Gå til innhold

Plagsom beundrer på døra, hva skal jeg gjøre neste gang han kommer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes som de andre her at du skal komntakte politiet. Det er ingen grunn til å vente til mandag, for politiet er på vakt døgnet rundt. Du kan be om besøksforbud.

For det andre bør du unngå han. Ikke svar på meldinger, blokker han fra face og andre kanaler. Men husk at ustabile personer kan reagere svært aggressivt på avvisning. En ting er om han vil kutte seg selv (greit nok, ikke ditt ansvar, og som regel er det tomme trusler for å spille på din samvittighet). Men en annen fare er at han vil skade deg, fordi han føler for å hevne avvisningen. Derfor må du unngå all kontakt med han.

Anonymous poster hash: 003e7...62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få en kompis på besøk, men ikke vis kompisen din før vedkommende eventuell inntramper i leiligheten din. Åpne opp døra og be han pelle seg til helvette vekk jævla psyko forstå at jeg ikke vil ha noe med deg å gjøre. Det er viktig syns jeg, å vise at man ikke er redd på egenhånd, for om noen andre må skremme han for deg så kan han se på deg som like svak om han møter deg når du er alene og det kan bli ordentlig farlig.

Hvordan vet han hvor du bor? Om han ikke kan vite det 100% sikkert kan du jo også late som at du ikke bor der og få en tante eller lignende til å åpne døren å si at hva? nei ingen amalie her da har du nok gått feil.



Anonymous poster hash: c566f...7f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg er redd for å åpne døra så det kommer jeg ikke til å gjøre, jeg vil se an om han kommer hit i morgen,jeg gruer meg veldig til i morgen, får håpe at han ikke kommer, men om han gjør så skal jeg kontakte politiet med en gang. jeg har kun hans tlf nummer ikke noe adresse på hvor han bor.Jeg skal fortelle dem alt ja.Jeg har ikke noe venner eller familie her, de er langt borte, jeg er ganske ensom, har bare en venninne og hun bor et par timer unna.Jeg bor i en blokk, så det er noen her i rundt meg, så føler litt trygg på en måte da.Han vet hvor jeg bor ja, han har besøkt meg.



Anonymous poster hash: fe1a4...376
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes som de andre her at du skal komntakte politiet. Det er ingen grunn til å vente til mandag, for politiet er på vakt døgnet rundt. Du kan be om besøksforbud.

For det andre bør du unngå han. Ikke svar på meldinger, blokker han fra face og andre kanaler. Men husk at ustabile personer kan reagere svært aggressivt på avvisning. En ting er om han vil kutte seg selv (greit nok, ikke ditt ansvar, og som regel er det tomme trusler for å spille på din samvittighet). Men en annen fare er at han vil skade deg, fordi han føler for å hevne avvisningen. Derfor må du unngå all kontakt med han.

Anonymous poster hash: 003e7...62a

Ja, har blokkert han for en uke siden over alt.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lagt meg inn på hotell imorgen siden du ikke har noen i nærheten, så kan du slappe av litt før du skal til politiet og samle tankene, og slippe å være redd for han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Det er ikke noe problem å stoppe denne mannen. Du har både telefonnummer og kjenner til fb profilen hans. Det er nok for politiet.

Skulle du ringe til politiet og han er forsvunnet så kan de fin lete etter ham i nærområdet eller lete etter bilen hans. Det viktigste er at du kontakter politiet hver gang han dukker opp, slik at forholdene blir registrert på din adresse.

Ta kontroll over situasjonen - ting politiet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Woo-Hoo!

Dere har truffet hverandre på dating side og han har vært på besøk hos deg... har dere hatt sex ?

Føler det er noe du ikke forteller oss her.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å stoppe denne mannen. Du har både telefonnummer og kjenner til fb profilen hans. Det er nok for politiet.

Skulle du ringe til politiet og han er forsvunnet så kan de fin lete etter ham i nærområdet eller lete etter bilen hans. Det viktigste er at du kontakter politiet hver gang han dukker opp, slik at forholdene blir registrert på din adresse.

Ta kontroll over situasjonen - ting politiet.

