Gå til innhold

Når bf får ny dame med barn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ingenting i mot at de blir samboere en gang... Men alt skal skje så fort! Stemor burde først få ordnet opp i hennes og datteren sine problemer før mine dras inn i det... Mine har hatt et vanvittig tøft år å sliter enda med å akseptere skilsmissen...

Jeg vil ikke at bonusungen som tydelig har så store problemer skal bo med mine barn så mine barn ikke har det bra..

Hun eldste min sier selv at denne bonussøstra er spesielt slem mot hun minste... Å her om dagen fortalte hun eldste at hun var redd for hva den jenta kunne finne på fordi hun hadde stilt seg midt i veien å sagt at hun ville bli påkjørt å dø... Det er ikke greit at min 8 åring skal få en sånn ansvarsrolle så tidlig... :(

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva snakker du om? Poenget er at far forteller om ny kjæreste til barnas mor FØRST - slik at ikke barna får vite det først også moren til slutt!!!!!

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Spirrevirrevipp skrev jo at far måtte fortelle det til mor slik at hun fikk fortelle det til ungene. Det synes jeg virkelig ikke er nødvendig, og er en grov nedvurdering av fedre som omsorgspersoner. Jeg synes heller ikke nødvendigvis det er noen nødvendighet at mor får vite sånt før ungene, dette er noe som angår relasjonen mellom far og barna. Når man har delt omsorg, må man bare innse at en del ting har man ikke noe med. Men selvfølgelig bør/må far fortelle mor om sin nye kjæreste og fortrinnsvis før barna gjør det.

Dette har forøvrig ingenting med kjønn å gjøre. Det er nok av kvinner som lar uegnede menn de knapt kjenner flytte inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at mange burde ikke hatt unger. Dette er noe man må tenke over før man bryter ut av et forhold barnefar..

Anonymous poster hash: 53791...0ff

Jeg vil snarere si at her er det du som ikke tenker.

Nettopp fordi de har tenkt, disse foreldrene, så har de kommet frem til at et brudd er best for alle.

Det er ikke bare å velge å være sammen med den andre når parforholdet er elendig: dessuten vet du vel at det ike er bra for barn å leve med foreldrene som bor sammen men som ofte krangler og der det råder dårlig stemning?

Du bør jo se litt dybde innenfor dette temaet?!

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirrevirrevipp skrev jo at far måtte fortelle det til mor slik at hun fikk fortelle det til ungene. Det synes jeg virkelig ikke er nødvendig, og er en grov nedvurdering av fedre som omsorgspersoner. Jeg synes heller ikke nødvendigvis det er noen nødvendighet at mor får vite sånt før ungene, dette er noe som angår relasjonen mellom far og barna. Når man har delt omsorg, må man bare innse at en del ting har man ikke noe med. Men selvfølgelig bør/må far fortelle mor om sin nye kjæreste og fortrinnsvis før barna gjør det.

Dette har forøvrig ingenting med kjønn å gjøre. Det er nok av kvinner som lar uegnede menn de knapt kjenner flytte inn.

Av respekt for barnas mor (som far samarbeider med og er bundet til resten av livet) er det vanlig høflighet å informere mor først. Hvis man er sivilisert så Gjlr man det.

Er man gorilla, gjør som apene.

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men hvorfor skal far fortelle til mor først at kjæresten flytter inn til dem? Det er far og barn kjæresten og barnet skal bo med, ikke mor. (Selv om enkelte på kg har det slik at mor skal godkjenne fars nye kjæreste)

Men ellers var det mye som ikke er bra i denne situasjonen. Håper barna dine kommer godt ut av det ts.

Anonymous poster hash: ca4e7...82d

Det handler om å forberede barna så godt som mulig slik at slike situasjoner som dette ikke oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spirrevirrevipp skrev jo at far måtte fortelle det til mor slik at hun fikk fortelle det til ungene. Det synes jeg virkelig ikke er nødvendig, og er en grov nedvurdering av fedre som omsorgspersoner. Jeg synes heller ikke nødvendigvis det er noen nødvendighet at mor får vite sånt før ungene, dette er noe som angår relasjonen mellom far og barna. Når man har delt omsorg, må man bare innse at en del ting har man ikke noe med. Men selvfølgelig bør/må far fortelle mor om sin nye kjæreste og fortrinnsvis før barna gjør det.

Dette har forøvrig ingenting med kjønn å gjøre. Det er nok av kvinner som lar uegnede menn de knapt kjenner flytte inn.

Nettopp FORDI man har delt omsorg (du mener tydeligvis ikke delt bosted), så har jo mange i den skriftlige avtalen som er dem i mellom at man SKAL informere den andre forelderen FØRST før noen andre når noe annet er seriøst.

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du får jo fortelle faren til barna at du vil ha en viktig prat med ham! Fortell ham om dine bekymringer for deres barn og hva konkret han skal følge med på og hvordan han skal reagere/hva han skal gjøre?

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde tenkt på at han skulle få seg ny dame bak min rygg før jeg fikk barn med han? Hm... Ja, jeg er en elendig mor....

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du får jo fortelle faren til barna at du vil ha en viktig prat med ham! Fortell ham om dine bekymringer for deres barn og hva konkret han skal følge med på og hvordan han skal reagere/hva han skal gjøre?

