Gå til innhold

6 måneder fengsel for hundemorder


WubWub

Anbefalte innlegg

Gjest Solstråla88

Fordi jeg er imot straff av mennesker så hater jeg dyr?

Hallo, jeg liker ikke å drepe insekter en gang.

Å være dyrevenn forutsetter ikke at man er en menneskehater. Ja jeg forstår at du hater mennesker som dreper dyr, men vi dreper millioner av dyr hver eneste dag, og disse menneskene i landbruket er ikke sadister for det.

Men du, - du som ønsker å straffe et menneske for straffens skyld, - altså ikke fordi at du tror et hjelper, men fordi du tror det gjør vondt,- ja du er en ekte sadist. Jeg er glad du innrømmer dette her da.

Men da blir det gjort på en skikkelig måte! Dette er jo tortur av dyr! Han er ikke helt god han som gjorde det, har jeg hørt. Ryktene går i byen her..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at straffen er for mild. Tenk hvor mye hunden led under "avlivningen".

Om du har like mye hevnlyst og straffelyst å tilfredsstille som det idioter har når de avliver hunder så værsegod for meg.

Jeg tenker at straff er galt, omtrent like feil som å drepe hunder med og surre den til en betongkloss og drukne den.

Man behøver ikke å forstå hvorfor straff er galt så lenge det føles bedre og være for straff. Og for ikke snakke om belønningen det er å pine en man forakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Om du har like mye hevnlyst og straffelyst å tilfredsstille som det idioter har når de avliver hunder så værsegod for meg.

Jeg tenker at straff er galt, omtrent like feil som å drepe hunder med og surre den til en betongkloss og drukne den.

Man behøver ikke å forstå hvorfor straff er galt så lenge det føles bedre og være for straff. Og for ikke snakke om belønningen det er å pine en man forakter.

Det ER forskjell på å gjøre det hos vetrinær og torturere hunden til døde!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har like mye hevnlyst og straffelyst å tilfredsstille som det idioter har når de avliver hunder så værsegod for meg.

Jeg tenker at straff er galt, omtrent like feil som å drepe hunder med og surre den til en betongkloss og drukne den.

Man behøver ikke å forstå hvorfor straff er galt så lenge det føles bedre og være for straff. Og for ikke snakke om belønningen det er å pine en man forakter.

Du snakker om hevnlyst og at folk er sadister som ønsker at en mann som har torturert et dyr til døde skal få føle at hans handlinger får konsekvenser. What the fuck? Men du mangler jo tydeligvis empati for hunden, men den tynne begrunnelse at "dyr er dyr". Dyr har også verdi og krav på et rettsvern.

Straff for onde handlinger kan både virke preventivt og gir et signal om at handlingene ikke er akseptert.mdet kan bidra til at andre i fremtiden tenker seg om før de utfører slike empatiløse og sadistiske handlinger, nettopp fordi det de gjør får konsekvenser for dem selv.

Anonymous poster hash: c39c1...f9d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du imot straff generelt sett eller kun når det gjelder lovbrudd mot dyr waco?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du imot straff generelt sett eller kun når det gjelder lovbrudd mot dyr waco?

Det er vel ingen som er for straff bortsett fra sadister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er litt drøyt å få så streng straff for å drepe en hund. Selv om det er utrolig syk handling. For hvor går grensen for hvor verdifullt livet til et dyr er? Om noen har det gøyt med feks å brenne en maur med forstørrelsesglass i solen. Fortjener dette like hard straff for de som torturerer hunder?



Anonymous poster hash: 516ac...59c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen som er for straff bortsett fra sadister?

Så du mener at vi skal droppe fengsel og la alle gå løs uansett hva de har gjort?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at vi skal droppe fengsel og la alle gå løs uansett hva de har gjort?

Nja, jeg har ikke peiling jeg? Men nå som du har begynt med stråmannsargumentasjon, hvorfor ikke ta den helt ut?

Du da, som er så straffelysten, - kan ikke du beskrive hvorfor du er for straff?

- jeg er for straff fordi jeg et bedre menneske enn andre mennesker.

- jeg er for straff fordi at jeg føler at mennesker som gjør noe galt blir kurert dersom de får straff.

- jeg er for straff fordi at jeg synes straff er rettferdig.

- jeg er er for straff fordi jeg aldri har gjort noe galt.

- jeg er for straff fordi straff er bedre enn tilgivelse.

- jeg er for straff fordi jeg er glad i lærdom.

- jeg er for straff fordi jeg liker å pine mennesker som har gjort noe galt.