Han har ikke bil, men ja de kan lete etter han, sant det.Så skal se an i dag om han kommer, om han gjør tar jeg kontakt med politiet.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har truffet hverandre på dating side og han har vært på besøk hos deg... har dere hatt sex ?

Føler det er noe du ikke forteller oss her.....

Jeg forteller alt som det er, og er det nødvendig å utbrette om jeg har hatt sex med han eller ikke ? jeg har møtt han på datingside, vi har hatt kontakt noen måneder, jeg begynte å like han, vi hadde en god tone, men så dalte mine følelser for han etter han kom på besøk til meg.Forrige gang så skiltes vi i min dør og sa dessverre jeg er ikke interessert i mer kontakt.Jeg skulle kanskje ikke vært så direkte, men følte han ikke kom tilbake mer, han sa også han ikke kom til å komme til meg mere.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har det betydning om dere har hatt dere eller ikke. (Eller om du har gitt ham grunn til å utvikle følelser over tid.)

Kommer han bare på døra og er psycho, er det trolig noe alvorlig galt med ham, og du bør allerede nå ringe politiet (ikke nødnummeret) og forklare situasjonen, slik at din lokale patrulje er forberedt hvis du seinere ringer og det haster.

Hvis dere har hatt dere, og han er en fyr som er et offer for kulturforskjeller og misforståtte følelser, er han bare en litt plagsom fyr. Du må gi beskjed i klartekst, og innse at det faktisk ikke er vanlig de fleste andre steder på kloden enn i Norge å havne i seng sammen, uten at begge mener alvor, og hører bryllupsklokker kime i det fjerne. Da er det trolig han som er offeret i din kyniske bruk-og-kast-lek. Hvilket slett ikke behøver å bety at han er ufarlig. Mange flyktninger/asylsøkere har jo krigserfaring og kan ha vært barnesoldater, og kommer med et tankesett som er svært uforenlig med vårt.

Innfallsvinkelen og måten problemet bør løses blir totalt forskjellig i de to ulike settingene. Håper du forstår såpass.

Endret av Kamikatze
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har det betydning om dere har hatt dere eller ikke. (Eller om du har gitt ham grunn til å utvikle følelser over tid.)

Kommer han bare på døra og er psycho, er det trolig noe alvorlig galt med ham, og du bør allerede nå ringe politiet (ikke nødnummeret) og forklare situasjonen, slik at din lokale patrulje er forberedt hvis du seinere ringer og det haster.

Hvis dere har hatt dere, og han er en fyr som er et offer for kulturforskjeller og misforståtte følelser, er han bare en litt plagsom fyr. Du må gi beskjed i klartekst, og innse at det faktisk ikke er vanlig de fleste andre steder på kloden enn i Norge å havne i seng sammen, uten at begge mener alvor, og hører bryllupsklokker kime i det fjerne. Da er det trolig han som er offeret i din kyniske bruk-og-kast-lek. Hvilket slett ikke behøver å bety at han er ufarlig. Mange flyktninger/asylsøkere har jo krigserfaring og kan ha vært barnesoldater, og kommer med et tankesett som er svært uforenlig med vårt.

Innfallsvinkelen og måten problemet bør løses blir totalt forskjellig i de to ulike settingene. Håper du forstår såpass.

Jeg synes faktisk at dette er et veldig godt poeng...ikke at det gjør det "greit" at han plager TS men greit å prøve å se litt nyanser, og prøve å forstå hvorfor han gjør som han gjør...

Anonymous poster hash: 8865f...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde ikke advart på forhånd, hadde ringt politiet med en gang og forklart situasjonen.

hvem vet hva han er kapabel til å finne på... jo tidligere du får hjelp av de rette instansene jo bedre

Dette!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har det betydning om dere har hatt dere eller ikke. (Eller om du har gitt ham grunn til å utvikle følelser over tid.)

Kommer han bare på døra og er psycho, er det trolig noe alvorlig galt med ham, og du bør allerede nå ringe politiet (ikke nødnummeret) og forklare situasjonen, slik at din lokale patrulje er forberedt hvis du seinere ringer og det haster.

