Gå til innhold

Kontorfagarbeider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i ferd med å avslutte utdannelsen min som kontorfagarbeider, med fagbrev.

Meeen, jeg får ikke jobb innen det.. vertfall ikke nå
Så nå står jeg straks uten arbeid og vi er på vei inn på boligmarkedet.

Det jeg lurer på er, om noen her inne har fagbrev innen samme som meg og har jobbet på f.eks daglivarebutikk og lignende som vil fortelle hvordan lønna er?

Jeg er samboer og har barn så inntekten må vær vertfall 15 000 utbetalt , men er nervøs for å ikke finne noe.



Anonymous poster hash: a1b5f...394
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fagbrev,ikke som kontormedarbeider, men et annet fag.
Jeg jobbet i dagligvarebutikk da jeg ikke fikk jobb med en gang, og da fikk jeg 174 i timen (?) tror jeg. du får tillegg fordi du har fagbrev :) :)

Endret av silkhand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fagbrev,ikke som kontormedarbeider, men et annet fag.

Jeg jobbet i dagligvarebutikk da jeg ikke fikk jobb med en gang, og da fikk jeg 174 i timen (?) tror jeg. du får tillegg fordi du har fagbrev :) :)

Da har jeg vertfall det samme som nå dersom jeg får 100% stilling :) Trivdes du? :)

-TS

Endret av ~ Angel ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i ferd med å avslutte utdannelsen min som kontorfagarbeider, med fagbrev.

Meeen, jeg får ikke jobb innen det.. vertfall ikke nå

Så nå står jeg straks uten arbeid og vi er på vei inn på boligmarkedet.

Det jeg lurer på er, om noen her inne har fagbrev innen samme som meg og har jobbet på f.eks daglivarebutikk og lignende som vil fortelle hvordan lønna er?

Jeg er samboer og har barn så inntekten må vær vertfall 15 000 utbetalt , men er nervøs for å ikke finne noe.

Anonymous poster hash: a1b5f...394

Sikker på at det ikke er mulig å få jobb innen kontor?

Anonymous poster hash: de57e...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Har fagbrev i KA selv, ble litt vikariat her og der, tillegg til at jeg jobbet i en dagligvarebutikk.

Men, når jeg ikke lenger hadde noe vikariat igjen i passende yrke, ble til at jeg jobber nå 100% i en dagligvarebutikk.

Du får ikke /ei krav på tillegg for fagbrev i KA i butikk, da det ikke er relevant(Dessverre).

Har ellers god lønn, mellom 30.-32k. i brutto i mnd. :)

Beste tipset er uansett søke masse, gå gjennom vikarbyrå...osv. Skulle gjerne ha gjort det selv, men trives også i butikk. Får brukt meg selv på mange måter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er mulig å få jobb innen kontor?

Anonymous poster hash: de57e...6b3

Det er ikke mulig nå i alle fall. Det er ingen steder som har ledig så det blir vanskelig. Og jeg har ikke allverdens med tid akkurat nå. Jeg må mest sannsynlig finne noe annet å søke jobb innen kontorfaget mens jeg har en annen jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest anonym2233

Det er ikke mulig nå i alle fall. Det er ingen steder som har ledig så det blir vanskelig. Og jeg har ikke allverdens med tid akkurat nå. Jeg må mest sannsynlig finne noe annet å søke jobb innen kontorfaget mens jeg har en annen jobb :)

Gå inn på finn, og de har mye ledig. Problemet er bare "erfaringsbiten"

Det beste er uansett å sikre deg en jobb uansett, slik at du har inntekt. Samtidig søke i vei her og der, holde deg oppdatert.

En kommer langt med små arbeid her og der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør man egentlig med dette fagbrevet? Er sekretær innen administrasjon? Kan jobbe med papirer og bestilling av utstyr til kontoret osv? Er det ikke mange bedrifter som trenger sånne medarbeidere?



Anonymous poster hash: 7e85e...a8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vertfall det samme som nå dersom jeg får 100% stilling :) Trivdes du? :)

-TS

Jepp :) likte meg godt. Jeg var heldig, for jeg var i en butikk der vi også hadde Post i Butikk, der fikk jeg stå mye, elsket det :) Jeg gråt faktisk siste dagen min der..hehe ! Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på finn, og de har mye ledig. Problemet er bare "erfaringsbiten"

Det beste er uansett å sikre deg en jobb uansett, slik at du har inntekt. Samtidig søke i vei her og der, holde deg oppdatert.

En kommer langt med små arbeid her og der :-)

Har vært på finn, nav, lokalavis og hjemmesider. Det er 19 ledige stillinger i de 3 nærliggende kommunene og det er helst daglig leder-stillinger o.l ;)

Erfaringsbiten skulle ikke være noe problem, jeg er 25 år og har jobbet opp til flere plasser tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Har vært på finn, nav, lokalavis og hjemmesider. Det er 19 ledige stillinger i de 3 nærliggende kommunene og det er helst daglig leder-stillinger o.l ;)

Erfaringsbiten skulle ikke være noe problem, jeg er 25 år og har jobbet opp til flere plasser tidligere :)

Bare send flere søknader, vis til at du har kompetanse og erfaring. Søk til og med der de krever høyere utdannelse, så lenge det er arbeidsoppgaver du kan mestre/jobbe med.

Selvfølgelig husk å tilpasse søknaden til en hver bedrift du søker på.

Det ordner seg alltid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...