- jeg er for straff fordi jeg vil lære mennesker som er mot straff at straff er riktig.

Sånn, nå har jeg argumentert hvorfor jeg er for straff, så kan ikke du fortelle litt hvorfor du er for straff da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om hevnlyst og at folk er sadister som ønsker at en mann som har torturert et dyr til døde skal få føle at hans handlinger får konsekvenser. What the fuck? Men du mangler jo tydeligvis empati for hunden, men den tynne begrunnelse at "dyr er dyr". Dyr har også verdi og krav på et rettsvern.

Straff for onde handlinger kan både virke preventivt og gir et signal om at handlingene ikke er akseptert.mdet kan bidra til at andre i fremtiden tenker seg om før de utfører slike empatiløse og sadistiske handlinger, nettopp fordi det de gjør får konsekvenser for dem selv.

Anonymous poster hash: c39c1...f9d

Så hvis han soperen her som fikk seks måneder for å drukne bikkja si visste at han ville få seks måneder for å drunke bikkja si så ville han aldri ha gjort handlingen, - er det du forteller meg?

- så nå har vi på en måte reddet tusenvis av andre bikkjer som kunne fått den samme drukningsdøden, ved å straffe ett menneske, så redder man tusenvis,- er det litt sånn dere tenker?

Fantasien deres har dere i behold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis han soperen her som fikk seks måneder for å drukne bikkja si visste at han ville få seks måneder for å drunke bikkja si så ville han aldri ha gjort handlingen, - er det du forteller meg?

- så nå har vi på en måte reddet tusenvis av andre bikkjer som kunne fått den samme drukningsdøden, ved å straffe ett menneske, så redder man tusenvis,- er det litt sånn dere tenker?

Fantasien deres har dere i behold?

Anarki har aldri fungert. Og straff har for brudd på samfunnets normer og regler har vært tilstede gjennom hele menneskets histrie.

Før var det øye for øye, tann for tann som gjaldt. Om noen mennesker begikk urett mot et annet så kom klanen/familien inn i bildet for å hevne overgrepet.

Som vi alle vet så foregikk det ganske brutalt og samfunnet har såklart byttet ut den slags mentalitet med et rettferdig rettssystem.

Og ja, represalier om straff fører til mindre kriminalitet. Det er få mennesker som vil i fengsel eller få svære bøter.

Uten dommere og politi ville vi fått anarki og lovløse tilstander og kriminaliteten hadde skutt i været helt inntil det hadde blitt dannet borgervern for å verne samfunnet fra de mest farlige blandt oss. Som f.eks hundemordere eller mordere.

Men nå er det engang slik at borgevern kort og godt er et onde i seg selv for de er ikke like opptatt av bevis og rettferdighet slik en domstol er.

Det høres ut som du har fantasien i god behold om du tror mennesker er gode av natur og at vi ikke trenger lover og regler for at vi skal holde oss i skinnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg har ikke peiling jeg? Men nå som du har begynt med stråmannsargumentasjon, hvorfor ikke ta den helt ut?

Du da, som er så straffelysten, - kan ikke du beskrive hvorfor du er for straff?

- jeg er for straff fordi jeg et bedre menneske enn andre mennesker.

- jeg er for straff fordi at jeg føler at mennesker som gjør noe galt blir kurert dersom de får straff.

- jeg er for straff fordi at jeg synes straff er rettferdig.

- jeg er er for straff fordi jeg aldri har gjort noe galt.

- jeg er for straff fordi straff er bedre enn tilgivelse.

- jeg er for straff fordi jeg er glad i lærdom.

- jeg er for straff fordi jeg liker å pine mennesker som har gjort noe galt.

- jeg er for straff fordi jeg vil lære mennesker som er mot straff at straff er riktig.

Sånn, nå har jeg argumentert hvorfor jeg er for straff, så kan ikke du fortelle litt hvorfor du er for straff da?

Du svarte ikke på spørsmålet. Syns du folk skal gå fri uansett hva de har gjort?

Jeg er for et straffesystem som innebærer fengsel fordi:

Få farlige folk bort fra samfunnet

Gi et signal at om lovbrudd ikke er greit

Forhindre at personen gjør noe sånt igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på spørsmålet. Syns du folk skal gå fri uansett hva de har gjort?

Jeg er for et straffesystem som innebærer fengsel fordi:

Få farlige folk bort fra samfunnet

Gi et signal at om lovbrudd ikke er greit

Forhindre at personen gjør noe sånt igjen

Ja du høres ut som et godt og snilt menneske. Hvorfor ville du straffe en som røyker cannabis? Fordi at med litt straff vil han slutte og bli helbredet?

