Gå til innhold

Gal kvinne som ikke bruker krem eller sminke i ansiktet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest avocadoen

Det er ikke sol overalt om vinteren... Vi har to måneder med 0 soltimer

Anonymous poster hash: eefde...7bc

Jeg ser i alle fall sola ganske ofte om vinteren. Og så tror jeg det er noe med at man må ha det selv om det er overskyet og. Snøen reflekterer i tillegg. Prøv å gå over Grønlandsisen uten solfaktor f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja.

Anonymous poster hash: 419b3...285

At du er gal ;)

Anonymous poster hash: 419b3...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, de som sliter med Cøliaki og andre tarm-sykdommer gjør det best i å holde seg unna gluten, men det er mange andre som også reagerer på gluten som burde holde seg unna gluten.

Gluten er ofte ikke bra for folk flest, og man kan se det på huden og rynker og som dårlig hud.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Rynker vil du få om du ikke bruker solfaktor og da, men :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 om ikke så lenge og jeg bruker overhodet ikke noe i ansiktet. Ikke noe krem og ikke noe sminke.

Det virker som om folk flest bruker ditt og datt morgen og kveld i ansiktet, men det høres slitsomt ut og det tar tid.

Jeg er kanskje lat, men jeg orker rett og slett ikke å bruke noe i ansiktet. Ikke bruker jeg sminke heller. Jeg foretrekker å få skjønnhetssøvnen min(legge meg før 00 og gjerne legge meg kl.21 om jeg klarer), og å kunne sove lenger om morgenen.

Jeg spiser også sunt (ikke noe gluten, ikke noe melkeprodukt, ikke noe sukker, ikke noe stivelse) og er nøye med å få i meg nok fett og proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer gjennom maten.

Jeg spiser en del fisk, mest hvit men innimellom rød, og jeg spiser mye nøtter, frø, avokado, oljer, kokkosfett, grønsaker, bær og frukt.

Egg spiser jeg ofte med bacon eller røkelaks, og kan godt spise litt kylling og kjøtt innimellom.

Ja, jeg spiser vel noe ala lavkarbo/steinalderkost.

Vann, ja, jeg drikker kun vann!

Og, ja, jeg spise chiafrø hver morgen. De er helt vidunderlige.

Før så måtte jeg alltid smøre ansiktet etter at jeg dusjet, fordi jeg ble så tør og rød, og håret ble alltid så fort fett.

Men så endret jeg kostholdet, og huden fikk tilbake sitt naturlige fettlag og jeg må ikke smøre meg etter dusjing, og jeg må heller ikke vaske håret så ofte.

Eneste jeg gjør etter dusj er å skylle ansiktet i iskaldt vann. Uff, det er kaldt, men huden blir så fin etterpå.

Vel, burde jeg smøre ansiktet mitt, eller kan jeg fortsette sånn?

Er ikke dette bedre for hud og hår, og ikke minst helse?

Jeg er aldri syk og jeg er i veldig fin form uten at jeg trenger å trene så mye.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Hvis du ikke har behov for det, så er jo det bare flott! Skulle ønske jeg var så heldig!

Anonymous poster hash: db273...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Det er ikke sol overalt om vinteren... Vi har to måneder med 0 soltimer

Anonymous poster hash: eefde...7bc

Si meg, er du dum?

Tror du at det må være solskinn for å få skadelige stråler på huden?

Og nei, jeg tenker ikke på rynker og utseende - men kreft.

Og ja, jeg er superdårlig selv på å bruke solfaktor på vinterstid, men jeg er jo fullstendig klar over fakta fordiom.

Jeg har og forøvrig levd bpde gluten- og melkefritt i en lang periode pga mistanke om allergi/intoleranse, og spiser mye nøtter/avocado.

Merker ikke en døyt forskjell på huden.

Endret av Ludodama
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 om ikke så lenge og jeg bruker overhodet ikke noe i ansiktet. Ikke noe krem og ikke noe sminke.

