Gå til innhold

Fordre og skole som ikke presser guttene hardt nok og kvinner som vil bli alenemødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tror dere er grunnen til at vi har et gutte problem i det norske og egentlig hele det vestlige samfunnet?

I de senere årene har kvinner gått forbi guttene i utdanningssektoren og det blir færre jobber å få for den mannlige befolkningen. I alle fall gode jobber om de ikke utdanner seg.

Det er særlig viktig for guttene å komme inn i livet på denne måten, for ellers er det ikke sikkert de finner noen å dele livet med. Undersøkelser viser at de som ikke kommer inn i samlivet, ønsker for det meste familie, men de har ikke funnet noen.

Så spørsmålet mitt blir da; hvorfor gjør ikke skolen og foreldre mer for å presse guttene til å arbeide? Eller gjør mer for at de skal lære, siden det er særlig viktig for dem å gjøre det. Jentene blir jo stort sett gift/samboere uansett.

Et resultat av dette er muligens den at mange kvinner velger kortere forhold som resulterer i unger med en mann de egentlig ikke passer sammen med. De blir så single mødre og går livet sitt slik. Noe som jo er negativt.

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor dette ikke er noe vi som samfunn har mer i bakhodet i hverdagen, og muligens staten burde informere foreldre om? Kanskje de også kunne gjort mer for guttene i skolen og ellers.



Anonymous poster hash: 891c8...229
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økonomisk status har jo veldig mye å si for om menn blir gift/samboere



Anonymous poster hash: 891c8...229
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må stimuleres til at de lærer fordi de selv vil. Hvor mange er det ikke som er fullstendig i stand til å lære seg alt om et eller annet tema, men som likevel ikke kan rimelig enkel matte, fordi de ikke har hatt mulighet til å se hvordan det funker i praksis og sliter med å forholde seg til det abstrakte. De som er flink til abstrakt tenkning, kunne også hatt glede av litt mer praktiske oppgaver. Gutter er spesielt avhengig av å få røre litt på seg, så litt mer praktiske aktiviteter i fag, ville kanskje gjort det lettere for mange å sitte stille når det er påkrevd, fordi de har fått rørt seg litt og ikke trenger å sitte så lenge i gangen.

Skoleverket og barnehagene er allerede opptatt av hva de skal gjøre med disse guttene, det tar bare litt tid, før de får utarbeidet felles opplegg.

De guttene jeg kjenner som har hatt foreldre som har pushet litt for hardt på i forhold til skolegang eller idrett har ikke fått noe spesielt bra liv i etterkant. At man bestemmer at barnet må gjøre lekser, selv om det ikke alltid vil, er selvfølgelig noe helt annet.

Når det gjelder teorien din om alenemødre, så er du bare laaaangt ute på jordet.

Endret av absinthia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomisk status har jo veldig mye å si for om menn blir gift/samboere

Anonymous poster hash: 891c8...229

Har det? Jeg vet om veldig mange par hvor begge har en helt vanlig gjennomsnittsinntekt.

Anonymous poster hash: e5592...43f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det? Jeg vet om veldig mange par hvor begge har en helt vanlig gjennomsnittsinntekt. Anonymous poster hash: e5592...43f

Enig! De fleste menn jeg vet om har en gjennomsnittlig inntekt. En håndtverker tjener som oftest bedre enn f.eks en barnehagelærer eller en sykepleier, selv om de sistnevnte har en bachelorgrad.

Til og med min sønn som bare har vært 2-3 år ute i arbeidslivet, tjener bedre enn meg som har høgskoleutdannelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo fortsatt menn som tjener mest og har de fleste toppjobbene her i landet da, så jeg tror nok gutta klarer seg.



Anonymous poster hash: b3432...07f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det? Jeg vet om veldig mange par hvor begge har en helt vanlig gjennomsnittsinntekt.

Anonymous poster hash: e5592...43f

Ja det har det. Tror du Donald Trump eller Wayne Rooney har modelldamer pga hårstilen?

Anonymous poster hash: 1e128...36a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har det. Tror du Donald Trump eller Wayne Rooney har modelldamer pga hårstilen?

Anonymous poster hash: 1e128...36a

Hæ?

Anonymous poster hash: e5592...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Anonymous poster hash: e5592...43f

Jaja, et litt ekstremt eksempel.

Men, jeg kjenner/vet om mange menn som har samboer eller kjæreste og er populære kun fordi at de har mye penger.

Anonymous poster hash: 1e128...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det? Jeg vet om veldig mange par hvor begge har en helt vanlig gjennomsnittsinntekt.

Anonymous poster hash: e5592...43f

Det sies at Bernie forteller knakende gode vitser. Og humor er jo viktig. :fnise:

http://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/wife-of-formula-one-boss-officially-asks-for-divorce-2371_1.jpg

Anonymous poster hash: 670ea...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har det. Tror du Donald Trump eller Wayne Rooney har modelldamer pga hårstilen?