I Iran driver homoer og har sex med hverandre! Fy flate.

Ingen annen straff enn død ved henging ved torget i Teheran kan signalisere til samfunnet at lovbrudd ikke er greit.

Kriminalitet er jo bare begreper. Det må folk lære seg!

En homo på sekstitallet er lei seg fordi han blir jaget og forfulgt av politiet, - hvordan ville du trøste homoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anarki har aldri fungert. Og straff har for brudd på samfunnets normer og regler har vært tilstede gjennom hele menneskets histrie.

Før var det øye for øye, tann for tann som gjaldt. Om noen mennesker begikk urett mot et annet så kom klanen/familien inn i bildet for å hevne overgrepet.

Som vi alle vet så foregikk det ganske brutalt og samfunnet har såklart byttet ut den slags mentalitet med et rettferdig rettssystem.

Og ja, represalier om straff fører til mindre kriminalitet. Det er få mennesker som vil i fengsel eller få svære bøter.

Uten dommere og politi ville vi fått anarki og lovløse tilstander og kriminaliteten hadde skutt i været helt inntil det hadde blitt dannet borgervern for å verne samfunnet fra de mest farlige blandt oss. Som f.eks hundemordere eller mordere.

Men nå er det engang slik at borgevern kort og godt er et onde i seg selv for de er ikke like opptatt av bevis og rettferdighet slik en domstol er.

Det høres ut som du har fantasien i god behold om du tror mennesker er gode av natur og at vi ikke trenger lover og regler for at vi skal holde oss i skinnet.

Vær for straff du.

Hvorfor skal mennesker som er for straff behøve å begrense seg?

Kanskje straff til og med forhindrer hendelser i å skje? Sånn som 22 juli eller at gærne mennesker binder bikkja si til betong og drukner den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du høres ut som et godt og snilt menneske. Hvorfor ville du straffe en som røyker cannabis? Fordi at med litt straff vil han slutte og bli helbredet?

I Iran driver homoer og har sex med hverandre! Fy flate.

Ingen annen straff enn død ved henging ved torget i Teheran kan signalisere til samfunnet at lovbrudd ikke er greit.

Kriminalitet er jo bare begreper. Det må folk lære seg!

En homo på sekstitallet er lei seg fordi han blir jaget og forfulgt av politiet, - hvordan ville du trøste homoen?

Vil du ikke svare på spørsmålet?

Jeg klarer ikke å ta deg alvorlig så jeg avslutter diskusjonen med deg her og nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær for straff du.

Hvorfor skal mennesker som er for straff behøve å begrense seg?

Kanskje straff til og med forhindrer hendelser i å skje? Sånn som 22 juli eller at gærne mennesker binder bikkja si til betong og drukner den?

Uff, bare må kommtere denne. Se selv hva du skriver.

Ikke drit deg mer ut nå er du snill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vil du ikke svare på spørsmålet?

Jeg klarer ikke å ta deg alvorlig så jeg avslutter diskusjonen med deg her og nå.

Jeg synes jo du er et godt og snilt menneske. Og selvfølgelig må homoer i Iran bli hengt! Vil ha anarki? Lovløshet? Skal homoer pule hvem dem vil?

Poenget er at du bare fantaserer. Du behøver ikke være slem mot mennesker selv om mennesker har gjort noe galt.

Å være for straff fordi man er for rett er jo like riktig som å være mot straff fordi man er for det som er rett.

Kjenner du til eksempler hvor mennesker blir kurert og helbredet av fengselsstraff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær for straff du.

Hvorfor skal mennesker som er for straff behøve å begrense seg?

Kanskje straff til og med forhindrer hendelser i å skje? Sånn som 22 juli eller at gærne mennesker binder bikkja si til betong og drukner den?

Takk for dine berikende veloverveide , saklige og oppegående bidrag i debatten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, bare må kommtere denne. Se selv hva du skriver.

Ikke drit deg mer ut nå er du snill.

Det er du som er for straff som driter deg ut. Jeg har forsøkt å finne ut hvorfor du er for straff, og du svarer i tåke, "få farlige mennesker bort fra samfunnet".

Ok, nå har du satt ett menneske i fengsel i seks måneder for å drepe bikkja si, - åssen vet du at han blir bedre av fengsel egentlig?

- hva om han blir verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dine berikende veloverveide , saklige og oppegående bidrag i debatten.

Straff forhindrer ikke kriminalitet som 22 juli eller at folk drukner bikkja deres.

Du kan godt TRO det! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...