Det virker som om folk flest bruker ditt og datt morgen og kveld i ansiktet, men det høres slitsomt ut og det tar tid.

Jeg er kanskje lat, men jeg orker rett og slett ikke å bruke noe i ansiktet. Ikke bruker jeg sminke heller. Jeg foretrekker å få skjønnhetssøvnen min(legge meg før 00 og gjerne legge meg kl.21 om jeg klarer), og å kunne sove lenger om morgenen.

Jeg spiser også sunt (ikke noe gluten, ikke noe melkeprodukt, ikke noe sukker, ikke noe stivelse) og er nøye med å få i meg nok fett og proteiner, vitaminer, mineraler og sporstoffer gjennom maten.

Jeg spiser en del fisk, mest hvit men innimellom rød, og jeg spiser mye nøtter, frø, avokado, oljer, kokkosfett, grønsaker, bær og frukt.

Egg spiser jeg ofte med bacon eller røkelaks, og kan godt spise litt kylling og kjøtt innimellom.

Ja, jeg spiser vel noe ala lavkarbo/steinalderkost.

Vann, ja, jeg drikker kun vann!

Og, ja, jeg spise chiafrø hver morgen. De er helt vidunderlige.

Før så måtte jeg alltid smøre ansiktet etter at jeg dusjet, fordi jeg ble så tør og rød, og håret ble alltid så fort fett.

Men så endret jeg kostholdet, og huden fikk tilbake sitt naturlige fettlag og jeg må ikke smøre meg etter dusjing, og jeg må heller ikke vaske håret så ofte.

Eneste jeg gjør etter dusj er å skylle ansiktet i iskaldt vann. Uff, det er kaldt, men huden blir så fin etterpå.

Vel, burde jeg smøre ansiktet mitt, eller kan jeg fortsette sånn?

Er ikke dette bedre for hud og hår, og ikke minst helse?

Jeg er aldri syk og jeg er i veldig fin form uten at jeg trenger å trene så mye.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Heldiggris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ludodama

Ja, de som sliter med Cøliaki og andre tarm-sykdommer gjør det best i å holde seg unna gluten, men det er mange andre som også reagerer på gluten som burde holde seg unna gluten.

Gluten er ofte ikke bra for folk flest, og man kan se det på huden og rynker og som dårlig hud.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Og den påstanden hentet du fra hvorhen?

En Eat Clean Superfood Lowcarb Pen Penere Penest-blogg?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker vil du få om du ikke bruker solfaktor og da, men :P

Du trenger ikke solfaktor om du er kortere tid ute. Om man skal gå en lengte tur f.eks vil man trenge solfaktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som sliter med Cøliaki og andre tarm-sykdommer gjør det best i å holde seg unna gluten, men det er mange andre som også reagerer på gluten som burde holde seg unna gluten.

Gluten er ofte ikke bra for folk flest, og man kan se det på huden og rynker og som dårlig hud.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Altså jeg er enig i at de som sliter med tarm-sykdommer bør holde seg unna gluten.

Men at gluten skal påvirke huden og gi rynker og dårlig hud er jeg sterkt uenig i.

Selv spiser jeg gluten, er eldre enn deg, og har null og niks rynker og så og si perfekt hud.

På tross av da gluten i kosten min. Helt feil å si at gluten gjør at man får rynker og dårlig hud.

Rynker kan være veldig genetisk. For ikke å snakke om at de fleste rynker og hudskader

kommer av soleksponering. Så solkrem er viktig hvis man vil ha så få rynker som mulig.

Men noen rynker, vil alle etter en viss tid få, og hvor mye kommer da helt an på genene.

Anonymous poster hash: 50174...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Du trenger ikke solfaktor om du er kortere tid ute. Om man skal gå en lengte tur f.eks vil man trenge solfaktor

Man trenger solkrem om man sitter i nærheten av et vindu, så vil vel tro at solfaktor er kjekt ute også, selv om det er kort tid.

