Gå til innhold

"De ringer politiet hvis sønnen min kommer på skolen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor prøver du deg på å gi mødrene skylden?

Jeg prøver ikke å gi verken "mødrene" eller "fedrene" skylden, faktisk nevnte jeg ikke kjønn med et eneste ord, men ordla meg i en generell vending. Hvordan i huleste klarte du å trekke den slutningen at jeg prøver å gi mødrene skylden?

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøver ikke å gi verken "mødrene" eller "fedrene" skylden, faktisk nevnte jeg ikke kjønn med et eneste ord, men ordla meg i en generell vending. Hvordan i huleste klarte du å trekke den slutningen at jeg prøver å gi mødrene skylden?

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

Du gjorde nu det nu da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde nu det nu da.

Nei, slettes ikke. Jeg ordla meg i generelle vendinger: Hvem tror du har mest innflytelse på et barns oppvekst og oppdragelse, den forelderen som er tilstede eller den som ikke er det?

Mulig du stilte deg selv spørsmålet, men ikke likte svaret du fikk? :)

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slettes ikke. Jeg ordla meg i generelle vendinger: Hvem tror du har mest innflytelse på et barns oppvekst og oppdragelse, den forelderen som er tilstede eller den som ikke er det?

Mulig du stilte deg selv spørsmålet, men ikke likte svaret du fikk? :)

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

De vendingene var ikke generelle nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg bare skumlest tråden, og ikke sett på linken...

vet ikke hva som er tilfellet her, men jeg tror det å mangle en forelder, enten denne ikke finnes i livet til barnet, eller at den er bare stykkevis tilstede, eller mentalt utplugget og utilgjengelig, kan ha enormt stor innvirking på et barn.

den tilstedeværende foreldreren kan gjøre så godt den bare kan, og gjøre en god jobb, men jeg tror ikke alltid det er mulig å kompensere for noe så fundamentalt viktig som ( manglende) mor/ far, om en ikke har andre tydelige og nærverende omsorgspersoner som kan kompensere noe for det barnet savner og trenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid trist av å lese slike saker! Det er jo klart at det ikke er oppdragelsen som nødvendigvis skorter her, men at det er sammensatt med ADHD-diagnosen han har. Det er ikke bare å si til foreldrene at de må få skikk på barnet sitt, for det å leve med ADHD uten de rette medisinene kan være vanskelig!

Når det er sagt er jeg så inderlig i mot at barn som er farlige for andre barn og voksne skal ha så mange rettigheter på skolen som de har i dag! Ja, de skal ha krav på undervisning og opplæring, men på en skole som ikke klarer å håndtere barnet, og når det går utover tryggheten og opplæringen til medelevene. Alle, inkludert de voksne som jobber på skolen, har rett til føle seg trygge i hverdagen. Det mener jeg bør gå foran at barn som ikke klarer å oppføre seg hva det enn kommer av, skal ha rett til å gå på akkurat den skolen.

Dessverre har vi avviklet spesialskoler og tilpassede tilbud for elever som har utfordringer med å innordne seg. Det krever årevis og enorme mengder innsats å få til at eleven får være en dag på gård eller noe annet fysisk, og i mellomtiden går det utover medelever og kanskje ansatte på skolen. I tillegg har jo ikke den eleven det gjelder det godt heller! Med elever som er redde eller ikke liker, og slitne og frustrerte lærere. Det er rett og slett en tap tap-situasjon for alle parter. Som lærer har man ikke mulighet til å forklare foresatte for elever i klassen at klassemiljøet er dårlig på grunn av enkeltelever, men det er klart at elevene snakker med sine foresatte hjemme, og forteller at Per eller Lise stadig forstyrrer, kommer med stygge kommentarer eller er voldelig. Noe som er en utbredt utfordring i den norske skolen!

Barn med spesielle behov som ikke klarer å innordne seg i en vanlig skolehverdag med noen tilpasninger bør heller få plass på såkalte spesialskoler, der man har ansatte som har færre elever å ha ansvar for, og som har spesialutdannelse. Ikke la barn som er voldelige eller slemme mot andre på skolen ødelegge hverdagen for en hel klasse og kanskje flere enn det ved en skole. Det gagner nemlig ingen på sikt!

Mange foresatte kvier se for at deres barn skal gå på spesialskole med tanke på fremtidsmuligheter og arbeid, men hvor mange av disse kommer til å ha en normal arbeidsplass likevel? Syns ikke det skal være opp til elevens foresatte å bestemme alt i en slik situasjon, noe de faktisk har i dag.



Anonymous poster hash: 4a860...75a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skolen han er utvist fra er en spesialskole for såkalte "problembarn".

Anonymous poster hash: 80718...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hørt skolens side av saken her. At han allerede er blitt utvist fra en spesialskole tilsier nok at han rett og slett ødelegger undervisningen for andre og til og med kanskje setter dem i fare.



Anonymous poster hash: b668b...87e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg gikk på ungdomskole hadde bi noen par av trøbbelmakere, da ble foreldrene deres med i undervisningen- altså hele skole dagen til de valgte å skjerpe seg. Som foreldre så må man ta kjipe valg av og til, denne mora burde kanskje bruke feriedagene sine på å være med på skolen slik at han ser at det ikke nytter å være trøblete.



Anonymous poster hash: ab3f6...b82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vendingene var ikke generelle nok.

Ikke generelle nok? Jeg spurte hvem som har mest innflytelse på et barns oppvekst og oppdragelse av den forelderen som er tilstede eller den som ikke er det.

Den eneste personen her som har nevnt kjønn er deg!

Hva er det egentlig med deg "Gjest", hver eneste gang noen prøver å føre en noenlunde konstruktiv diskusjon hvor du deltar så svarer du frekt, usaklig eller nedlatende. Det er ikke første gangen jeg skriver med deg og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rapportert deg og fått innlegg av deg fjernet av nevnte grunner.

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke generelle nok? Jeg spurte hvem som har mest innflytelse på et barns oppvekst og oppdragelse av den forelderen som er tilstede eller den som ikke er det.

Den eneste personen her som har nevnt kjønn er deg!

Hva er det egentlig med deg "Gjest", hver eneste gang noen prøver å føre en noenlunde konstruktiv diskusjon hvor du deltar så svarer du frekt, usaklig eller nedlatende. Det er ikke første gangen jeg skriver med deg og jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har rapportert deg og fått innlegg av deg fjernet av nevnte grunner.

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

Hvor hen fører du en konstruktiv diskusjon?? I innlegget hvor du kom med ledende spørsmål om lettvint forklaringsmodell???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hen fører du en konstruktiv diskusjon?? I innlegget hvor du kom med ledende spørsmål om lettvint forklaringsmodell???

Du hentydet at det var farens skyld ettersom han var fraværende. Jeg sa at det er en forenklet forklaringsmodell og spurte hvem som påvirker barnet mest av den forelderen som er tilstede eller den som ikke er det.

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hentydet at det var farens skyld ettersom han var fraværende. Jeg sa at det er en forenklet forklaringsmodell og spurte hvem som påvirker barnet mest av den forelderen som er tilstede eller den som ikke er det.

Anonymous poster hash: 50ff2...97f

Jeg hentydet ikke til en skit. Jeg skrev det klart og tydelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker også vi hadde en sånn gutt på skolen vår, ingenting ble gjort. Han endte livet sitt i en bil, kjørte på noen hester som hadde rømt. Ble sparket av en i hodet.

Anonymous poster hash: 03dfb...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...