Gå til innhold

Dere uten besteforeldre - eller uten å ha dem i nærheten.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er vell ingen her som forventer det heller..

Anonymous poster hash: 05846...78b

Ifølge denne tråden, jo!

Anonymous poster hash: 38836...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg samboer, og baby på 14mnd bor i Sør-Korea nå, har bodd her i 6 år, ser vi kun mine foreldre 2 ganger i året, max. Det var veldig tungt og slitsomt å være såpass isolert fra familie. Samboer jobber det han kan utenom studiene, så stort sett var jeg alene hjemme med baby, kan telle på 1 hånd hvor mange ganger venner har vært barnevakt. 

 
Derfor var det så utrolig deilig når svigerfar fra Mongolia kom til oss i sommer, han bodde med oss i nesten 4 mnd, og det var fantastisk og få avlastning og hjelp! jeg tror at selvom vi bodde i norge hadde ikke min familie stilt like mye opp som han med matlaging og barnepass. Det var gull verdt for oss som studerer og jobber ved siden av studiene. Nå prøver vi og ordne familie visum så han kan bo hos oss permanent, håper det går. Får så dårlig samvittighet av at baby må være så lenge i barnehage. Nei jeg FORVENTER ingenting, men gud så deilig det er med en besteforelder som liker å stille opp!:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke basere seg på at besteforeldre skal stille opp for å få hverdagen til å gå rundt. Da har man rett og slett planlagt for dårlig.

Og I dagens samfunn er det for dumt å si at man plutselig ble alene. Det er en risiko som vi alle kan rammes av og derfor Bør man faktisk ha det I bakhodet at slik kan det gå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier at besteforeldre bare skal stille opp når de selv føler for det. Jeg tror det er flere besteforeldre som liker å bli 'trengt'. Min mor er sånn. Jeg har ikke barn selv, men hun henter min brors barn fast en dag i uken. Da henter hun han tidlig og lager middag til broren min og kona. Det er ikke absolutt alltid det 'passer' for henne, men hun gjør det for å hjelpe også. Hun liker å bli inkludert i deres familieliv, hun liker at de 'trenger' henne. Hun liker at det er en fast avtale, og at hun regelmessig får sett dette barnebarnet.

Anonymous poster hash: 3caec...516

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...