Gå til innhold

Er lørdag en offisiel grøtdag?


Patronus

Anbefalte innlegg

I vår familie har det vært grøt(rømme/risengryns) hver lørdag. Det er en slags tradisjon, som jeg nå fører videre til mine barn. Men er det flere som Har grøtdag på lørdager? 😯😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde det i mitt barndomshjem. Alltid risengynsgrøt på lørdagen, til lunsj, og pizza eller lasagne til kvelds. Har inntrykk av at det er vanlig fremdeles, i enkelte kretser. Vet om noen som alltid reiser til bestemor og spiser grøt hver lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det da jeg var barn :) Synes det er en fin tradisjon



Anonymous poster hash: d9ca9...e5f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde grøt på lørdag, men etterhvert gikk det fra annenhver lørdag til en random grøt-lørdag. Men skulle vi ha grøt, måtte det være på en lørdag ;) Tacoen som ødela det meste for grøt-lørdag, tror jeg :P Og så var det standard med sodd-søndag, eller betasuppe!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alltid risengrynsgrøt som tidlig middag på lørdager, og om kvelden så hadde vi pizza.

Har ikke videreført den tradisjonen etter at jeg flyttet for meg selv, grøt er ikke en høydare i min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det fortsatt tradisjon med grøt på lørdager, enten skikkelig hjemmelaget rømmegrøt eller risengrynsgrøt. God spekeskinke fra Brimi eller Breheimen mat er også å foretrekke, sammen med godt flatbrød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinglasset

Jeg er så gammel at jeg gikk på skolen på lørdager de første årene - og da var det alltid grøt etter skolen på lørdagen.

Har ikke holdt på det selv - vi spiser grøt akkurat når vi får lyst på grøt enten det er tirsdag, onsdag eller lørdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøt hver lørdag på sykehjemmet der jeg jobber. Har aldri hatt det som tradisjon i min familie.



Anonymous poster hash: 14522...2ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt om det en gang, før jeg ble student og møtte på folk fra andre kanter av landet. Grøt var noe vi spiste en gang i året, som lunsj på julaften.

Så det har jeg ikke noe forhold til. Liker ikke grøt noe særlig, men hadde kanskje vært annerledes dersom jeg vokste opp med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde fast lørdagsgrøt da jeg vokste opp, spiste omtrent i 14-15 tiden. Og så spiste vi pizza/lasagne e.l om kvelden rundt kl 20.

Nå som jeg har fått egen familie synes jeg det er koselig å videreføre tradisjonen :) Og spesielt siden ungene elsker grøt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine foreldre har enten semulegryns- eller risengrynsgrøt hver lørdag. Rømmegrøt er til fint som 17. eller om noen har bursdag rundt en lørdag. Jeg spiser grøt av og til, da de enkeltpakningene med risengrynsgrøt fra Toro. Enkelt og greit når jeg vil ha noe halvgodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om, og det høres ikke fristende ut heller. Grøt er ikke spesielt godt, så å spise det ukentlig er ikke noe jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde alltid risengrynsgrøt på lørdager. Klokken fem. Jeg gledet meg stort hver lørdag. Mor laget ordentlig grøt, dvs at den sto i ovnen (ikke med ovnen på) i to timer. Jeg kortet ned ventetiden med å høre på barnetimen.

Vi har fortsatt mors grøt noen lørdager. Da samles gamle-familien (med evt samboere og barn) til grøt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det servert hver lørdag på vgs da jeg gikk på en internatskole. Ble drittlei av det etter en stund, så jeg har det ikke som en tradisjon nå. Det kan bli for mye av det gode.



Anonymous poster hash: 4fb89...f21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...