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Har prøvd å snakke med han å han sier bare at han er lei for at det har blitt slik å at han og hu nye gjør alt for å ta tak i problemene....

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å snakke med han å han sier bare at han er lei for at det har blitt slik å at han og hu nye gjør alt for å ta tak i problemene....

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Da har du bestilt time for deg og ex.mannen hos Familievernkontoret?!

I den timen forplikter mannen din å møte opp til. Da kan en mekler (de er gjerne kvinner og sosionomer..) gjøre at barnas far tar det mer seriøst!!

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg burde tenkt på at han skulle få seg ny dame bak min rygg før jeg fikk barn med han? Hm... Ja, jeg er en elendig mor....

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Kommer så mange merkelige og lite gjennomtenkte kommentarer på KG men du får bare sile ut de.

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du bestilt time for deg og ex.mannen hos Familievernkontoret?!

I den timen forplikter mannen din å møte opp til. Da kan en mekler (de er gjerne kvinner og sosionomer..) gjøre at barnas far tar det mer seriøst!!Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

De er like ofte menn og psykologer eller familieterapeuter.........

Anonymous poster hash: 1c35f...bd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte har han barna? Jeg ville startet med FVK, og evt barnevernet hvis det ikke hjelper. Hadde først tatt møte på FVK med barnefar og deg, og så kreve et møte til hvor den nye dama er med. Nå må dere samarbeide alle tre siden det blir tre barn som skal bo der når dine to er hos far. Dere må finne en løsning hvis hun nye sliter så fælt med sitt barn.

Hvis begge møtene hos FVK går rett vest, så kontakt barnevernet. Både ift dine barn hos far, og også hennes datter. Ja, du lager et helvete da, men hvis ungene dine ikke har det bra der når to andre flytter inn så må man bare gjøre det som trengs. Kanskje hadde det hjulpet om den nye dama fikk hjelp av BV til å takle sin datter.



Anonymous poster hash: b2d49...512
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rart at en 6-åring tisser på seg flere ganger..

Anonymous poster hash: 42162...92e

Ikke nødvendigvis. Det kan være mange årsaker til at en 6 åring plutselig begynner med dette. Oppmerksomhetsbehov utover det normale, traumatiske opplevelser, plutselige store psykiske endringer, angstanfall, raserianfall der tissingen brukes som et slags hevnmiddel osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn av skilte foreldre har et håp om at foreldrene skal flytte sammen igjen. Når en av foreldrene får ny partner, kan dette oppleves som et traume for barnet, som ser på vedkommende som en inntrenger i familien, og som ødelegger håpet om gjenforening. Derfor synes jeg du skal være forsiktig med å legge hele skylden på det andre barnet. Ta initiativ til en samtale mellom dere tre voksne, hvor dere snakker om hvordan barna går sammen og problemene, uten å legge det frem som at det er én som er kjernen til hele problemet. Vær også positiv i omtalen av stemoderlig og datteren hennes ovenfor barna dine, får de inntrykk av at du ikke liker dem, vil dette aldri fungere...

Anonymous poster hash: cbe3f...fe0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like ofte menn og psykologer eller familieterapeuter.........

Anonymous poster hash: 1c35f...bd9

De er skadet hele gjengen, ja

Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Din eks velger en dame som han synes gir for lite kjærlighet til eget barn?

Her var det mye rart....

Enig. Hadde stillt spørsmålstegn til han ovenfor deres felles barn sine behov og ønsker her. Tydelig at det ikke blir prioritert, og ennå mer rart at han vil ta inn en som ikke kan gi omsorg og kjærlighet som skal omgås med egne barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle tilbakemeldinger.. Letter litt å se at jeg ikke er heeelt på tur :)

Jeg regner med at bf også blir innkalt til timen på fvk.. Har snakket litt med han i dag å han sier at de jobber med problemene sine... Men som jeg sier til han så er det faktisk ikke deres problemer jeg tenker på nå,.. Jeg tenker på mine barn.. Når jeg ser hvor mye hun minste sliter gjør det så vondt i mammahjertet... :( Føler at de dagene hun er hos meg så må jeg bruke all tid på å reparere en forvirret og trist liten kropp :(

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må å få med at jeg er redd for at dette med sinnet hennes skal ødlegge for henne ellers å.. I går var vi i birsdag til fetteren hennes å det endte opp med at de andre ikke ville leke med henne fordi hun sa så mye stygt til de.. At hun hatet de osv...

Jeg har ALDRI hørt henne si så mye stygt før... Det var som det blei skrudd på en bryter før helga :(

Anonymous poster hash: 0e59d...9f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av respekt for barnas mor (som far samarbeider med og er bundet til resten av livet) er det vanlig høflighet å informere mor først. Hvis man er sivilisert så Gjlr man det.

Er man gorilla, gjør som apene.Anonymous poster hash: 5a5fb...3fa

Vel, min samboers eks fortalte ikke at kjæresten hennes skulle flytte inn. Samboer fortalte ikke til henne at jeg skulle flytte inn hos han. De er verdens verste foreldre som gjorde det på den måten, sikkert. Beklager, men jeg mener det er viktigere for barnet å vite at pappas/mammas kjæreste flytter inn, enn at eksen skal være den første til å vite en så stor nyhet.

Anonymous poster hash: ca4e7...82d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...