Men man tar jo bare på solfaktor på morgenen, og så sitter den hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis TS er interessert i å virkelig forebygge rynker, ja, da trenger hun solfaktor året rundt, hver dag selv om hun ikke er ute. Hvis dette er noe hun bryr seg så mye om, nei, da trenger hun ikke krem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du trenger ikke solfaktor om du er kortere tid ute. Om man skal gå en lengte tur f.eks vil man trenge solfaktor

De aller fleste er så mye ute at solfaktor er veldig greit å ha på seg hver dag :) Det er mye mer skadelig å ikke ha det på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Men jeg soler meg ikke heller ... går med solbriller og gjerne solhatt eller caps. Må jeg smøre meg da?

Selvfølgelig, om jeg er i varmere strøk med mye sol smører jeg meg med solkrem og aftersun etter dusj.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Ville brukt solfaktor om det er sol ute ja..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lest at solkremer har stoffer som lagres i kroppen over tid som ikke er så bra...



Anonymous poster hash: 3ea39...abb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken hud har du ts?

Jeg har selv veldig fin hud, og bruker heller ikke mye på huden. Tror mange bruker for mye på huden sin, peeler , ja plukker generelt for mye på huden sin. Da kan de faktisk få verre hud. Men enig med en annen her som nevnte gener, samt kosthold/livsstil som ts selv nevnte. Jeg har veldig gode gener. Venninner som er 7-10 år yngre enn meg, har dårligere hud enn meg, med mer merker/rynker. Men så ser jeg veldig ung ut naturlig.



Anonymous poster hash: 3ea39...abb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger solkrem om man sitter i nærheten av et vindu, så vil vel tro at solfaktor er kjekt ute også, selv om det er kort tid.

Men man tar jo bare på solfaktor på morgenen, og så sitter den hele dagen.

Jeg tar ikke på meg solkrem om jwg skal ut med søpla liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker mange produkter om morgenen, både kremer og sminke. Bruker kanskje 10-15 min ekstra på det. Jeg har spist sunnere og kuttet kraftig ned på hvete, sukker og melk i 5-6 uker nå. Ser ingen som helst forskjell på huden. Bruker ikke solfaktor, er jo sjelden ute. Men det er spf i foundationen jeg bruker.

Jeg syns jeg ser mye freshere ut enn de fleste andre som ikke bruker et fnugg sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mange produkter om morgenen, både kremer og sminke. Bruker kanskje 10-15 min ekstra på det. Jeg har spist sunnere og kuttet kraftig ned på hvete, sukker og melk i 5-6 uker nå. Ser ingen som helst forskjell på huden. Bruker ikke solfaktor, er jo sjelden ute. Men det er spf i foundationen jeg bruker.

Jeg syns jeg ser mye freshere ut enn de fleste andre som ikke bruker et fnugg sminke.

Det er jo nesten en selvfølge at man ser freshere ut med enn uten sminke. Er liksom litt av greia med smink.

Skjønner ikke hva du vil komme frem til? At du er akkurat som de fleste andre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gluten er ikke usunt, men det er veldig uheldig om man har cøliaki ja.

Jeg har smakt chiafrø, jeg. Og røkelaks.

Nemlig. Å kutte ut gluten dersom en ikke har cøliaki, er helt meningsløst. Gluten (og de små mengdene som finnes i produktene) er ikke usunt, på noen som helst måte. Noen må begynne å lese troverdige kilder.

Anonymous poster hash: 3f8b8...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de som sliter med Cøliaki og andre tarm-sykdommer gjør det best i å holde seg unna gluten, men det er mange andre som også reagerer på gluten som burde holde seg unna gluten.

Gluten er ofte ikke bra for folk flest, og man kan se det på huden og rynker og som dårlig hud.

Anonymous poster hash: 77969...88f

Nå vil jeg gjerne ha linker på dette - og seriøse kilder med troverdighet! Eller er dette bare synsing/noe du hørt fra noen eller lest fra en tilfeldig plass?

Anonymous poster hash: 3f8b8...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...