Gå til innhold

Ferdig utdannet men får ikke jobb. Søke barnehage ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som jobber i barnehage uten interesse for det, har ingenting i barnehagen å gjøre. Barn trenger engasjerte voksene som vet hva de driver med og som ønsker å være der.

I alles drømmeverden er det jo sånn, men i realiteten er det mye rart som jobber i BHG.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som jobber i barnehage uten interesse for det, har ingenting i barnehagen å gjøre. Barn trenger engasjerte voksene som vet hva de driver med og som ønsker å være der.

Det er på ingen måte verdens undergang at man har folk som ikke nødvendigvis har jobben som førstevalg som jobber der. Takk høyere makter for at man også finner andre som ikke er politisk korrekte med den politisk riktige utdannelsen. Barn har godt av å bli eksponert for flere typer mennesker (ser bort fra ustabile og farlige selvsagt, men det er jo grunnen til at det skal hentes inn rulleblad).

Anonymous poster hash: 6aa20...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så ille arbeidsmarked for de med øk. og admin nå? Tenker du på der du bor eller har du sett deg litt rundt i landet? Er det ikke slik at de trenger særlig folk innen reknskap?

De lyser ut mange traineestillinger innenfor økonomi i Sogn og Fjordane. Det kan jo være verdt å søke på, om du er villig til å flytte på deg.

Jeg bor i Stavanger, og søker på alle jobbene jeg kommer over som innebærer regnskap, eller økonomi. De fleste stillingene står det at du trenger 3-5 års relevant erfaring, på de stillingene som det ikke står, har jeg fått tilbakemelding at mellom 130-170 har søkt på den stillingen. Jeg har fått en profesjonell til å skrive cv og søknad, så det er ikke noe gale med den.

Jeg kan ikke flytte, fordi jeg har samboer som jobber i stv og har ikke lyst til å flytte på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spesialisert deg innen regnskap?

Anonymous poster hash: 6aa20...e2c

Nei,jeg har ikke det. Revisor er en annen utdannselse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Stavanger, og søker på alle jobbene jeg kommer over som innebærer regnskap, eller økonomi. De fleste stillingene står det at du trenger 3-5 års relevant erfaring, på de stillingene som det ikke står, har jeg fått tilbakemelding at mellom 130-170 har søkt på den stillingen. Jeg har fått en profesjonell til å skrive cv og søknad, så det er ikke noe gale med den.

Jeg kan ikke flytte, fordi jeg har samboer som jobber i stv og har ikke lyst til å flytte på seg.

Søk på de som det står 3-5 års erfaring også, det er ikke nødvendigvis alltid ett krav - ofte er mye av det som kommer fram i søknadene ønsker (som de setter opp som krav).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok det. Vanskelige greier dette.. Men jeg må ha inntekt. Får også mye mer penger enn fra NAV. Huff, for en situasjon altså. Holder på å bli gærn av denne prosessen.

Ts

Anonymous poster hash: dc284...d18

Alt er bedre enn ingenting. Kanskje ikke drømmejobben, men noen ganger må man ta til takke med noen annet. Du skal jo ikke jobbe i barnehage for alltid. Bare en midlertidig løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei TS. Dumt du ikke får jobb innen det du har utdanning til, jeg synes det er veldig bra at du vurderer å søke en midlertidig jobb og ikke ønsker å gå på nav. Det noen nevner her at folk som ikke har kompetanse har ikke noe i en bhg å gjøre, men hvis du har omsorg og er glad i barn kan du fint jobbe i en barnehage, det er jo ped.ledere der som følger opp det pedagogiske, man trenge også folk til å være med barna og leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alles drømmeverden er det jo sånn, men i realiteten er det mye rart som jobber i BHG.

Ja, det har du helt rett i. :)

Heldigvis er det flere og flere barnehager som stiller høyere krav til ansatte. I vår kommune må alle som har assistentstillinger gå gjennom assistentskolen, som de får i regi av barnehagen. Så har de i det minste litt kompetanse.

Uheldigvis merker både personale og barna når en person ikke har så lyst til å være der, så det skaper litt dårlig stemning :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ingen måte verdens undergang at man har folk som ikke nødvendigvis har jobben som førstevalg som jobber der. Takk høyere makter for at man også finner andre som ikke er politisk korrekte med den politisk riktige utdannelsen. Barn har godt av å bli eksponert for flere typer mennesker (ser bort fra ustabile og farlige selvsagt, men det er jo grunnen til at det skal hentes inn rulleblad).

Anonymous poster hash: 6aa20...e2c

Ja, selvsagt har de godt av å være med forskjellige type mennsker med forskjellige egenskaper. Vi er alle forskjellige, og vi skal ikke være like.

Det de ikke har godt av er å måtte være med mennesker som ikke har så lyst til å være med de i utgangspunktet. Barna merker det, og resten av personalet merker det. Det skaper dårlig stemning og mistillit. Og etter min erfaring; mye sykefravær.

Det er ikke sånn i barnehager lenger at det holder at man bare er tilstede. Det har blitt en læringsinstutitsjon på lik linje med skoler, og man tar jo ikke hvem som helst fra gata og setter de til å være lærere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i. :)

Heldigvis er det flere og flere barnehager som stiller høyere krav til ansatte. I vår kommune må alle som har assistentstillinger gå gjennom assistentskolen, som de får i regi av barnehagen. Så har de i det minste litt kompetanse.

