Gå til innhold

Navn til jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har du ironiflagg her? :klo:

Anonymous poster hash: 18290...f57

Er det ironi flagg? trodde siden det var hvitt saa er det liksom fred jeg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ironi flagg? trodde siden det var hvitt saa er det liksom fred jeg:P

Haha nei, det er ironiflagg :)

Her er fredsflagg :fred:

Her er ironiflagg :ironi:

og her er sarkasmeflagg :sarkasme:

Anonymous poster hash: 18290...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hva sa, en uttaler det bare som en vanlig T da. Er jo mange som skriver Kathrine med th uten at det blir problemer.

For meg blir det å herpe navnet, som å uttale Joshua for Josua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo bare kalle barnet det man vil! Om dere liker Cynthia går dere for det, men syns faktisk Synthia var en god Ide for å gjøre navnet litt mindre engelsk. Ordlyden blir jo helt lik, da. Cynthia blir litt for britisk high class for min smak. ;)



Anonymous poster hash: b9f8a...1b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint jeg, men passer kanskje litt dårlig med et norsk etternavn. De fleste skjønner vel hvordan det uttales, så ser ikke poenget med å skrive det med S... En synth, liksom?? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke dagens småbarnsforeldre bare gi barna NORMALE navn??? Hva er greia med alle disse fjollenavnene?



Anonymous poster hash: 12afc...8c6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan ikke dagens småbarnsforeldre bare gi barna NORMALE navn??? Hva er greia med alle disse fjollenavnene?

Anonymous poster hash: 12afc...8c6

Gud så kjedelig om alle skulle hatt de "normale" navnene.

Hvorfor kan ikke småbarnsforeldre få lov å gi barnet sitt det navnet de liker uten å måtte tenke på hva alle andre måtte mene.

Anonymous poster hash: e712f...86d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at "engelske og nordiske" navn var populære.

Kan ikke komme på så fryktelig mange svenske navn som er populære heller. Svenske navn ligner jo gjerne på norske, da de har samme opphav (norrønt). Norrøne navn synes jeg virker å være i vinden for tida, i alle fall blant gutter. Ser flere små som heter Håkon, Sverre, Sigurd, Sondre osv.

Navn fra navnetoppen i Sverige har jo vært en trend en stund. Navneforskere ser på svenske statistikker når de skal spå neste trendnavn her. Om alle disse navnene egentlig har svensk opprinnelse, vet jeg riktignok ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall vesla for Cynthia om det er det navnet dere liker. At enkelte folk er så trangsynte at kun "vanlige urnorske" navn er bra nok, er jo dems problem.

Som noen andre i tråden her sier, verden blir mer og mer globalisert, og barn som vokser opp i dag (selv de i Norge) heter alt mulig rart. Tror ikke akkurat at Cynthia er det verste man kan kalle barnet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...