Gå til innhold

Velstand og miljøengasjement


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, NÅ ja. Før hadde han en ML65 AMG. Og kjenner jeg ham rett har han opptil flere drøye sportsbiler rundt omkring :)

Det hadde jeg kjøpt også i hans posisjon. Kritisere vil bare blitt oppfattet som sjalusi. Med rette. Jeg måtte nok ha større garasje enn hus tror jeg. Hvorfor prioritere når man kan ha alt ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

O annen side. Hvor mange rikinger fronter at de kjemper for miljøet? Tipper de er ENDA mer "miljøskadelige" enn hva Stordalen er.

De er i det minste ikke hyklere.

Anonymous poster hash: b7e9e...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda bedre fra Stordalen:

"Selv Petter Stordalen, som har kritisert formuesskatten tidligere, er ikke like bastant nå.

– Jeg ser at formuesskatten rammer en del virksomheter uheldig. Men det gjelder ikke meg, dels på grunn av store eiendomsinvesteringer, sier han."

http://www.tv2.no/a/3945083

Nettopp! Han sluttet å kritisere formuesskatten, først etter at han selv foretok disposisjoner, slik at han selv ikke rammes.

Anonymous poster hash: da62a...08d

Da stiller han jo helt likt med AP-hykleren Støre, bortsett fra at Støre ikke (enda?) vil endre formueskatten, da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det hadde jeg kjøpt også i hans posisjon. Kritisere vil bare blitt oppfattet som sjalusi. Med rette. Jeg måtte nok ha større garasje enn hus tror jeg. Hvorfor prioritere når man kan ha alt ☺

Selvsagt hadde jeg kjøpt noen kule biler (ikke ML65amg dog) :)

Men så hadde jeg ikke samtidig hyklet om hvor fantastisk miljøforkjemper jeg var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

De er i det minste ikke hyklere. Anonymous poster hash: b7e9e...101

Jeg blir skikkelig provosert av denne tråden. De gjør masse! De prøver å endre systemet ovenfra og det er utrolig mye mer nyttig enn å bo i en liten hytte hvor alt er gjenbruk, dyrke grønnsakene sine selv og ikke bli hørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi nesten bare må regne med at de som er rike, midt i rampelyset og det hele, forbruker mer enn de kjemper for feks miljøet, og det oppfattes som et dobbeltspill.

For min del tenker jeg at det er helt greit: De ønsker oppriktig å få til en endring, og det kan de faktisk klare ettersom de har pengene og kontaktene som trengs. Får de til endringer så er det jo supert! De har så utrolig mye større gjennomslagskraft enn vi ”vanlige folk”, og de kan få til endringer vi knapt kan drømme om. At de har et par ekstra biler, eller drar på shoppingtur til New York får så være tenker jeg.

Spørsmålet bør heller være om de bør være mer åpne om dobbeltmoralen sin, syns jeg. Nå har ikke jeg studert alt hva disse har sagt, så vet ikke hvordan de selv fronter seg – men generelt tenker jeg at det hadde vært bra.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Fantastisk:

Miljøforkjemperen Petter Stordalen ankommer åningsfest i reneste James Bond stil med eget helikopter:

Skatteminimereren Petter Stordalen i fistel, moraliserende over de (andre) som ikke betaler nok skatt:

Dobbeltmoralen lenge leve!



Anonymous poster hash: c860e...2a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ive Lina

Fantastisk:

Miljøforkjemperen Petter Stordalen ankommer åningsfest i reneste James Bond stil med eget helikopter:

Skatteminimereren Petter Stordalen i fistel, moraliserende over de (andre) som ikke betaler nok skatt:

Dobbeltmoralen lenge leve!

Anonymous poster hash: c860e...2a2

Hva er dobbeltmoralen her?

Et slikt helikopter forurenser ikke mer enn en bil.

Endret av Ive Lina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dobbeltmoralen her?

Et slikt helikopter forurenser ikke mer enn en bil.

Det forurenser ikke mer enn en bil? Det finner jeg noe merkelig.

Jeg vil også kalle det dobbeltmoral når han hyler over at andre unndrar seg skatt, når han knapt nok betaler skatt selv, til tross for han er en av Norges rikeste.

Anonymous poster hash: c860e...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...