Gå til innhold

Liker du andres hunder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis hunden er uoppdragen slik at det går utover meg, så kan jeg bli lett irritert, men jeg misliker ikke hunden av den grunn. Virker hunden utrygg eller stresset, så får jeg mer vondt av hunden og håper eier har kunnskap nok til å jobbe med dette.

Jeg tror de eneste hundene jeg kan si jeg vil direkte mislike er de som evt. er aggressive mot min hund. Da vokser beskyttelsesinstinktet frem hos meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker så godt som alle hunder, med unntak av de som er aggressive. Synes heller synd på noen hunder som bjeffer og er nervøse osv, men jeg hilser gjerne på alle hundene jeg får lov til for eieren. Hunder <3

Hunder som bjeffer er dritthunder.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mer enn som så. Vil si at jeg virkelig elsker hunder.

Eh..

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Jepp, selv uoppdragne hunder. Kan ikke huske å ha møtt en hund jeg ikke har likt, annet enn en hund som ikke var god og har flydd på min egen. Selv om det ikke er alle hunder jeg kunne tenkt meg å eid selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Hunder som bjeffer er dritthunder.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterte mitt innlegg for å si dette? Du kunne skrevet det uten å ha sitert noen. Du får lov til å ha din mening, og jeg har ikke tenkt å diskutere med deg hvis det er det du prøver på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De aller fleste, men så prater jeg stort sett bare med hunder jeg kjenner. Opplever forsvinnende sjelden å bli påtvunget noe som helst kontakt med hunder jeg ikke kjenner. Og det til tross for at jeg vandrer rundt ute i verden med min egen hund dag ut og dag inn. Så siden det er bare de jeg liker jeg faktisk snakker med, så kan jeg ikke si annet enn at ja, jeg liker andres hunder. Anonymous poster hash: 3f069...324

Prater du med hunder? ;) svarer de noe interessant? Jeg opplever å bli påtvunget kontakt med fremmede hunder veldig ofte, naboer som slipper hundene løse så de kommer bort til meg og min hund og knurrer og skal ta hunden min. Men han er trygg! Er ikke redd for å gyve løs på fremmede fillebikkjer, om det skulle vise seg å bli nødvendig (igjen), av den grunn går jeg med skarp pinne eller noe i lomma hvis jeg lufter hunden sent, så ofte skjer det at aggressive hunder er løse her!

Ja, stort sett liker jeg andres hunder, og kan fint se sjarmen deres. Selv om jeg ikke har et personlig forhold til dem.

Det finnes vel noen hunder jeg ikke liker, men da handler det om at de er langt fra sånn som jeg liker at hunder er. Jeg er ikke så begeistret for chihuahua og lignende raser, men det er mest fordi de ofte framstår som gneldrebikkjer som markerer innendørs. Om jeg møter en god hund av de rasene jeg har litt fordommer mot, så kan jeg ende med å like hunden likevel :) Men jeg kommer aldri til å skaffe meg en selv.

Den verste gneldrebikkja jeg vet om veier 25 kg. Schæfere har jeg fordommer mot, må eg innrømme.

Burde ikke spille noen rolle hvor hunden bæsjer så lenge den blir plukket opp av eieren, men det er jo det som er problemet. Eieren!

Min bæsjer ikke før den går på grønt grass, hun er litt kresen med underlaget, og hun også vet å gå i grøfta, men jeg plukker opp der også, ettersom andre hunder går der vil jeg ikke de skal tråkke på det heller. :)

Nei, hunden! Det er en dritthund! Dritteieren oppdrar en dritthund (ja, fikk lest i "barnetråden").

Jeg liker andres hunder, men ikke alle. Liker de som er nogenlunde godt oppdratt :)Anonymous poster hash: 916e2...2f6

Selvom de stinker?

Som eier som hund, sier du? Driter du også i grøfta? :fnise:Anonymous poster hash: 916e2...2f6

*fnise* at du ikke skjønte hva jeg mente, er vel egentlig mest flaut for deg.

