Gå til innhold

Jeg syns han oppfører deg som en drittunge. Eller er det jeg som gjør ting feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du er i en fase med mye følelser og forelskelse, da blir det ekstra sårende. Tenk at det er han som tar feil her. Ta det opp i dag med en bestemt og morsk tone. Han kommer kanskje til å si på nytt: å herre gud så mye surv av lite, tenker du på dette enda, uuf, voks opp og tål litt. Noe i den duren. Kan godt hende han nemlig trykker alt over på deg igjen. Da sier du bestemt igjen: Nå bagatelliserer du igjen og du tar meg ikke seriøst. Hev stemmen og si: jeg mener det! Snu deg og gå ut eller gjør noe alene. Ikke vær søt ig snill i stemmen, men morsk og myndig. Når dette på nytt skjer en dag, da sier du: dette her er aller siste gangen jeg finner meg i den type oppførsel. Hvorfor skal jeg bevilge tid og omsorg til en som ønsker å såre meg eller trykke meg ned? Nå er det faktisk nok. Ikke si mer da. Og skjer det nok en gang, pakk saker og reis

Skrem han og la han skjønne at grensen er nådd. Da lar du det gå et par måneder hvir det er slutt og men det. Kommer han med klare tegn til anger og er bestemt på å slutte, vurder å ta han tilbake en site gang. Har han ennå ikke endret seg, da er det ordentlig slutt. Og da flytter du for godt.

Anonymous poster hash: b748a...b55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg rett og slett ville sendt han en lang og saklig teksmelding jeg om hva du føler. For mange som ikke klarer å snakke om følelser så er det ofte lettere å tekste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha folk til å lese en lang tekst må du bruke avsnitt. Ellers er det nok dessverre få som gidder å stirre seg gjennom en sammenhengende teksttavle i storformat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttemann! Fint du sier fra til TS, men det går ann å si: det var litt tungt å lese teksten din, råder deg til å ta noen minutter på å lage avsnitt osv.

Dessuten er det vel ikke det TS tenker på når hun er så opprørt. For meg var det ikke vanskelig å lese teksten. Er lei folk som sporer av for å være kjipe i kjeften.

Anonymous poster hash: b748a...b55

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en slik mann i fem år. Til slutt mistet jeg meg selv helt. jeg ble krampaktig og desperat, og måtte oppføre meg rett for å få han til å ville høre på meg.. Til slutt ble jeg så frustrert og irritert at jeg til slutt fikk ut av han:

"jeg liker ikke å snakke. Er liksom ikke en som liker å prate"

"jeg har ingen respekt for deg".

For min del vare det å bli ignorert og oversett så ødeleggende at jeg til slutt gjorde det slutt. Jeg sa tom til han "jeg gjør det slutt hvis det er slik det skal være!". Og da dreit han bare i det, lata som han ikke hørte det. Nei, for min del er god kommunikasjon essensielt for å være lykkelig. Det ble jeg ikke med han.

Mitt råd er å snakke til han. Si det som det er. Hvis han ikke kan møte dine behov må du stille deg selv spørsmålet om du vil leve i et samliv der du ikke føler deg respektert og viktig. For sannheten er jo at hvis noen syns du er viktig så gjør de det de kan for at du skal føle det. Det samme gjelder i andre forhold.



Anonymous poster hash: 57cde...aa4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i hvilket "alderssegment" befinner dere dere? jeg og mannen min har vært sammen i over 20 år, han var veldig slik som du beskriver da han var yngre, men jeg "krevde" mer plass på en måte, og siden har det blitt bedre. kanskje det kan være sånn for dere? har følelsen av at det er vanskeligere å endre en mann i midten av 40åra, at han kanskje har blitt ganske fastlåst i egne mønstre.

men når du sier at dere er gode venner? det høres jo ikke ut som om dere har et så bra vennskapsforholod hvis det bare er enveis, om han hele tiden? er det felles vennekrets det står på? interesser, jobb, reiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Så trist at han oppfører seg slik. Det er definitivt han som er den umodne her. Sånt sier man ikke til den man elsker. Han burde ha tatt seg tid til å snakke med deg på en ordentlig måte.

Har du fått snakket med han ?

Klem til deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttemann! Fint du sier fra til TS, men det går ann å si: det var litt tungt å lese teksten din, råder deg til å ta noen minutter på å lage avsnitt osv.

Dessuten er det vel ikke det TS tenker på når hun er så opprørt. For meg var det ikke vanskelig å lese teksten. Er lei folk som sporer av for å være kjipe i kjeften.

Anonymous poster hash: b748a...b55

Jeg må innrømme at jeg IKKE leste hele teksten, men antok utifra tittelen at den ikke var så trist at det gikk OK å være litt flåsete. Det var forøvrig ikke for å være kjip, men ettersom det er et tilbakevennende problem at folk svarer i tråder der de har lest en tredjedel av hovedinnlegget, hadde det vært en fordel om det ikke var skrevet så tunglest som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot. Jeg ville behandlet han likt tilbake, satt ned foten. ville absolutt ikke akseptert det. Kan du ikke kaste han ut?

Hvordan går det nå TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han vært slik i alle disse syv årene, eller har han forandret seg etter hvert? Hvordan var han i starten av forholdet kontra nå?

Kanskje han føler seg presset og skyd oppi ett hjørne, som gjør at han går rett i forsvarsposisjon. Prøv å ikke gi han noe oppmerksomhet, og Ignorer han litt du også. Se om han reagerer på å se seg selv i speilet, og prøv å se hvordan han føler seg hvis du skyver all skylda over på han. Kanskje han innser at han har oppført seg som en egoistisk drittsekk. Eller drit i hele fyren, og si at du er lei av å bli behandlet som luft, verdiløs uansett.

Jeg håper du sparker han bak slik at han blir flau og skammer seg over seg selv og idiotiet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...