Gå til innhold

Hvorfor sliter så mange med sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi

Anyways, jenter med sosial angst har det mye lettere enn gutter. SIden det forventes at gutter tar initiativ, kan jentene bare sitte å vente. Gutter med sosial angst derimot, vil slite med å ta initiativ og kan derfor glemme å få seg kjæreste før den sosiale angsten er ute av verden.

Anonymous poster hash: 60110...28a

Anyways?!?

Slike ting kan da ikke måles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de det?

Hvordan kan du uttale deg på vegne av et helt kjønn og forskjellige nasjonaliteter?

 

Tja, er det ikke de norske som mobber de utenlandske på skolen når det bl.a kommer til utseende? , fryser de ut på skolen, på arbeidsmarkedet? La oss snakke om miljø. Hva slags miljø er utenlandske oppvokst i? Vil du ta den? 

La oss ta foreldrestøtte. Hvem har best foreldrestøtte gjennom oppveksten. Er det den norske eller den utenlandske?

Så nei...Seajewels innlegg henger ikke på greip. De norske har uten tvil de beste forutsetningen UANETT hvordan du snur og vender på det. 

 

Anonymous poster hash: c43ca...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vireo

Har sosial angst og aner ikke hvor det kommer fra. Var stikk motsatt når jeg var yngre, men etter lange perioder med tunge depresjoner utviklet jeg angst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som forveksler det å være introvert eller sjenert med sosial angst. I dag er det sett på som unormalt å ikke være sosial, åpen, høyrøstet, selvsikker, danse på bordet - person.

 

Siden å være stille, litt tilbaketrukket og det å ikke trives i rølpemiljøet har blitt en sykdom, må det få et navn, ikke sant? Sosial angst.

 

Det verste er at mange tror på det, at de er mislykkete og syke fordi de har en rolig og innadvendt personlighet. Jeg tror at mange begynner som vanlige introverte, og så går det over i reell sosial angst, fordi en prøver så hardt å bli en annen personlighet at det sliter på psyken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kan fort komme på en ting som skiller norske jenter fra de utenlandske. De norske har vært med langt flere menn enn de utenlandske. Kan det være at de stort antall menn de har vært sammen med har ødelagt dem på en måte?

Anonymous poster hash: c43ca...99d

 

 

Dette stemmer ikke i det hele tatt ... 

Anonymous poster hash: 5514b...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Har sosial angst og aner ikke hvor det kommer fra. Var stikk motsatt når jeg var yngre, men etter lange perioder med tunge depresjoner utviklet jeg angst..

 

Hei

 

Sosial angst forekommer av depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sosial angst. Som barn var jeg stille og sjenert, men det gikk på et vis.

Da jeg kom i puberteten og hormonene gikk amokk, og kroppen min forandret seg, skammet jeg meg over kroppen min og skjulte den. Ble veldig flau over mine kvinnelige former, og skammet meg veldig ...

 

Jeg vet min sosiale angst alltid har vært i meg, men den kom sterkt til uttrykk i tenårene .... Slet meg gjennom 20-årene, og nå er jeg i 30-årene og sliter fortsatt...



Anonymous poster hash: 5514b...bfd
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er det ikke de norske som mobber de utenlandske på skolen når det bl.a kommer til utseende? , fryser de ut på skolen, på arbeidsmarkedet? La oss snakke om miljø. Hva slags miljø er utenlandske oppvokst i? Vil du ta den?

La oss ta foreldrestøtte. Hvem har best foreldrestøtte gjennom oppveksten. Er det den norske eller den utenlandske?

Så nei...Seajewels innlegg henger ikke på greip. De norske har uten tvil de beste forutsetningen UANETT hvordan du snur og vender på det.

Anonymous poster hash: c43ca...99d

Ikke av min erfaring. Har ikke sett frysninger på grunn av etnisitet ei mobbing .

Som noen skrev tidligere, kan sosial angst være den nye folkesykdommen.

TS

Anonymous poster hash: 5e42c...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vireo

Hei

 

Sosial angst forekommer av depresjon. 

