Gå til innhold

Ufrivillig tynn og dårlig selvtillit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

TS her og det var ikke jeg som skrev den kommentaren du henviser til...... jeg har vært borti nutridrink, hvor jeg må bruke 100 kr dagen for å få like god effekt som jeg tydeligvis får fra calogen til 40 kr dagen, og jeg er så desperat at jeg selvfølgelig prøver dette....

Anonymous poster hash: 10f80...e8e

 

Jeg skjønte det :) Om man leser tallene nederst i hver post kan man skille hvem som er hvem.

Anonymous poster hash: f72b8...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke det har noe særlig å si. Er ansiktet og håret som teller mest uansett. Om du veier 40 eller 80 kilo er mindre viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest selvtilliten din det går på og at du bryr deg, du må først like og respektere deg selv før andre gjør det på samme måte.

Jeg var selv veldig tynn i tenårene og tidlig 20-årene og hatet det. Men sluttet etterhvert å bry meg om det. Jeg spiste normalt og over normalt, var frisk osv. Så da var det lite og gjøre med det utover å innse at det er meg. Utover 20 årene gikk og vekta opp til normal av seg selv. Er normal vektig nå.

Men sjekk deg hos legen om du ikke har gjort det og økt kontroller hva du faktisk spiser en periode.

Og slutt å les om kropp og kommentarer om det :)

Anonymous poster hash: 705f9...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg kvinne da, men skriver likevel. Min mening er at naturlige tynne jenter (altså de som er født slik og ikke klarer å gjøre nå med det, typ) kler slik de er, fordi det er "meningen" at de skal være sånn. Og jeg har sett utroolig mange vakre tynne jenter. MEN jeg synes ikke de som har slanket seg tynn som en nål er like fine. De blir ganske gjennomsiktige og blasse i og med at det ikke er naturlig.

Så, TS, du er nok fin akkurat som du er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen i denne verden som synes det er attraktivt med tynne jenter? Nå snakker jeg ikke normale tynne jenter, men veldig tynne jenter. Jeg er ufrivillig veldig tynn, og har opparbeidet meg dårlig selvtillit igjennom oppveksten pga dette fordi jeg har fått mange kommentarer på kroppen min. Jeg har absolutt ingen former.

 

Har du bilder, eller eksempler på noen som ligner? Vanskelig å si noe uten mer info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, jeg har hatt det ganske likt som deg hele livet mitt. Som barn var jeg høyere enn snittet, og veldig tynn. Jeg var aktiv og drev med idrett, og spiste nok ikke så mye som jeg hadde behov for. Fikk masse kommentarer, alt fra lærere til medelever til familiemedlemmer. Jeg var aldri populær, jeg hadde ikke pupper eller hofter (men fikk faktisk mensen tidlig), og følte meg lite feminin.

 

Da jeg ble rundt 17 la jeg litt på meg. Ikke så mye, fremdeles lite former og alle vil kategorisere meg som tynn, men jeg følte jeg så litt mer "sunn" ut. 

 

Men fremdeles føler jeg at jeg helst skulle veid 7-8 kilo mer, for å se "normal" ut. Det er veldig slitsomt å ikke passe inn i dette bildet samfunnet har skapt. Fremdeles kan jeg få kommentarer, men nå svarer jeg tilbake at jeg syns det er en uting å kommentere andres kropp. Kan sikkert oppfattes som ganske krass av fremmede, men det er virkelig ikke deres sak. Som du sikkert har tenkt selv, man kommentere ikke overvektige folks kropp til dem, så da er det søren meg ikke greit å kommentere tynne folk. 

 

Det aller viktigste er at du aksepterer kroppen din, samtidig som du kan prøve små endringer i kostholdet. For min del hjalp det å spise måltidene senere og legge til et måltid, f.eks spise to lunsjer og middag sent (etter 20 på kvelden). Man må også begrense kondisjonstrening, og fokusere på styrke. Dette har jeg ikke helt klart, men hvis du liker styrketrening anbefaler jeg det. Anbefaler også å kjøpe sånne barer på iHerb, de inneholder 200-400 kcal og det hjelper når man forbrenner 300-500 kcal på en treningsøkt. 

 

En ting som har vært vanskelig for meg er at jeg liker sunn mat, og ikke ønsker å proppe meg full av usunne ting som ikke gir noe energi. Dermed har jeg prøvd å spise mye nøtter (cashew), og heller bruke h-melk, smør og spise en del egg. Men jeg har aldri lagt noe særlig på meg, så jeg vet ikke om det egentlig er et godt tips.



Anonymous poster hash: 00a3c...362
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Finnes det noen i denne verden som synes det er attraktivt med tynne jenter? Nå snakker jeg ikke normale tynne jenter, men veldig tynne jenter. Jeg er ufrivillig veldig tynn, og har opparbeidet meg dårlig selvtillit igjennom oppveksten pga dette fordi jeg har fått mange kommentarer på kroppen min. Jeg har absolutt ingen former. Og selvtilliten blir selvsagt ikke bedre av at kommentarfeltene til alle nyhetssaker på nettavisene som omhandler tynne kvinner fylles opp av negative kommentarer om at ingen liker slike beinrangler, og at de er dårlige forbilder, og jeg antar at det er det folk tenker om meg også siden jeg er like tynn. Kan ikke skjønne at jeg noen sinne skal finne en mann som liker meg for den jeg er. Er 23.

