Gå til innhold

Er så jævla drittlei av å gjøre alt hjemme!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har seriøst lyst å slå han helseløs. Koker innvendig. Rydder etter han og unga hans samt mine egne. Hva med å få litt fuckings hjelp!!!! Nå har jeg streiket i 2 uker og det ser ut som et helvete,jeg klarer jo ikke leve i denne møkka.

Ikke skal barna våres leve sånn heller eller glede våre ekser over hvor møkkete vi har det.

Gud hjelpe meg det rabler snart!!!!!!

Måtte bare få det ut.

Anonymous poster hash: 7c637...b78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast alt søppelet deres over i store boss-sekker, og plasser i boden. Absolutt alt. Klær, matfat, hårstrikk, mobilladere, nøkler. ALT du finner.

Pass på å ha et matfat til deg + glass og bestikk som du har på rommet.

Få noen til å hjelpe deg med å endre passord på routeren og bytt gjevnlig. For passord må det ryddes.

Dra mannen med til parterapeut.

BLI FORBANNA. KLIKK!!! SETT NED FOTEN!!!



Anonymous poster hash: 9d999...1b6
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnfolk!

Anonymous poster hash: 91c49...b84

Hæ?

Anonymous poster hash: 2224c...033

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Må slutte å finne seg i all mulig dritt? :)

Eller "maser alltid om noe", skrevet av en mann som er likedan som TS sin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du, rolig, snakke med han om problemet. Deretter lager dere en liste over alt som skal gjøres, som dere kan krysse av på når det er gjort. Inkluder barna i denne listen om de er gamle nok. Så kan dere sammen samle gullstjerner/kryss/whatever og hvis alt har blitt gjort i løpet av uka/måneden gjør dere noe skikkelig hyggelig sammen (som ikke trenger å koste så mye, men å lage noe god middag, se film, gå tur, dra i svømmehall..).
Det er noe lignende dette jeg har tenkt å gjøre med kjæresten min når vi flytter sammen, i alle fall! Motivasjon for alle involverte! :)

Endret av mijaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Først må du, rolig, snakke med han om problemet. Deretter lager dere en liste over alt som skal gjøres, som dere kan krysse av på når det er gjort. Inkluder barna i denne listen om de er gamle nok. Så kan dere sammen samle gullstjerner/kryss/whatever og hvis alt har blitt gjort i løpet av uka/måneden gjør dere noe skikkelig hyggelig sammen (som ikke trenger å koste så mye, men å lage noe god middag, se film, gå tur, dra i svømmehall..)

Du lever i drømmeland hvis du tror det er så enkelt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lagt en sur truse på hodeputa til gubben, og truet med at jeg ville fortsette med det, frem til han begynner å rydde etter seg!

Anonymous poster hash: 2f917...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever i drømmeland hvis du tror det er så enkelt.

Man må nok mase/påminne litt mer enn den ene gangen, men for å jobbe inn rutiner tror jeg ikke det er så dumt. Er jo en mild form for behaviorisme! Krever jo at man må gi positiv forsterkning når noe blir gjort, men det er da langt bedre enn å gå og surmule over det for seg selv konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har seriøst lyst å slå han helseløs. Koker innvendig. Rydder etter han og unga hans samt mine egne. Hva med å få litt fuckings hjelp!!!! Nå har jeg streiket i 2 uker og det ser ut som et helvete,jeg klarer jo ikke leve i denne møkka.

Ikke skal barna våres leve sånn heller eller glede våre ekser over hvor møkkete vi har det.

Gud hjelpe meg det rabler snart!!!!!!

Måtte bare få det ut.

Anonymous poster hash: 7c637...b78

Ts: var han sånn da dere møttes? Eller gav han deg på noen måte inntrykk av at hans personlighet var ulik den du ser nå?

Folk forandrer seg ikke. Flytter du sammen med en uselvstendig og umoden mann så får du en uselvstendig, umoden samboer.

Siden dere later til å ha hvert deres kull med unger (men ingen felles) så foreslår jeg særbo. Gjerne i en tomannsbolig, om dere ønsker å fortsette forholdet. Det er jo ingen grunn for to mennesker uten felles barn (uten den økonomiske) til å faktisk dele hushold om mann mistrives med det.

Anonymous poster hash: 5dc66...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Man må nok mase/påminne litt mer enn den ene gangen, men for å jobbe inn rutiner tror jeg ikke det er så dumt. Er jo en mild form for behaviorisme! Krever jo at man må gi positiv forsterkning når noe blir gjort, men det er da langt bedre enn å gå og surmule over det for seg selv konstant.

