Gå til innhold

Hvor mange pannekaker spiser du?


Lund

Anbefalte innlegg

Gjest Veronica Mars

Det kommer jo veldig an på hvor tykke de er da, mamma lager ganske tykke så da spier jeg som regel tre. De tynne vi kjøper i pakke på butikken spiser jeg fem av. Sammen med flesk og sirup. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3-4 pannekaker med bacon til vanlig.

8 stk sist jeg hadde pannekakespisekonkurranse med familien.

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anorektikere hele gjengen eller? Det er ingen som blir mett av 2 vanlige, tynne pannekaker med sukker. :ler:

Ikke pent å gjøre narr på folk,vet du :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

med suppe og bacon ved siden av blir det vel en ca 4, med syltetøy el på opptil 6, men da er jeg stupmett etterpå. jeg lager dem ganske tynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker pannekaker og kan spise sikkert 6 stykker uten problemer.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo veldig an på hvor tykke de er da, mamma lager ganske tykke så da spier jeg som regel tre. De tynne vi kjøper i pakke på butikken spiser jeg fem av.

:) Nå skjønte jeg hvorfor alle sammen spiste så få pannekaker, de i pakke på butikken syns jeg er altfor tykke. Pannekakene er best når de er syyyyltynne, nesten så det blir blonder i kantene. Ikke helt sikker på hvor mange jeg spiser, men 6 stykker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis de er veldig tynne spiser jeg tre, og hvis de er tykke, spiser jeg ingen... hvis jeg ikke er på besøk, da. da spiser jeg èn veeeldig sakte, og håper ingen kommenterer det... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjerne tomatsuppe med makaroni og egg først. Så da spiser jeg maks 3 pannekaker etterpå. TYNNE pannekaker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sativa

Som regel 3. Med enten sukker eller blåbærsyltetøy. Men nå har jeg jo sluttet med karbohydrater, så da blir det ingen pannekake på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tømmer en klatt i midten, så en klatt her og en klatt der så vips! Har du en pannekake som ser ut som hodet til mikke mus :ler:

:ler:

3 eller 4, avhengig av om det er tomatsuppe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis 4 tynne, som mamma lager de.

Og 2 hvis de er kjempe tykke... Mmm.. pannekaker.. :spise:

En gang når jeg var liten lagde mamma pannekaker, stekte opp hele røra. Jeg var hjemme alene, og resultatet ble 11 spiste pannekaker...! :spy: (Det ble med den ene gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på at det må være årevis siden sist jeg spiste pannekaker.

Derfor vet jeg ikke hvor mange jeg "pleier" å spise. I mine yngre dager var det nok alltid minst 5 stk, og gjerne opp til 7-8.

Nå er jeg derimot voksen, og prøver helst å begrense meg litt, men jeg er veldig glad i søtt og kan nærmest spise ubegrenset når det kommer til godter, vafler, kaker og slikt. Fornuften må ta over etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anorektikere hele gjengen eller? Det er ingen som blir mett av 2 vanlige, tynne pannekaker med sukker. :ler:

Nei, ialle fall ikke en anorektiker! Som anorektiker selv kan jeg, ialle fall på egne vegne, garantere at dersom jeg først hadde satt igang å spise pannekaker, hadde jeg spist til det var tomt, :spise: ! Alt eller ingentingen er nemlig det som ofte gjelder her i gården! (Bare så synd at det som oftest ender med ingenting... :sjenert:) MEN jeg husker fra mine yngre, friskere dager...Ååååh, mammas nystekte, tykke pannekaker med masse sukker eller blåbærsyltetøy+sprøstekt bacon :sikle: DA kunne jeg nøye meg med en tre stykker :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! 2 stk pannekaker og da er dere "kjempe mette"??

Makan..

For å si det sånn:

Fikk min svigermors pannekaker for første gang i helgen. De var så tjukke at de i min verden ikke kvalifiserer som pannekaker en gang :) Ettersom jeg spiste suppe først holdt det med 1.

Selv lager jeg helt tynne pannekaker, og da kan jeg spise MANGE!

Det varierer jo veldig hvor tykke man lager pannekakene, så da er ikke alltid 2 pannekaker det samme som 2 pannekaker, om du skjønner hva jeg mener ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk skikkelig lyst på pannekaker med blåbær og sukker på nå :sikle:

Det gjorde jeg også når jeg leste denne tråden i går, så da lagde jeg meg det! :fnise:

Og jeg spiste 3 + 1 bitteliten. Mmmm! Godt! Jeg lager de ganske tynne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...