Gå til innhold

Åpen søknad - hjelp?


frksølekopp

Anbefalte innlegg

Usikker på om dette er riktig sted å poste, men vi prøver :)

Jeg er ferdig utdannet til sommeren og forhåpentligvis får jeg en jobb! Tenkte å sende noen åpne søknader til de aktuelle bedriftene jeg kunne tenke meg å jobbe.

Så, har jeg noen spørsmål ang søknad og CV som jeg håper KG eksperne kan hjelpe meg med :)

1. Hva kan "overskriften" være? Foreløbig er det "Åpen søknad", men kanskje det burde stå "Åpen søknad om stillig bla bla bla"? Problemet med dette er at jeg ikke er sikker på hvilken konkret stilling jeg søker på.

2. Bilde av meg. Skal dette være på CV'en, søknaden, eller som enda ett vedlegg?

Tusen takk for svar, og kom gjerne med flere tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal ta kontakt først og spørre om de stedene du tenker å sende søknad, tar i mot åpne søknader.

Har jobbet flere steder der åpne søknader / jobbsøknader når vi ikke hadde utlyste stillinger, gikk rett i søpla og ble ansett som unødvendig ekstra arbeid.

Regner med at du ønsker ærlige svar, selv om jeg tenker at du ikke ønsket å høre dette?

Anonymous poster hash: b9303...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal ta kontakt først og spørre om de stedene du tenker å sende søknad, tar i mot åpne søknader.

Har jobbet flere steder der åpne søknader / jobbsøknader når vi ikke hadde utlyste stillinger, gikk rett i søpla og ble ansett som unødvendig ekstra arbeid.

Regner med at du ønsker ærlige svar, selv om jeg tenker at du ikke ønsket å høre dette?

Anonymous poster hash: b9303...292

Joda, helt ærlige svar. Og dette var veldig nyttig! :)

Sende mail eller ringe? Og dersom det blir mail, hva kan jeg skrive f.eks "Hei, jeg ser etter jobb til sommeren og lurer på om dere tar imot åpen søknad?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden vil jeg følge! Vurderer selv å sende noen åpne søknader snart



Anonymous poster hash: 2945a...40e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...