Vi snakker om en voksen mann, ikke barn!, som skulle ha lært å holde orden rundt seg og ellers bidra i hjemmet som en selvfølgelighet. Når jeg leser om slike udugelige menn, og dem er det visst mange av, undrer jeg meg virkelig på om jeg er en særing som har oppdratt mine sønner til å ta seg av alt som er å gjøre i et hjem på lik linje som deres partnere. Det gjelder også å ta aktivt del i barnas liv.

Endret av Arabella
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts: var han sånn da dere møttes? Eller gav han deg på noen måte inntrykk av at hans personlighet var ulik den du ser nå?

Folk forandrer seg ikke. Flytter du sammen med en uselvstendig og umoden mann så får du en uselvstendig, umoden samboer.

Siden dere later til å ha hvert deres kull med unger (men ingen felles) så foreslår jeg særbo. Gjerne i en tomannsbolig, om dere ønsker å fortsette forholdet. Det er jo ingen grunn for to mennesker uten felles barn (uten den økonomiske) til å faktisk dele hushold om mann mistrives med det.

Anonymous poster hash: 5dc66...f29

At han er så uselvstendig trodde jeg ikke før vi flyttet sammen.

Særbo går ikke da blir det dyrt. Ingen felles barn nei.

Han gidder jo ikke uansett hvor mye jeg maser.

Jeg får gjøre som jeg gjorde med eksen. Reise bort og ikke komme hjem før han har tatt seg sammen.

Anonymous poster hash: 818b9...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er fortsettelsen?

Må slutte å finne seg i all mulig dritt? :)

Må begynne å kommunisere!

Anonymous poster hash: 66ad1...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du i det hele tatt være sammen med en slik mann?

Reis bort en tid, eller begynn å vaske/lage mat/rydde etter bare deg og barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man må nok mase/påminne litt mer enn den ene gangen, men for å jobbe inn rutiner tror jeg ikke det er så dumt. Er jo en mild form for behaviorisme! Krever jo at man må gi positiv forsterkning når noe blir gjort, men det er da langt bedre enn å gå og surmule over det for seg selv konstant.

I slike situasjoner som dette, er det en grunn til at det ser ut som det gjør allerede. Tviler på at det løses så lett som du legger frem her, dessverre ganske naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker om en voksen mann, ikke barn!, som skulle ha lært å holde orden rundt seg og ellers bidra i hjemmet som en selvfølgelighet. Når jeg leser om slike udugelige menn, og dem er det visst mange av, undrer jeg meg virkelig på om jeg er en særing som har oppdratt mine sønner til å ta seg alt som er å gjøre i et hjem på lik linje som deres partnere. Det gjelder også å ta aktivt del i barnas liv.

Jada, det er jeg jo helt enig i, men når situasjonen er at de ikke har lært seg å holde orden og bidra i hjemmet, så må man jo begynne et sted? På bakgrunn av HI høres det jo ikke ut som barna bidrar heller (står riktignok ikke noe om alder, men hvis de er noe særlig mer enn 3-4 burde de jo for eksempel lære å rydde opp lekene etter seg osv), så jeg tror at noe så banalt som en vaske- og ryddeliste + forsterkning, både positiv og negativ, kunne vært effektivt. Behaviorisme er jo ikke for barn, men for å endre adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner som dette, er det en grunn til at det ser ut som det gjør allerede. Tviler på at det løses så lett som du legger frem her, dessverre ganske naivt.

Jeg mener nå at det er mer konstruktivt enn å legge skitne truser på puta hans, men jeg har aldri bodd sammen med en slabbedask, så hva vet jeg. Adferdspsykologi er jo bare naivt og tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriking og kjefting har aldri hjulpet på meg i oppveksten ang å holde det ryddig hvertfall, og gjør det jo særdeles lite hyggelig, selv om jeg såklart forstår det heller ikke er hyggelig å måtte gjøre alt selv.

Å sette seg ned og bli enige om faste arbeidsoppgaver tror jeg er det beste når den ene har det med å sluntre unna, så får man heller minne på den faste oppgaven om det sklir ut.

F.eks synes den ene det er ok å støvsuge så tar vedkommende den oppgaven, den som lager middag slipper å sette i oppvasken f.eks.

Endret av Pheel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...