Hvis dere har hatt dere, og han er en fyr som er et offer for kulturforskjeller og misforståtte følelser, er han bare en litt plagsom fyr. Du må gi beskjed i klartekst, og innse at det faktisk ikke er vanlig de fleste andre steder på kloden enn i Norge å havne i seng sammen, uten at begge mener alvor, og hører bryllupsklokker kime i det fjerne. Da er det trolig han som er offeret i din kyniske bruk-og-kast-lek. Hvilket slett ikke behøver å bety at han er ufarlig. Mange flyktninger/asylsøkere har jo krigserfaring og kan ha vært barnesoldater, og kommer med et tankesett som er svært uforenlig med vårt.

Innfallsvinkelen og måten problemet bør løses blir totalt forskjellig i de to ulike settingene. Håper du forstår såpass.

Ærlig talt, jeg mistet følelser for han, jeg kan ikke kontrollere om jeg kan like han eller ikke, dessuten forrige gang presset han på for å få sex, tvang seg på,selv om jeg sa nei.Kyniske bruk og kast lek ? det må være gå an å si nei til å møtes flere ganger ! tenk før du uttaler deg.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig dømmekraft når det gjelder menn kan koste dyrt :/

Anonymous poster hash: 8865f...d04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har gitt oss inntrykk av at du møtte denne fyren på datingside og traff han to ganger og at han er en gal stalker som har blitt sykelig besatt av deg. Du har ikke nevnt noen ting om at dere kjente hverandre i flere måneder og at du hadde følelser for han som du mistet og masse greier??

Det er viktig at du forteller sånne ting så folk kan få et ekte inntrykk av situasjonen, og hvis du hadde vært så redd som du sier så hadde du forlatt hjemmet ditt og tatt grep, du hadde ikke bare sitti på et forum og skravla med fremmede og vært livredd for å være hjemme, eller er du så tafatt?

Håper ikke det for din egen sikkerhet. Ta grep! Kom deg ut av huset, jeg nekter å tro at du ikke har noen selv om du sier det. Om noen frykter for egen sikkerhet så sitter man bare ikke hjemme og venter vettu... Da fordufter man!!



Anonymous poster hash: f1404...9a4
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, jeg mistet følelser for han, jeg kan ikke kontrollere om jeg kan like han eller ikke, dessuten forrige gang presset han på for å få sex, tvang seg på,selv om jeg sa nei.Kyniske bruk og kast lek ? det må være gå an å si nei til å møtes flere ganger ! tenk før du uttaler deg.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

Da tar du og kontakter politiet, forklarer om voldtekten og om hvordan han oppfører seg nå.

Har du navnet og nasjonalitet hans så kan politiet finne ut hvor han bor.

Anonymous poster hash: bd4ed...675

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, så tåpelige dere er.

Javel, så har de kjent hverandre lenger enn først antatt, men det er fortsatt ikke greit at han ikke klarer å respektere at hun ikke ønsker kontakt.

Jeg har vært borte i noe lignende, og da var jeg veldig ung og tenkte at jeg skulle være hyggelig og snakke med folk selv om jeg ikke var interessert i dem. Naivt? Ja, det var jeg.

Kom i kontakt med en mann, som også var utenlandsk, og i ettertid ser jeg at jeg gav han feil signal. Han drev å ringte og var på døra mi lenge, men sluttet heldigvis etter en stund.

Jeg hadde ingen da, så det går faktisk fint an å være ensom uten venner og familie i nærheten. Hjemme var min trygge plass, så jeg holdt meg hjemme med låst dør mens det pågikk.

Er bare bullshit å tvile på historien bare fordi man selv har et stort nettverk og selv ville forsvunnet.

Hjemmet er for de fleste det tryggeste stedet man vet om, og det er vel ikke unaturlig å oppsøke råd hvis man er redd og usikker på hva man skal gjøre. Da kan jo nettet være en trygg plass å søke råd.

Blir helt matt av hvor slemme og tåpelige folk kan være her inne.

