde du slutte med. Nøtter har like mange kalorier per 100 gram som sjokolade.

Anonymous poster hash: 4f255...55d

Det vet jeg

Anonymous poster hash: 0feb8...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Det burde du slutte med. Nøtter har like mange kalorier per 100 gram som sjokolade. Anonymous poster hash: 4f255...55d

Hvorfor? Hva er grunnlaget ditt til å påstå at noen bør slutte med mye nøtter? Jeg spiser et glass peanøttsmør i uka(stort glass på 650 gram).

Hvorfor bør ikke jeg spise det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde du slutte med. Nøtter har like mange kalorier per 100 gram som sjokolade. Anonymous poster hash: 4f255...55d

Når skal folk skjønne at kaloririkt ikke er synonymt med usunt? Du kan ikke sammenligne nøtter med sjokolade, da nøtter innholder mye umettet fett (såkalt sunt fett) og proteiner, mens sjokolade nesten bare innholder mettet fett og raske karbohydrater. Nøtter er kaloririkt og sunt, og som med alt annet er måtehold viktig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage havregrynsgrøt på vann, og for å få den til å mette bedre tar jeg en-to ss kokosmasse (lar kokosmelk stå i kjøleskapet, og bruker den stive delen), litt chiafrø eller linfrø oppi og koker opp. Og peanøttsmør på toppen! Cottagecheese i grøten er også et godt forslag, som jeg ser flere har foreslått allerede:) proteiner skal visstnok mette bra og lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner har mettende effekt. Til frokost, hvor mange ikke orker å spise så mye, men hvor man likevel leter etter noe som er mettende, er egg og cottage cheese noe man kan prøve. F.eks. en smoothie med cottage cheese, eller en salat med egg? Finnes mange frokostsmoothier på nett. Bare pass på at det ikke bare er en ren fruktsmoothie, den innholder bare raske karbohydrater. Havregryn i smoothien kan også være fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...