Gå til innhold

Navn til jente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det synes jeg er en dårlig idé. Jeg liker ikke å bruke engelske navn i Norge som erkrøkkete å uttale på norsk, som Joshua. Cynthia er i samme kategori. Jeg synes forøvrig det ikke er pent på engelsk heller. Man kan jo alltids håpe at jenta blir stripper, så har hun scenenavnet klart fra start.

Cynthia er da ikke vanskelig a uttale paa norsk?! Det er jo rett frem cyn-thi-a, fatter ikke hva som er saa vanskelig med det. Og skjonner heller ikke assosiasjonen til strippere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil jo høres veldig rart ut hvis dere har norsk etternavn. "Cynthia Hansen" høres veldig "stripper" ut i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med strippernavn går stadig igjen her. Ser dere mye på stripping? Selv kjenner jeg ikke navnet på en eneste stripper, når jeg tenker etter.



Anonymous poster hash: abe9b...36f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg det DERE syntes er fint :)

Anonymous poster hash: 10184...f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes det er fint jeg.

Verden blir mer og mer globalisert og i norge får vi bare venne oss med at det blir fler og fler barn med engelske/utlandske navn. Alle kan ikke hete Ola og Kari lengre (bare for å sette det på spissen).

Endret av Citron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er fint jeg.

Verden blir mer og mer globalisert og i norge får vi bare venne oss med at det blir fler og fler barn med engelske/utlandske. Alle kan ikke hete Ola og Kari lengre (bare for å sette det på spissen).

Klart de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart de kan.

Men norske navn som Ola og Kari er tydeligvis ikke veldig pop for tiden. Det er derimot navn som Oliver, William, Emma, Leah, etc. Enten du liker det eller ikke saa er det tydelig at Engelske og andre nordiske navn er mest trendy for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg venter en jente om 2 måneder og har enda ikke bestemt meg for navn.

Men jeg tror det blir Cynthia. Hva syns dere om dette?

Uttales ganske rett frem "Cyn-thia".

Anonymous poster hash: e712f...86d

Synes det høres fint ut :) Endelig noen som velger utradisjonelt

Anonymous poster hash: d8391...d2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Men norske navn som Ola og Kari er tydeligvis ikke veldig pop for tiden. Det er derimot navn som Oliver, William, Emma, Leah, etc. Enten du liker det eller ikke saa er det tydelig at Engelske og andre nordiske navn er mest trendy for tiden.

Engelske OG nordiske? Nå må du bestemme deg, da ;)

Veldig mange engelskklingende navn på topplisten, ja, men disse navnene er nok over toppen - de som ønsker å være "originale" har for lengst begynt med typisk norske/nordiske navn, så det blir nok neste trend.

Selv synes jeg Cynthia er ganske fælt. Men burde helt klart skrives på den måten. Og det er jo greitt å uttale på norsk, så kjør på...

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelske OG nordiske? Nå må du bestemme deg, da ;)

Veldig mange engelskklingende navn på topplisten, ja, men disse navnene er nok over toppen - de som ønsker å være "originale" har for lengst begynt med typisk norske/nordiske navn, så det blir nok neste trend.

Selv synes jeg Cynthia er ganske fælt. Men burde helt klart skrives på den måten. Og det er jo greitt å uttale på norsk, så kjør på...

ja? jeg mener at svenske,engelske navn og andre er veldig pop for tiden, i motsetning til ola, per, kari, gerd, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Synne

Anonymous poster hash: 07065...0f0

Meget godt forslag :)

Anonymous poster hash: adf37...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

ja? jeg mener at svenske,engelske navn og andre er veldig pop for tiden, i motsetning til ola, per, kari, gerd, etc.

Du skrev at "engelske og nordiske" navn var populære.

Kan ikke komme på så fryktelig mange svenske navn som er populære heller. Svenske navn ligner jo gjerne på norske, da de har samme opphav (norrønt). Norrøne navn synes jeg virker å være i vinden for tida, i alle fall blant gutter. Ser flere små som heter Håkon, Sverre, Sigurd, Sondre osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cynthia har ikke noen korrekt norsk uttale, da C-lyd på norsk blir K-lyd i de fleste navnetradisjoner (Camilla, Cathrine). Så om du vil at ungen skal ha "fornorsket" navn, så må du kalle henne Synthia. Da har dere et konstruert navn. Cynthia med "synthia"-uttale = engelsktalende navn. Begge deler er jo fullt lov, men jeg synes både engelsk og konstruerte navn er litt tåpelig. :)Anonymous poster hash: 7628b...34d

C foran a, o og u blir k. C foran e, i og y blir s.

Eksempler: Camilla, Catrine, Cornelia, Cora. Men: Cecilie, Cilia, Celine, og Cynthia :)

Anonymous poster hash: 24b63...a81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Hvis du bor på Karmøy, forstår jeg valget. Der heter jo de fleste noe sånn som Peggy, Betty eller f.eks Cynthia. Jeg liker ikke navnet, men nå er det heldigvis ikke mitt barn som skal hete det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du skrev at "engelske og nordiske" navn var populære.

Kan ikke komme på så fryktelig mange svenske navn som er populære heller. Svenske navn ligner jo gjerne på norske, da de har samme opphav (norrønt). Norrøne navn synes jeg virker å være i vinden for tida, i alle fall blant gutter. Ser flere små som heter Håkon, Sverre, Sigurd, Sondre osv.

Linnea er vel svensk? og det er veldig populaert. Uansett var poenget mitt at Cynthia er ok:P :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cynthia er da ikke vanskelig a uttale paa norsk?! Det er jo rett frem cyn-thi-a, fatter ikke hva som er saa vanskelig med det. Og skjonner heller ikke assosiasjonen til strippere.

Vi har ikke th-lyden på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke th-lyden på norsk.

ja, hva sa, en uttaler det bare som en vanlig T da. Er jo mange som skriver Kathrine med th uten at det blir problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea er vel svensk? og det er veldig populaert. Uansett var poenget mitt at Cynthia er ok:P :ironi:

Hvorfor har du ironiflagg her? :klo:

Anonymous poster hash: 18290...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...