Gå til innhold

Datteren min på 13 er gravid


Kosedame

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fant i går ut at min datter på 13 år har blitt gravid med uhell. Hun og kjæresten har hatt sex flere ganger og de har brukt prevensjon men kondomet hadde sprukket og da hadde hun blitt gravid. Hun er veldig lei seg nå og ligger bare inne på rommet sitt. Har noen tips til hva jeg kan gjøre eller si til hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg fant i går ut at min datter på 13 år har blitt gravid med uhell. Hun og kjæresten har hatt sex flere ganger og de har brukt prevensjon men kondomet hadde sprukket og da hadde hun blitt gravid. Hun er veldig lei seg nå og ligger bare inne på rommet sitt. Har noen tips til hva jeg kan gjøre eller si til hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fotballen

Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.

Den herligste tiden i livet hennes begynner nå når hun er 13 og den er ødelagt for godt for henne. Tving henne til abort så klart. En liten unge har ingenting med et spedbarn å gjøre. Hun kan ikke bli noe mor, hun kan bli storesøster. Så ABORT, eller adoptere det bort. Eller bli mor for det du, så kan hun være storesøster. Var fyren hun lå med over 16? I så fall. ANMELD! Få han straffet.

Endret av Daenerys
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er sant; Få hun til å ta abort!



Anonymous poster hash: f7d30...8a0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det viktigste er at du er der for henne. Og ikke dømmer henne. Hvor langt er hun på vei? Og du nør snakke med henne om evt abort osv.

Hilsen en som også var gravid som 13-åring og tok abort.

Anonymous poster hash: 21916...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i morgen ha kontaktet Amathea. Dette er en organisasjon som er spesialitert på rådgivning til gravide. Både unge, voksne, de som ønsker å beholde, ta abort osv. http://www.amathea.no
De har kontorer flere steder i landet.
Om ikke ville jeg kontaktet hennes fastlege.

Jeg tror du bare må forholde deg rolig og støttende i denne situasjonen. Vær der for henne. La hun fortelle deg det du vil og ikke still for mange spørsmål. Du har kanskje dine tanker om hva som er best å gjøre for henne, men la de vente litt. Jeg regner med hun ikke er alt for langt på vei, slik at mulighet for å bestemme seg om en eventuell abort er der enda? Jeg vil råde deg til å la helsepersonell ta seg av å gi henne rådgivning om hvilke alternativer hun har og hvordan hun eventuelt skal kunne ta seg av et barn. I tillegg må du støtte henne i valgene hun tar.

Vet kjæresten hennes om dette og hans foreldre? Det er først og fremst din datter dette går utover (hvertfall i første omgang, før valget om å beholde/ikke blir tatt). Så jeg ville kontaktet rådgivning/lege i morgen og snakket med dem først. Da kan du også høre med dem hvordan du på "best mulig måte" skal informere kjæresten hennes og foreldrene hans om det. Eller kanskje dere kan få til et møte sammen hos f.eks Amathea. Husk at det er din datters valg om hva hun skal gjøre i sin situasjon. Ikke la kjæresten hennes eller hans foreldre presse henne til noe hun ikke ønsker å gjøre. Du bør ha best mulig god dialog med hans foreldre siden de kun er ungdom og dermed ikke er helt alene om denne hendelsen.

Du må også huske at hun er i en svært sårbar alder. Å være gravid og innrømme ovenfor andre at hun har hatt sex er sikkert flaue tema. Ikke bland unødvendige personer inn i dette før hun er klar. La hun selv bestemme hvem som skal få lov å "ta del" i dette. Men selvsagt må kjæresten og hans foreldre få vite om valget hennes og ta del dersom hun beholder.

Husk å la henne få tid til å tenke over sine muligheter, med mindre tiden løper fra henne i forhold til valgmuligheter.

Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier mannen din til dette da? Skal du ikke snakke med ham i stedet for å skrive innlegg på KG?



Anonymous poster hash: 4e04b...3f6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg fant i går ut at min datter på 13 år har blitt gravid med uhell. Hun og kjæresten har hatt sex flere ganger og de har brukt prevensjon men kondomet hadde sprukket og da hadde hun blitt gravid. Hun er veldig lei seg nå og ligger bare inne på rommet sitt. Har noen tips til hva jeg kan gjøre eller si til hun?

Jeg tenker at her må barnevernet komme på banen.

Du har 5 barn, og nå er din 13 år gamle jente gravid. Noe sier meg at du ikke takler 5 barn... Sorry.

Og min tanke er at denne jenta bør ta abort, for om ikke, så blir du mor til 6 barn.

Anonymous poster hash: 07f05...28c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar selvsagt abort. Barn skal ikke føde barn.