Til ts: Jeg ville ringt til politiet. Det er ikke greit å stalke folk når man er blitt avvist, og er han fra en annen kultur der man ikke respekterer et nei så må du ringe politiet.

Anonymous poster hash: f2917...979

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så tåpelige dere er.

Javel, så har de kjent hverandre lenger enn først antatt, men det er fortsatt ikke greit at han ikke klarer å respektere at hun ikke ønsker kontakt.

Jeg har vært borte i noe lignende, og da var jeg veldig ung og tenkte at jeg skulle være hyggelig og snakke med folk selv om jeg ikke var interessert i dem. Naivt? Ja, det var jeg.

Kom i kontakt med en mann, som også var utenlandsk, og i ettertid ser jeg at jeg gav han feil signal. Han drev å ringte og var på døra mi lenge, men sluttet heldigvis etter en stund.

Jeg hadde ingen da, så det går faktisk fint an å være ensom uten venner og familie i nærheten. Hjemme var min trygge plass, så jeg holdt meg hjemme med låst dør mens det pågikk.

Er bare bullshit å tvile på historien bare fordi man selv har et stort nettverk og selv ville forsvunnet.

Hjemmet er for de fleste det tryggeste stedet man vet om, og det er vel ikke unaturlig å oppsøke råd hvis man er redd og usikker på hva man skal gjøre. Da kan jo nettet være en trygg plass å søke råd.

Blir helt matt av hvor slemme og tåpelige folk kan være her inne.

Til ts: Jeg ville ringt til politiet. Det er ikke greit å stalke folk når man er blitt avvist, og er han fra en annen kultur der man ikke respekterer et nei så må du ringe politiet.

Anonymous poster hash: f2917...979

Ja det er dessverre mange som elsker å spre sin gørr det de har inni seg av dritt til andre på kvinneguiden, vurderte lenge om jeg skulle skrive her, men da var jeg så redd at jeg tok sjansen.Jeg vil som sagt se an situasjonen littegrann noen uker eller dager, jeg er ikke den hysteriske som løper til politiet for alt og ingenting.Jeg er en tøff dame.Jeg lar være å åpne døren, det er det, og om han prøver å bryte seg inn, så tar jeg grep, jeg har en plan klar.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er dessverre mange som elsker å spre sin gørr det de har inni seg av dritt til andre på kvinneguiden, vurderte lenge om jeg skulle skrive her, men da var jeg så redd at jeg tok sjansen.Jeg vil som sagt se an situasjonen littegrann noen uker eller dager, jeg er ikke den hysteriske som løper til politiet for alt og ingenting.Jeg er en tøff dame.Jeg lar være å åpne døren, det er det, og om han prøver å bryte seg inn, så tar jeg grep, jeg har en plan klar.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

Ok, men hvis du føler deg truet så er det bedre å ringe enn å ikke gjøre det.

Men sikkert greit å ha et våpen tilgjengelig hvis han skulle komme seg inn og han er truende mot deg.

Anonymous poster hash: f2917...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woo-Hoo!

Jeg forteller alt som det er, og er det nødvendig å utbrette om jeg har hatt sex med han eller ikke ? jeg har møtt han på datingside, vi har hatt kontakt noen måneder, jeg begynte å like han, vi hadde en god tone, men så dalte mine følelser for han etter han kom på besøk til meg.Forrige gang så skiltes vi i min dør og sa dessverre jeg er ikke interessert i mer kontakt.Jeg skulle kanskje ikke vært så direkte, men følte han ikke kom tilbake mer, han sa også han ikke kom til å komme til meg mere.

Anonymous poster hash: fe1a4...376

Hei igjen :)

Det er ikke meningen med mitt innlegg at du skal skamme deg eller føle deg kjip på noe som helst måte fordi du har hatt en mer intim relasjon med denne personen enn som ble fortalt i utgangspunktet.

Det er forskjell på en plagsom bekjent og en plagsom ons eller knullekompis. Hva relasjonen deres har vært kan ha noe å si for hvor plagsom denne mannen kan bli, Du har selvfølgelig ikke gjort noe galt uansett, med det kan si noe om hans motiver.

Igjen, mente ikke å støte deg på noe vis... :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...