Det kommer helt an på hunden!

Jeg har en bror som ikke har lært hundene sine verken å holde seg borte fra matbordet, slappe av, eller annen enkel lydighet. Får de beskjed om å gå på plassen sin, eller man sier dekk, bli, og går vekk fra dem så er de der. Legger hodet i fanget ditt når du spiser osv. Og dette er mellomstore hunder på ca 55 cm. Jeg takler ikke å være i samme rom som dem over lengre tid!

Så finnes det både små og store hunder som er lydige, ikke er for påtrengende, og man ser personligheten. Da liker jeg andres hunder.

Og sånn generelt så elsker jeg alle hunder som er min drømmerase, til tross for sine 70 cm i skulderhøyde og veldige lekenhet og energi ;)

Det skjønner jeg godt, hadde skydd dem!!

Det går en tråd på KG om hvorfor noen hater barn, så det var relevant det hun spurte om. Anonymous poster hash: d098f...da2

Nei, ikke i denne tråden, google og lær deg hva "relevant" betyr.

Er enig i at oppdragelse har noe å si for hvor lett/vanskelig det er å like hunden. Men der må man huske på at det er eiers ansvar, og at hunden kunne vært helt annerledes med en annen eier. Det er heller ikke til å komme bort fra at det finnes mange hunder med dårlig gemytt pga uvettig avl, og at eier dermed har begrensede muligheter til å få en velfungerende hund til tross for stor innsats.

Sier du det? Er ikke alle dritthunder sånn, uansett?

Jeg vet at schæfere er et resultat av dårlig avl, de fleste av dem har dårlig mentalitet

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du siterte mitt innlegg for å si dette? Du kunne skrevet det uten å ha sitert noen. Du får lov til å ha din mening, og jeg har ikke tenkt å diskutere med deg hvis det er det du prøver på.

Jeg diskuterer ikke med folk som har Loke som profilbilde, gitt.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Jeg diskuterer ikke med folk som har Loke som profilbilde, gitt.

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Merkelig at du siterte meg i utgangspunktet da, men jeg skjønner at du prøver å redde deg nå. Men da er vi enige da. Flotte greier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunden! Det er en dritthund! Dritteieren oppdrar en dritthund (ja, fikk lest i "barnetråden").

Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Tror du har veksla meg med ei annen ei nå, for jeg har ikke henvist deg til noen som helst tråd.

Endret av Aella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker i utgangspunktet alle hunder, men hvis en hund er 'bøllete' eller aggressiv mot min egen hund misliker jeg den. Har et veldig sterkt beskyttelsesinstinkt overfor hunden min.

Anonymous poster hash: 3002d...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Earth

Det er urovekkende mange som lar bæsj ligge midt i veien. Og dumme bikkjer som driter midt i vegen og, min vet i allefall å gå langt ut i grøfta eller i skogen. Men som eier, så hund!Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Nå må jo hunder på lik linje med andre skapninger gjøre fra seg. Jeg har hunder selv, og irriterer meg over eiere som ikke plukker opp etter hundene sine. Hundens oppførsel og væremåte kommer helt Ann på deres oppdragelse, dette gjelder også unger. Jeg har ikke noe imot andre hunder.

Du kan se det slik, hunder får ikke velge sin eier, på lik linje som at barn ikke får velge sine foreldre. Det er foreldrene/eierne som må ta grep!

edit: slurv.

Endret av Earth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som bjeffer er dritthunder.Anonymous poster hash: 0cb90...e3b

Og unger som hyler og skriker, driter i bleia si når de er på toget, restaurant, cafe eller på bussen er drittunger?

Anonymous poster hash: 90155...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker mange hunder, men langt ifra alle. Generelt har jeg mindre til overs for små hunder enn store, men det er nok mye pga. eierne og deres manglende oppdragelse av hundene. Tror jeg kan generalisere det til å si at jeg liker andres hunder hvis hundene er trivelige og omgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...