Anonymous poster hash: ed8ce...c3a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får bli med i "Unge mødre" og kalle barnet for Karoline eller Simen.

Anonymous poster hash: 733d4...23b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får bli med i "Unge mødre" og kalle barnet for Karoline eller Simen.

Anonymous poster hash: 733d4...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun får bli med i "Unge mødre" og kalle barnet for Karoline eller Simen.

Anonymous poster hash: 733d4...23b

? Er de et par der

Anonymous poster hash: c7581...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.

Den herligste tiden i livet hennes begynner nå når hun er 13 og den er ødelagt for godt for henne. Tving henne til abort så klart. En liten unge har ingenting med et spedbarn å gjøre. Hun kan ikke bli noe mor, hun kan bli storesøster. Så ABORT, eller adoptere det bort. Eller bli mor for det du, så kan hun være storesøster. Var fyren hun lå med over 16? I så fall. ANMELD! Få han straffet.

Enig.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.

Den herligste tiden i livet hennes begynner nå når hun er 13 og den er ødelagt for godt for henne. Tving henne til abort så klart. En liten unge har ingenting med et spedbarn å gjøre. Hun kan ikke bli noe mor, hun kan bli storesøster. Så ABORT, eller adoptere det bort. Eller bli mor for det du, så kan hun være storesøster. Var fyren hun lå med over 16? I så fall. ANMELD! Få han straffet.

Men du gjorde jo en veldig ung pike gravid. . Hvorfor bad du ikke henne/foreldrene om å anmelde deg slik at du fikk straffen du fortjente? Forresten vil jeg gi deg skryt for at du nå ser at abort er lurt i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: c7581...71b

Endret av Daenerys
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men du gjorde jo en veldig ung pike gravid. . Hvorfor bad du ikke henne/foreldrene om å anmelde deg slik at du fikk straffen du fortjente? Forresten vil jeg gi deg skryt for at du nå ser at abort er lurt i en sånn situasjon.

Anonymous poster hash: c7581...71b

Hun var da 16, var hun ikke? Da var hun lovlig.

(Men ikke tolk det som at jeg synes det er ok, jeg skriver kun hva loven sier.)

Anonymous poster hash: 04a28...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.

Den herligste tiden i livet hennes begynner nå når hun er 13 og den er ødelagt for godt for henne. Tving henne til abort så klart. En liten unge har ingenting med et spedbarn å gjøre. Hun kan ikke bli noe mor, hun kan bli storesøster. Så ABORT, eller adoptere det bort. Eller bli mor for det du, så kan hun være storesøster. Var fyren hun lå med over 16? I så fall. ANMELD! Få han straffet.

Herligste tiden i livet begynner når hun er 13? Neppe...

Å tvinge noen til abort er utrolig stygt gjort.

Jeg synes også det er så hinsides at så mange av dere er opptatt av å straffe hankjønnet i slike situasjoner. Hvorfor det? Jenta har jo like så mye sex som det han har. Hun har hatt like stor del i unnfangelsen. Denne grensen er for å beskytte barn under 16 år, ikke å gå på heksejakt på grunn av at ungdommer har sex og vært så uheldig å bli gravide.

Anonymous poster hash: 25d25...4ac

Endret av Daenerys
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herligste tiden i livet begynner når hun er 13? Neppe...

Å tvinge noen til abort er utrolig stygt gjort.

Jeg synes også det er så hinsides at så mange av dere er opptatt av å straffe hankjønnet i slike situasjoner. Hvorfor det? Jenta har jo like så mye sex som det han har. Hun har hatt like stor del i unnfangelsen. Denne grensen er for å beskytte barn under 16 år, ikke å gå på heksejakt på grunn av at ungdommer har sex og vært så uheldig å bli gravide.

Anonymous poster hash: 25d25...4ac

Fordi det er loven. Om en av dem er under 16 og den andre over 16 så kan den som er over 16 anmeldes. Det H*n har gjort er ulovlig og straffbart!

En 13 åring er ikke moden nok til å ha sex og forstå konsekvensene av det (tenker ikke bare på graviditet nå). Det er grunn til at det er aldersgrense for å ha sex.

Anonymous poster hash: f10fa...808

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.


Ts: jenta er bare 13 år, og jeg tenker at det beste alternativet for henne er abort - på grunn av alderen. Hun kommer i en tid der hun skal finne identitet og starte med utdanning - det er ikke en tid for å bli gravid. Men du kan uansett ikke tvinge henne til noe, vær der for henne uansett hva hun velger. Skulle hun velge å beholde, vil det gjøre at hun trenger mye hjelp fra det i forhold til barnet.

Anonymous poster hash: 92f1e...a1f

Endret av Daenerys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...