Gå til innhold

Erfaringer med Bærum sykehus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaringer fra Bærum sykehus når det gjelder oppfølging og fødsel? Både positive og negative.



Anonymous poster hash: d4e6c...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen her som har erfaringer fra Bærum sykehus når det gjelder oppfølging og fødsel? Både positive og negative.

Anonymous poster hash: d4e6c...c44

Jeg har en veldig dårlig erfaring med Bærum sykehus. Var innlagt med svangerskapsforgiftning i fjor og ble behandlet veldig dårlig. De tok ikke signalene på alvor og hadde dårlig oppfølging av ctg av babyen. Hos oss endte det på verst mulig måte. Babyen fikk hjertestans i magen min, måtte ta hastekeisersnitt i narkose. Babyen overlevde ikke :( så jeg har ingenting godt å si om Bærum sykehus, dessverre. Hadde de gjort jobben sin bedre og fulgt med på ctg, tatt de tegnene som fremkom på dem mer alvorlig så hadde babyen min levd i dag. Dette er bekreftet fra obduksjonsrapporten og Rikshospitalet som har gjennomgått hele saken vår.

Anonymous poster hash: 90760...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gode venninne døde på Bærum sykehus pga svangerskapsforgiftning. Hun var skikkelig dårlig, nesten så hun var bevisstløs, men allikvel la de henne på ett enerom og hun fikk hjerneblødning iløpet av natta. Hadde de tatt keisersnitt med en gang hadde hun overlevd.

Det var så fryktelig tragisk og ene og alene sykehusets feil.

Anonymous poster hash: fc3fb...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gode venninne døde på Bærum sykehus pga svangerskapsforgiftning. Hun var skikkelig dårlig, nesten så hun var bevisstløs, men allikvel la de henne på ett enerom og hun fikk hjerneblødning iløpet av natta. Hadde de tatt keisersnitt med en gang hadde hun overlevd.

Det var så fryktelig tragisk og ene og alene sykehusets feil.

Anonymous poster hash: fc3fb...395

Oj :( trist å høre om venninnen din :( Kondolerer. Når var det dette skjedde?

Hilsen ab over

Anonymous poster hash: 90760...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare positive ting å si om Bærum sykehus. Både når det gjelder oppfølging i svangerskapet, men særlig fødsel og barseltiden. Nånfikk jeg prematurbaby, og testet følgelig ut barselavdelingen litt lenger enn det som er vanlig, og har utelukkende positive ting å si om den! Det samme gjelder Ammepoliklinikken, som jeg har vært hos i ettertid.

Legevakten der, derimot ... Den har jeg ingen ting positivt å si noe om, kanskje annet enn at det er lyst og fint venterom (og godt er det, for der tilbringer man jo gudhjelpe så lang tid ...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd med Bærum! Utrolig hyggelige mennesker på føden og barsel, barsel er pusset opp så det er bare familierom der, ikke noe ammepress og motstridende råd som jeg leser om at det er andre steder. Ble tatt på alvor da jeg ringte ned og var usikker på om vannet hadde gått og fikk komme inn med en gang jeg ønsket da fødselen startet. Og selvfølgelig god oppfølging under fødselen. Skal definitivt føde der neste gang også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg fødte på Bærum for litt over to år siden, og sier hun aldri mer skal sette sine ben der. Gutten hennes satt fast under fødselen pga navlestrengen var i klem (tror jeg det var) og jordmor nektet først å sende henne til KS, selv om ctg viste synkende hjerteaktivitet. Tilslutt ble det hastesnitt, og gutten, som ble liggende alt for lenge i fødselskanalen med surstoffmangel, har fått cerebral parese på grunn av dette. Forferdelig trist sak, og skjønner godt at hun nå velger Riksen for nestemann.

Anonymous poster hash: 6f7da...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens ei jeg kjenner ikke ble tatt på alvor på Ullevål og der endte ungen også opp med CP. Det er alltid noen som har slike erfaringer uansett hvilket sykehus det er snakk om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens ei jeg kjenner ikke ble tatt på alvor på Ullevål og der endte ungen også opp med CP. Det er alltid noen som har slike erfaringer uansett hvilket sykehus det er snakk om.

... og jeg har hørt tilsvarende historier om Drammen og Kongsberg (men har venner som har utelukkende positive ting å si om begge steder). Så lenge det er mennesker som jobber med mennesker, vil dessverre feilvurderinger forekomme, enten det er i Oslo, Alta eller Bærum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj :( trist å høre om venninnen din :( Kondolerer. Når var det dette skjedde?

Hilsen ab over

Anonymous poster hash: 90760...f29

Takk. Det skjedde i 2007, så gutten hennes blir 7 år til høsten. Vi får håpe sykehuset har skjerpet seg og gått igjennom rutinene sine siden den gang.

