Gå til innhold

Sæmre mænniska om man inte tror på Gud?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Bare en ting solskinnsbolla: Hvordan kan du si at menneskene er frelst fordi vi fortjener det? Hvis vi ikke trenger tilgivelse, så døde Jesus for ingenting. Ordet "frelse" må innebære at det er noe vi frelses fra. Høres ut som om du mener at vi ikke trenger frelse. Ble bare litt forvirret av det innlegget ditt.

Jeg synes det er trist at kristne oppfattes som om de tror at de er bedre enn alle andre. Kan godt være at noen som kaller seg kristne tror at de er det, men håper det ikke gjelder flertallet da.

Å være kristen handler om å erkjenne at en ikke klarer å leve livet sitt slik en burde, og istedet ta imot nåden, dvs tro på at Jesus døde for hvert enkelt menneske. Men det er nok mange kristne som har misforstått det der. Mange tror istedet at det å være kristen er å følge Bibelen så godt en kan, mens det egentlig handler om å ha et personlig forhold til den levende Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rimfrost

Det er vel kanskje ikke det at de direkte går rundt med nesen i sky og snakker nedsettende om ikke-kristne.

For min del er det den "stakkar, er du ikke kristen ? HVa tror du på du da ? Vil du ikke heller bli frelst slik at du får oppleve herrens herlige krefter??" (eller noe i den duren)

Noen kristne gir meg rett og slett inntrykk av at de synes SYND på meg ! Og at de vil forsøke å på meg til å "innse" et eller annet, eller "redde" meg ved å gjøre meg kristen. Slik oppførsel føler jeg meg krenket av.

Jeg føler ikke at jeg lever et fattigere liv, jeg føler ikke at jeg går glipp av noe og jeg føler meg ikke syndefull, fordømt, usikker på min tro eller noe som helst.

Har møtt flere kristne som ikke klarer å akseptere at jeg har det MINST like bra som dem, og det UTEN kristendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...