Anonymous poster hash: 10f80...e8e

 

 

 

Angelina Jolie er veldig tynn,men fortsatt en av verdens vakreste kvinner:

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2007/10_01/jolielegsDM3009_468x964.jpg

 

 

 

Anonymous poster hash: 61cdf...58d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt utrolig at ingen snakker om tynne jenter med dårlig selvtillit. Alle snakker om jenter som vil ned i vekt, ingen snakker om jenter som vill opp, jævla teit etter min mening .Jeg vet hva du snakker om, har det sånn selv. 

 

Jeg tror kanskje menn liker jenter/kvinner som er tynne, men som har former. Har du store pupper og grei rumpe, tror jeg du er likt, men om du ikke har de to, som meg, så kan det hende at du ikke er like attraktiv for menn, dessverre. Du kan jo gå til lege og snakke med om det med h*n? Kan helt sikkert få hjelp til dette der



Anonymous poster hash: b9b3a...31e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet selv hvor vanskelig det er å få kommentarer gjennom oppveksten på at man er for tynn,bli mistenkeliggjort på en måte der folk tror man har spiseforstyrrelser osv..Dette er ofte kommentarer fra personer som tror de kan si hva som helst til tynne,for de er på en måte "fritt vilt".

 

Når det gjelder dating tror jeg ikke dette med vekt har allverden å si.De fleste menn kan nok falle for noen de i utgangspunktet synes er for tynn (eller for fyldig for den saks skyld),så sant kjemien stemmer og de liker personligheten.Så fokuser på personligheten din,og på å gjøre det beste ut av utseendet ditt.Kle deg på en måte som gir illusjon av mer former.Da tror jeg ikke du trenger bekymre deg så mye for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du absolutt ønsker å gå  opp i vekt, så snakk i det minste med legen før du stapper i deg noe av det folk anbefaler her.

 

Ellers så er det nå sånn at vi alle, uansett hva visse KGere påstår, kommer i forskjellige modeller genetisk. Så lenge du lever sunt og aktivt så burde det jo ikke være noe problem. Og det finnes sikkert plenty av mannfolk som ikke hadde sagt nei til deg. :danse:

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

om man vil legge på seg finnes det alltids muligheter. Calogen eller andre næringsdrikker gjør nok susen. Calogen taes som "shots", så man slipper presse i seg masse mat. undervekt og en så lav bmi er er ikke gunstig helsemessig.

Anonymous poster hash: f72b8...c79

Beklager, men ble litt provosert her. Skal si meg enig i at det ofte er muligheter for å legge på seg, men dessverre ikke alltid. Det finnes faktisk de som er syltynne og spiser MYE uten å legge på seg. Hadde dette problemet som barn, ungdom og ung voksen og det var skikkelig tøft. Alle skal passe på hva du spiser og når du faktisk spiser mye tror de det ikke stemmer og at du kaster opp maten eller noe fordi det ikke er normalt å være så tynn. Jeg ble kalt beinrangel, knekkebrød (jepp - selvfølgelig veldig flatbrysta), stankelbein og andre lite hyggelige ting. Jeg ba til Gud hver kveld om å legge på meg, spiste smør direkte fra boksen, fråtset i sjokolade og potetgull, men vekten gikk ikke opp. Jeg HATET gymtimer og alt som har med fellesgarderober å gjøre da alle skulle påpeke hvordan ribbeina mine stakk ut, hvilket de forsåvidt også gjorde. Jeg løy på vekten og gråt meg i søvn. Kompleksene var enorme og det sitter godt i den dag i dag - flere tiår senere. Enkelte forbrenner faktisk enorme mengder energi og da er det lite å gjøre med dette. Selvfølgelig håper jeg for TS sin del at hun ikke er som jeg var. Dersom hun likevel er av samme kaliber kan jeg trøste med at kroppen endrer seg noe i 25-30-års alderen (noen før og andre senere) og da ble ihvertfall jeg mere lik andre slanke damer (som spiser betraktelig mindre enn meg). Det tragikomiske i det hele er at jeg i dag kan ergre meg over magefett og sidevalker. Men det er åpenbart at jeg har ikke rett til å klage over den slags skavanker. Former har jeg aldri fått, men tar du tiden til hjelp skal du se at fettet legger seg på visse steder med alderen - det tar bare noen år til før du oppdager det. Og hvor rart det enn høres kan du da iblant lengte litt tilbake til tiden da du kunne spise alt du ville (og gjerne enda mere) uten antydning til fettlagring. Merkelig :-/

Anonymous poster hash: cf434...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen og har det som deg i en avlder av 28. Jeg har så smått begynt med noe styrketrening og skal se fremover om jeg merker noe som helst endring. Jeg tipper mot ingen, ettersom alle årene jeg drev med idrett så holdt vekten min seg like statisk som om jeg ikke gjorde det. Jeg har begynt å spise hyppigere i ett håp om at det skal hjelpe, men det koster.

 

Foreslår dog at du tar kontakt med fastlegen din og tar noen prøver. Sjekker verdier og ikke minst ser til at stoffskifte er normalt. Ellers kan nok fastlegen din hjelpe med, eller henvise til noen som kan bistå med kosthold. Om dette går så kraftig ut på livskvaliteten din, er det kanskje muligheter for at du kan få støtte økonomisk for noen produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...