Gå til innhold

Fordre og skole som ikke presser guttene hardt nok og kvinner som vil bli alenemødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det jo fortsatt menn som tjener mest og har de fleste toppjobbene her i landet da, så jeg tror nok gutta klarer seg.

Anonymous poster hash: b3432...07f

Det hjelper lite for de som faller ut at andre er rike. Eller for å si det på en annen måte: Nå er det jo mange rike menn i Norge, så da klarer sikkert du deg. Du ser at det blir feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg mener er at menn som tjener mye, har status osv. vil ha lettere for å finne en ny partner. Det kan derfor hende de skiller seg lettere. Men poenget mitt var mest det at damene ikke skiller seg fra dem, og siden kvinner tar ut nesten alle skilsmisser betyr det at rike ha i prosent mindre av dem.

Om et ekteskap ikke fungerer av ulike grunner så hjelper det ikke om økonomien er på stell.

Anonymous poster hash: e5592...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kommer av at det generelt ikke er store krav i samfunnet til å bli noe.

Jenter blir fortere modne enn gutter, tenker mer over valg, spiller ikke datamaskin 24/7 om de får muligheten, de er mer sosiale, og fokus på hva de vil.

Jeg selv drømte om å fly F16 eller å få en MASTER innen økonomi fra jeg var 7.... Ingen hadde fortalt meg at jeg skulle annet enn å bli ferdig på skolen så jeg fikk meg en jobb - de uten utdannelse må ta til takke med det de får. Det er nok mulig at vi snakket om at jeg kunne bli hva jeg ville om jeg gjorde det bra nok, men ikke mer enn det.

I dag sitter nesten alle gutter foran dataen, alle vet at NAV ordner opp skulle det være noe (jeg selv ble aldri fortalt om lettvinte ordninger), i stedet for å presse seg selv tenker man at livet er for tøft. (gjelder begge kjønn)



Anonymous poster hash: e9b4d...101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EnFyr, enda en tråd fra deg om dette tameat?

Anonymous poster hash: 196a7...526

Ja. At jeg er bryr meg om disse som faller fra kommer vel ikke som en overaskelse. Stor fan av arbeiderpartiet mellom 1930-69. Så gikk det nedover med dem. Til de ikke lenger gidder å bry seg om de som sliter.

Og nå har du produsert enda en tråd om temaet. :rolleyes:

Anonymous poster hash: e5592...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...