Anonymous poster hash: 1e128...36a

Og hvor mange menn vil ha en golddigger og ikke en dame som er glad i han uansett?

Anonymous poster hash: 413ab...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange menn vil ha en golddigger og ikke en dame som er glad i han uansett?

Anonymous poster hash: 413ab...638

Menn med veldig mye penger. En dame som bare er glad i han kan slutte å bli glad i han når som helst. En dame som er sammen med han for pengene har han makt over og kan presse, styre og bestemme over som han selv vil. Penger > "glad i"

Anonymous poster hash: 3da01...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor mange menn vil ha en golddigger og ikke en dame som er glad i han uansett?

Anonymous poster hash: 413ab...638

Hvem sier at en golddigger ikke er glad i mannen sin?

Anonymous poster hash: 1e128...36a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, et litt ekstremt eksempel.

Men, jeg kjenner/vet om mange menn som har samboer eller kjæreste og er populære kun fordi at de har mye penger.

Anonymous poster hash: 1e128...36a

Hvordan vet du det? Har de sagt det selv?

Er det forresten dette tråden handler om?

Anonymous poster hash: e5592...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de senere årene har kvinner gått forbi guttene i utdanningssektoren og det blir færre jobber å få for den mannlige befolkningen. I alle fall gode jobber om de ikke utdanner seg.

Anonymous poster hash: 891c8...229

Og jenter som dropper ut av ungdomskolen får automatisk tilbud om å bli lege eller ingeniør?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Storbritannia. Der tar de tak:

http://www.independent.co.uk/news/education/education-news/exclusive-treat-white-workingclass-boys-like-ethnic-minority-willetts-tells-universities-8436087.html

Der bryr de seg i alle fall om hele befolkningen. Istedenfor bare kvinner, middelklassen og "minoriteter".

Working class natives ftw! :P

Ned med egoistene.

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir litt enkelt å si at de må "presses hardere". Menn som skriver og klager over livet sitt på nett og får motstand (at de må ta tak i livet sitt, endre situasjonen) blir sure og hevder de ikke blir forstått. Noen mennesker inntar en offerposisjon der verden er imot dem og ikke alle responderer på press.

En endring av skolen på vgs nivå (der flest dropper ut) er viktig. Sosialistene foretok en akademisering av yrkesfaglig linje for å presse alle igjennom samme mal. Hvilket i neste runde betyr at de som er mer praktisk anlagt og ville inn i disse yrkene, likevel ble sittende over en bok og blir demotivert.

At flere og flere vokser opp med alenemor er utvilsomt et problem. Det er et resultat av et friere syn på sex - hvilket har sine goder, men også sine negative sider. Det er ikke endret over natten men både kvinner OG menn må der ta ansvar. På samme måte som at det kanskje ikke er en god ide for en kvinne å spre beina for hver idiot hun treffer (spesielt ikke om hun er imot abort) må menn også slutte å ligge med hver og en. Og begge må ta ansvar for prevensjon - noe nordmenn er dårlige på og som må innprentes sterkere hos unge.

Det er også lettere å forlate en samboer enn en ektefelle og de fleste har en høyere terskel for en mann/kone enn en samboer. At samfunnet har beveget seg bort fra ekteskapet og flere får barn utenfor er derfor en uting. Fint for de som får det til å fungere, men det er uten tvil med på å skape flere splittede familier.



Anonymous poster hash: 57645...081
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et resultat av dette er muligens den at mange kvinner velger kortere forhold som resulterer i unger med en mann de egentlig ikke passer sammen med. De blir så single mødre og går livet sitt slik. Noe som jo er negativt.

Er det noen som har en god forklaring på hvorfor dette ikke er noe vi som samfunn har mer i bakhodet i hverdagen, og muligens staten burde informere foreldre om? Kanskje de også kunne gjort mer for guttene i skolen og ellers.

Anonymous poster hash: 891c8...229

Hei EnFyr, enda en tråd fra deg om dette tameat?

Anonymous poster hash: 196a7...526

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei EnFyr, enda en tråd fra deg om dette tameat?

Anonymous poster hash: 196a7...526

Ja. At jeg er bryr meg om disse som faller fra kommer vel ikke som en overaskelse. Stor fan av arbeiderpartiet mellom 1930-69. Så gikk det nedover med dem. Til de ikke lenger gidder å bry seg om de som sliter.

Endret av EnFyr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jenter som dropper ut av ungdomskolen får automatisk tilbud om å bli lege eller ingeniør?

Når de dropper ut har det i alle fall ikke alt å si i forhold til hverdagslivet. Om ei dame ikke får en god jobb har hun likevel veldig gode sjanser for å finne seg en partner og bli gift. Det er verre for disse guttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...