Anonymous poster hash: fc3fb...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok uheldige ting som skjer overalt. Trist å høre at så mange her har opplevd noe negativt på sykehuset. Jeg vurderer å føde der nemlig. Jeg ville helst ha litt ferskere opplevelser enn 7 år. Det er mye som kan forbedres (eller forverres) i løpet av 7 år.



Anonymous poster hash: d4e6c...c44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde der og er veldig glad for det, til tross for skrekkhistorier som kommer frem her. De har nyoppusset føde og barselavdeling hvor de kun har enkeltrom og familierom. Jeg har også hørt at de er veldig flinke på å sende gravide videre hvis de mistenker komplikasjoner (altså i god tid før noe skjer) siden de ikke har barneavdeling. Føler meg veldig trygg på å føde der :)

Anonymous poster hash: 07626...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens ei jeg kjenner ikke ble tatt på alvor på Ullevål og der endte ungen også opp med CP. Det er alltid noen som har slike erfaringer uansett hvilket sykehus det er snakk om.

Jøss, dette må være fryktelig lenge siden? Jeg har jobbet på fødeavdelingen på Ullevål i 12 år, og vet med temmelig stor sikkerhet at ingen barn har fått cp som følge av fødselsskader der i løpet av de årene.

Anonymous poster hash: 6f7da...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, dette må være fryktelig lenge siden? Jeg har jobbet på fødeavdelingen på Ullevål i 12 år, og vet med temmelig stor sikkerhet at ingen barn har fått cp som følge av fødselsskader der i løpet av de årene.

Anonymous poster hash: 6f7da...51a

10 år siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok uheldige ting som skjer overalt. Trist å høre at så mange her har opplevd noe negativt på sykehuset. Jeg vurderer å føde der nemlig. Jeg ville helst ha litt ferskere opplevelser enn 7 år. Det er mye som kan forbedres (eller forverres) i løpet av 7 år. Anonymous poster hash: d4e6c...c44

Jeg fødte der i 2013, og var som sagt superfornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Det er nok uheldige ting som skjer overalt. Trist å høre at så mange her har opplevd noe negativt på sykehuset. Jeg vurderer å føde der nemlig. Jeg ville helst ha litt ferskere opplevelser enn 7 år. Det er mye som kan forbedres (eller forverres) i løpet av 7 år.

Anonymous poster hash: d4e6c...c44

Selv tok jeg utgangspunkt i en normal fødsel, da de fleste fødsler jo er nettopp det.

Sånn sett ble hele tilbudet og nærhet til hjemmet viktig for min del.

Det at Bærum har enerom på barsel er jo helt superluksus tenker jeg- og jeg hadde aldri hatt barseltiden igjen på et ordinært stort sykehus(for mitt vedkommende Ullevål, hvor fødselen var kjempefin og oppholdet på pasienthotell og delvis barsel helt forferdelig) om jeg kunne velge enerom på barsel i nærheten av hjemmet.

Jeg tror ikke man skal basere seg på tragiske tilfeller med mindre sykehuset overgår andres statistikk.

Mange vil jo absolutt på Riksen pga kompetanse på kompliserte KS, men i mitt hode var det litt sånn å basere seg på et statistisk lite sannsynlig tilfelle.

Så mitt valg endte med tilgang til pasienthotell(som jo viste seg å være det verste der, men da lærte jeg jo det :P )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Dytter litt på denne siden jeg skal føde på Bærum i sommer... Noen som har født der etter de pusset opp? Hva er forskjellen på enerom og familierom? At mannen ikke får sove over på enerom? Kan han være der så mye han vil på dagen? Og hvem/hva bestemmer hvilket rom man får? :)

Anonymous poster hash: 07626...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte på Bærum i 2011 og var KJEMPEFORNØYD!

Ble tatt veldig godt vare på og det føltes ikke som et stort skummelt sykehus. Mannen min fikk være der og det var ikke noe press om å sende oss hjem. Vi hadde dobbeltseng på familierom og følte vi bodde på hotel! Likevel var de som jobbet der veldig tilgjengelige ved behov. Ikke tvil om hvilket sykehus jeg skal velge nestegang.

Kan legge til at jeg ikke hadde noen fødselskomplikasjoner, men slet litt med ammingen. Men de hjalp meg masse med ammingen og etter eget ønske fikk jeg være en ekstra natt pga det.



Anonymous poster hash: aabe1...612
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde på Bærum sykehus nå i November. Er helt sikker på at jeg har tatt rett valg, selv om jeg bor i Oslo. Ville ikke på Ullevåll eller Rikshospitalet siden det virker mer kaotisk. Fastlegen min holder forsåvidt til å Bærum, og hun snakker veldig fint om Bærum Sykehus.



Anonymous poster hash: c9132...e1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...