Joda, det vet jeg. Men ikke alle som er deprimerte utvikler sosial angst heller. Og jeg hadde depresjoner fra jeg var 14 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Ikke av min erfaring. Har ikke sett frysninger på grunn av etnisitet ei mobbing .

Som noen skrev tidligere, kan sosial angst være den nye folkesykdommen.

TS

Anonymous poster hash: 5e42c...694

 

Sosial angst er en psykisk lidelse, og forekommer av depresjoner. De som lider av dette vil kunne oppleve det som en fornærmelse at det blir kalt den nye folkesykdommen. Det er kanskje best å ta hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial angst utvikler man gjerne enten hvis man er født sjenert eller hvis man har negative erfaringer med andre mennesker som mobbing, overgrep, mishandling o.l eller hvis man føler at man ikke blir akseptert som den man er. Jeg tror også at de med sosial angst er i utgangspunktet mer sårbare enn andre og tåler dårligere motgang.

Endret av himmeloghav
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyways, jenter med sosial angst har det mye lettere enn gutter. SIden det forventes at gutter tar initiativ, kan jentene bare sitte å vente. Gutter med sosial angst derimot, vil slite med å ta initiativ og kan derfor glemme å få seg kjæreste før den sosiale angsten er ute av verden.

Anonymous poster hash: 60110...28a

Såpass, ja.. Nå har jeg lest det også Endret av carolinesh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del tror jeg det er foreldrene mine sin skyld at jeg slet mye med sosial angst tidligere.

De var ikke onde eller fæle, men jeg var sjenert og de likte vel ikke å se at jeg hadde det ubehagelig, så de tok seg av alt jeg ikke likte og lot meg aldri ordne opp selv.

Som f.eks at jeg ikke likte å rekke opp hånda i klassen, på foreldremøter forsvarte mamma meg. Jeg ble aldri utfordret til å gå utenfor komfortsonen min, ikke før foreldrene mine skilte seg.

Da gikk jeg på en skikkelig smell og jeg utviklet større fobi for å gjøre skumle ting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Latskap å skylde på været, altså!!

Anonymous poster hash: ff6d0...ee6

 

Men er vel ofte det som er unnskyldningen for at vi i Norge er mye hjemme. Det er jo en kjent sak det. Latskap eller ei. 

Anonymous poster hash: b4f48...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utenlandske har hatt langt større press på seg når det gjelder mobbing, flink-pike-presset, kule osv. Likevel har de klart seg godt.

Anonymous poster hash: c43ca...99d

Altså, "utenlandske"... M.a.o har vi alle de norske jentene på den ene siden og resten av jordens kvinnelige befolkning på den andre siden... ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skilsmissestatistikk?

Anonymous poster hash: c2b22...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kan fort komme på en ting som skiller norske jenter fra de utenlandske. De norske har vært med langt flere menn enn de utenlandske. Kan det være at de stort antall menn de har vært sammen med har ødelagt dem på en måte?

Anonymous poster hash: c43ca...99d

 

 

Det tror jeg neppe! De utenlandske har nok vært underlagt menn i langt større grad enn norske jenter har vært, og da rent generelt. Ikke seksuelt, som du antyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Latskap å skylde på været, altså!!

Anonymous poster hash: ff6d0...ee6

 

 

Men det ER jo sånn. Jeg merker det selv. Vi sitter mye inne, besøker kun de vi er trygge på, de som er venner. Vi kommer oss lite ut i fellesskapet sammenlignet med sydligere land. Og det skyldes jo klimaet først og fremst, men deretter kommer pc, mobil, og det det medfører av spill og kommunikasjon via nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anyways, jenter med sosial angst har det mye lettere enn gutter.  SIden det forventes at gutter tar initiativ, kan jentene bare sitte å vente. Gutter med sosial angst derimot, vil slite med å ta initiativ og kan derfor glemme å få seg kjæreste før den sosiale angsten er ute av verden.

Anonymous poster hash: 60110...28a

 

Eh har man sosial angst unngår man sosiale settinger,så det du skriver der henger ikke helt på greip. Det er forskjell på å være sjenert og ha sosial angst.

Anonymous poster hash: 5c747...992

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...