Uheldigvis merker både personale og barna når en person ikke har så lyst til å være der, så det skaper litt dårlig stemning :/

Det hørtes bra ut, jeg har vært i mang en barnehage hvor mange av de ansatte er på arbeidstrening fra NAV ( betalt av NAV, så kommunen sparer penger) som knapt kan norsk og har 0 interesse av å jobbe i barnehager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Stavanger, og søker på alle jobbene jeg kommer over som innebærer regnskap, eller økonomi. De fleste stillingene står det at du trenger 3-5 års relevant erfaring, på de stillingene som det ikke står, har jeg fått tilbakemelding at mellom 130-170 har søkt på den stillingen. Jeg har fått en profesjonell til å skrive cv og søknad, så det er ikke noe gale med den.

Jeg kan ikke flytte, fordi jeg har samboer som jobber i stv og har ikke lyst til å flytte på seg.

Jeg har to venninner med bachelor i økonomi og administrasjon som begge fant seg jobb i Stavanger via et bemanningsbyrå. Har du prøvd det?

Anonymous poster hash: c81ee...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes bra ut, jeg har vært i mang en barnehage hvor mange av de ansatte er på arbeidstrening fra NAV ( betalt av NAV, så kommunen sparer penger) som knapt kan norsk og har 0 interesse av å jobbe i barnehager...

Tragisk. Helt tragisk. For å jobbe med folk trenger man ikke kunne noe lissom. Barna våre fortjener gode og interesserte pedagoger!

Anonymous poster hash: 242e6...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som jobber i barnehage uten interesse for det, har ingenting i barnehagen å gjøre. Barn trenger engasjerte voksene som vet hva de driver med og som ønsker å være der.

Amen!!!

Vist du synes det er flaut å jobbe i bhg, så har du ikke noe der å gjøre!

Barna fortjener voksene som ønsker å være der sammen med de, og som brenner for jobben sin.

Er så glad for at Kanvas har gått inn for 50% Førskolelærer dekning. De vil ikke ha folk som kun søker for å ha en jobb. Å all kredd til de for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars barn!! De fortjener voksne som har faglig kompetanse på små barn!

Synes du heller skal få deg vaskejobb, flyvertinne eller sekretær.

Anonymous poster hash: fac00...616

Flyvertinne? :omg: Det er veldig høye krav og stramt arbeidsmarked for å bli flyvertinne. Det er ikke en jobb som Hvermannsen får! Sekretær må man ofte igjennom et årsstudium for å bli kvalifisert til, men det avhenger jo også av hva slags type sekretær..

Men som barnehageassistent er det jo lett å få jobb, jeg kjenner flere som har brukt det som siste utvei for å i det hele tatt få en jobb etter studier. Det føltes nok som et nederlag i starten, men noen av de har faktisk valgt å bli værende etter flere år ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke flytte, fordi jeg har samboer som jobber i stv og har ikke lyst til å flytte på seg.

Da er du kanskje ikke motivert nok? Stavanger er ikke verdens navle....

Jeg har gått arbeidsledig en gang, og jeg er såpass rastløs av meg at jeg søkte på jobb overalt i Norge. Alt annet enn å dasse hjemme....heldigvis fikk jeg en jobb relativt nære hjemmet, men hadde jeg ikke hatt noe valg kunne jeg flyttet overalt i Norge. Kanskje du skal tenke litt større du også? Fleksibilitet er en egenskap som det er kjekt å ha i arbeidslivet, og det er overraskende mange som mangler dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller det enn NAV synes jeg. Jeg valgte barnehage over NAV. Jeg angrer ikke, men skal definitivt få meg ny jobb snart, for dette er ikke noe for meg. Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er overkvalifisert for jobb i barnehage. Også til stillinger i barnehage blir søkere med relevant praksis og utdanning foretrukket, så ikke ta det for gitt at du vil få jobb der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rimelig sint når jeg hører om folk som jobber i barnehage eller søker på jobber der, som egentlig ikke har interesse av å være med barn. Som forelder hadde jeg blitt rasende hvis jeg hørte om ansatte som bare dasset rundt uten å være ressurspersoner for barna. Da tar man jobb som alt mulig annet, men ikke noe som har med mennesker å gjøre (for eldre er nok enda mer eksponert for folk som helst ikke vil være på sykehjem/eldrehjem).

Heldigvis er det stort sett ganske god kontroll på dette i barnehagene nå. I barnehagen min jente går i, er det i hvert fall ikke uinteresserte voksne.

Dette er ikke akkurat rettet mot deg, TS, jeg tror ikke at du er sånn, men det lå meg bare på hjertet.

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rimelig sint når jeg hører om folk som jobber i barnehage eller søker på jobber der, som egentlig ikke har interesse av å være med barn. Som forelder hadde jeg blitt rasende hvis jeg hørte om ansatte som bare dasset rundt uten å være ressurspersoner for barna. Da tar man jobb som alt mulig annet, men ikke noe som har med mennesker å gjøre (for eldre er nok enda mer eksponert for folk som helst ikke vil være på sykehjem/eldrehjem).

Heldigvis er det stort sett ganske god kontroll på dette i barnehagene nå. I barnehagen min jente går i, er det i hvert fall ikke uinteresserte voksne.

Dette er ikke akkurat rettet mot deg, TS, jeg tror ikke at du er sånn, men det lå meg bare på hjertet.

Jeg har vært i veldig mange barnehager gjennom tidligere jobb og ser dette ganske ofte. Ofte som et alternativ til å sette inn vikarer så brukes folk som er i arbeidstrening gjennom NAV. Blir så provosert når jeg hører forlk si at det å jobbe i barnehage er en fin måte for våre nye landsmenn å lære norsk på. Det er ikke de voksne som er det for å lære noe av barna! Endret av Zereta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...