Gå til innhold

Katten lager hull i posen i kattedoen. Mulig å forhindre dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bruker pose i kattedoen fordi dette gjør alt mye enklere for meg å rengjøre doen. Har en stor do som jeg drar i en spake for å tømme tiss og avføring (bruker klumpesand, da doen er laget for dette) til en skuff som er under, altså en ganske stor kattedo som jeg synes er veldig praktisk, men som gjør det vanskeligere å rengjøre den store doen uten pose. Kunne ikke tenkt meg å gå tilbake til vanlig kattedo verken med eller uten pose, da dette er mye mer tungvindt uansett. Er veldig fornøyd med doen jeg har.

Det eneste problemet er at katten lager hull i posen når han graver i sanden siden han av en eller annen grunn bruker klørne.

Så derfor lurer jeg på om noen har erfaring med dette, og evt har noen smarte løsninger til hvordan jeg kan unngå at det går hull i posen? Vet det kan høres ut som et dumt spørsmål, hull blir det jo når katten graver og bruker klør, men evt om det er noe som kan legges nederst under sanden?

Overlever uansett altså, men hadde vært kjempefint hvis det gikk an å unngå at sanden og tisset falt igjennom posen pga hullene. Tror ikke det hjelper så mye å bruke dobbel pose, klørne til katten går jo igjennom begge uansett.



Anonymous poster hash: ce15b...b5a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får legge aviser nederst da?

Hehe, ja, akkurat det har jeg ikke tenkt på :) men er litt redd det kan bli stygg lukt når tiss setter seg i avispapiret?

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, akkurat det har jeg ikke tenkt på :) men er litt redd det kan bli stygg lukt når tiss setter seg i avispapiret?

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Da må du skifte doen oftere da.. Kanskje du kan legge et sånt billig plastikkskjærebrett under.. Er det det det heter? husker ikke jeg. Men man får de billige og er i plastikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du skifte doen oftere da.. Kanskje du kan legge et sånt billig plastikkskjærebrett under.. Er det det det heter? husker ikke jeg. Men man får de billige og er i plastikk

Doen er oval, altså ikke firkantet med flat bunn, men "rund" bunn hvis du skjønner.. Så må vel ha noe som er mer fleksibelt.

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Doen er oval, altså ikke firkantet med flat bunn, men "rund" bunn hvis du skjønner.. Så må vel ha noe som er mer fleksibelt.

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Da skjærer/sager du brettet sånn at det blir plass da! Du trenger ikke gjøre det så vanskelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjærer/sager du brettet sånn at det blir plass da! Du trenger ikke gjøre det så vanskelig!

Gjøre det vanskelig? Jeg gjør ikke noe vanskeligere enn det er.. Hjelper ikke å skjære eller sage et flatt brett når problemer er at doen er formet litt som en skål.

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe klørne?

Hehe, vil ikke utsette katten for det. Da lar jeg heller bare være å gjøre noe med problemet. Som sagt så overlever jeg uansett :)

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posen først, så avis og så kattesand?

Ja var det jeg tenkte jeg kunne gjøre. Men håper bare ikke det blir stygg lukt av avisene når det setter seg tiss der.. Men det er jo bare noe som må testes ut :)

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke utsette katten for det? Hva er problemet med en kloklipp?

Anonymous poster hash: 2cdf2...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke utsette katten for det? Hva er problemet med en kloklipp?

Anonymous poster hash: 2cdf2...1f7

Nei altså jeg vil ikke gjøre det selv, i mine øyne er det en dyrlegejobb og jeg har ikke råd til å gå til dyrlegen for det bare pga hull i posene i doen. Da er det ikke verdt det å verken prøve å klippe klørne selv (og risikere å skade katten), eller å bruke mye penger på dyrlege :P

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei altså jeg vil ikke gjøre det selv, i mine øyne er det en dyrlegejobb og jeg har ikke råd til å gå til dyrlegen for det bare pga hull i posene i doen. Da er det ikke verdt det å verken prøve å klippe klørne selv (og risikere å skade katten), eller å bruke mye penger på dyrlege :PAnonymous poster hash: ce15b...b5a

ok, jeg har klippet katte klør i utallige år, og klipper klør til venner dyr også. Men om du er redd for å treffe nerver å bør du så klart ikke gjøre det. Hadde heller aldri brukt penger hoss vet for det nei. Jeg har ikke noen gode råd, men jeg tror ikke avis er lurt, det vil lukte tror jeg. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

Anonymous poster hash: 2cdf2...1f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg har klippet katte klør i utallige år, og klipper klør til venner dyr også. Men om du er redd for å treffe nerver å bør du så klart ikke gjøre det. Hadde heller aldri brukt penger hoss vet for det nei. Jeg har ikke noen gode råd, men jeg tror ikke avis er lurt, det vil lukte tror jeg. :)

Anonymous poster hash: 2cdf2...1f7

Ok, ja er liksom ikke noen annen grunn for at jeg skal klippe klørne hans utenom at han er i et leke-klore-stadie siden han enda er litt kattunge men ser ikke vitsen av den grunn heller. Vil heller at han skal få kvesse klørne sine naturlig. Takk for hjelp uansett :)

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det jeg tenkte jeg kunne gjøre. Men håper bare ikke det blir stygg lukt av avisene når det setter seg tiss der.. Men det er jo bare noe som må testes ut :)

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Tror det skal gå greit så lenge du har sand oppå. Vi har selv kattedo med "lokk", slik at vi ikke engang trenger å se hva katta gjør 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kattene bruker klørne for å grave.

Plasten vil selvsagt blir ødelagt. Enten får du bytte kattesand oftere, eller finne noe annet å legge i bunnen.



Anonymous poster hash: 67abd...1b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattene bruker klørne for å grave.

Plasten vil selvsagt blir ødelagt. Enten får du bytte kattesand oftere, eller finne noe annet å legge i bunnen.

Anonymous poster hash: 67abd...1b7

Hvis du prøver å hjelpe, hvorfor er du så negativ? Jeg skriver jo i HI at jeg er fullt klar over at det blir hull i posen når katten graver med klør :) Hjelper ikke å bytte kattesand oftere da, klørne går jo igjennom uansett

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ? Du skriver at katten av en eller annen grunn bruker klørne. Da virker det på meg som om det er en overraskelse for meg.

Klørne går gjennom om du bytter sand eller ikke. Men dersom sanden byttes oftere skulle det vel gjøre det enkelte å rengjøre? Og det å ha plast under sanden ser jeg ikke poenget med. Annet enn at det skaper problemer, som du selv er inne på.



Anonymous poster hash: 67abd...1b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ? Du skriver at katten av en eller annen grunn bruker klørne. Da virker det på meg som om det er en overraskelse for meg.

Klørne går gjennom om du bytter sand eller ikke. Men dersom sanden byttes oftere skulle det vel gjøre det enkelte å rengjøre? Og det å ha plast under sanden ser jeg ikke poenget med. Annet enn at det skaper problemer, som du selv er inne på.

Anonymous poster hash: 67abd...1b7

Overraskelse? Det var jo kun en beskrivelse av det.

Det er enklere med poser fordi hvis jeg ikke bruker poser så er jeg nødt å ta ut hele do-delen (som sagt er dette en stor do med mange deler) og vaske hele greia, i stedet for at jeg bare må vaske akkurat der tisset og sanden har gått igjennom hullene i posen. Så jo det er mye enklere med poser :)

Anonymous poster hash: ce15b...b5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...