Gå til innhold

Er kjæresten din en alfa- eller betahann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen min er både alfahann og betahann. Han er bestemt og besluttsom, men samtidig er han ikke kravstor eller opptatt av å vise "hvem som er mannen" bare for å gjøre det.

Dog er det bare tull å ha et eget klassifiseringssystem. De er alle menn - uavhengig om de er helsesekretærer med fantastiske lederegenskaper, eller direktører som liker å bake og lar kona bestemme. Slutt å putt mennesker inn i bokser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel at å bruke dyrebegreper på mennesker er noe teit.

Mennesker er dyr.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det jeg lurte på. Synes bare det var et latterlig spørsmål. Finnes det faktisk folk som driver å kategoriserer menn som alfa eller beta? 10-klasseopplegg :jolie:

Ja, la oss heller være "voksne" å late som at dominerende og passive personligheter rett og slett ikke eksisterer! Faen heller hvorfor stoppe der? Det finnes ikke sterke eller svake menn heller. Alle mennesker er helt like, alle har like bra utseende og genetiske forutsetninger. Alle har samme personlige egenskaper til å være gode ledere. Å påstå noe annet er bare barnslig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la oss heller være "voksne" å late som at dominerende og passive personligheter rett og slett ikke eksisterer! Faen heller hvorfor stoppe der? Det finnes ikke sterke eller svake menn heller. Alle mennesker er helt like, alle har like bra utseende og genetiske forutsetninger. Alle har samme personlige egenskaper til å være gode ledere.

Er det dettesom kalles politisk korrekthet?

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det deg Jegern? ;) Muligens for få latterlige nisjeuttrykk.

Anonymous poster hash: 9ffb8...d98

Jeg leste i en selvhjelpsbok for menn at det å poste under anonym bruker kan fremstå som beta, så nei.

Endret av Jegern Puahate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Han er en mann, ikke en hest.

Anonymous poster hash: 01c8c...d02

Bla bla bla, for noe tull denne tråden er... Menn er menn, så enkelt. Vi lever ikke på savannen i afrika. I disse likestilte dager, er menn og kvinner likestilte, så vi vil ikke ha brautende menn!

Anonymous poster hash: 5d91e...f74

Bor du i en hule- er du en einstøing? Ettersom du knapt må ha møtt, sosialisert eller observert andre mennesker. Noen tar virkelig kaka når det gjelder tomsing prisen Gratulerer!

Anonymous poster hash: c9c6b...133

Saken er vel at å bruke dyrebegreper på mennesker er noe teit. I dyreverdenen er en alpha kort og greit en diktator. Han er sjefen på alle områder. Og han forsvarer posisjonen sin med rå styrke. Forenklet: han banker opp/bortviser/dreper alle som prøver å ta posisjonen hans. (med noen unntak)

I menneskenes verden er det en hel haug som titulerer seg som alpha. Gode lederegensskaper? Alpha.

Snakker høyt og vil bestemme? Alpha. PUA som selv mener han rocker jentene? Alpha. Osv osv.

Saken er bare at disse menneskene kun er "Alpha" på et enkelt område. I min mening ikke sammenlignbart i det hele tatt.

Seriøst??

Nei, et menneske.

Min kjæreste er et menneske, ikke en ulv.

Anonymous poster hash: 4fa38...01f

Var ikke det jeg lurte på. Synes bare det var et latterlig spørsmål. Finnes det faktisk folk som driver å kategoriserer menn som alfa eller beta? 10-klasseopplegg :jolie:

Her er et sitat fra en kvinne på kg. Velger å tro at hun er inne på noe.

Det er klart man kan få til det meste alene hvis man vil, jeg er bare ikke en sånn jente. Jeg er ikke spesielt ambisiøs av meg og jeg både har og hadde et stort behov for å bli tatt vare på. Det er noe jeg jobber med, men jeg tror det er mye biologi inne i bildet. De kan latterliggjøre begrepet så mye de vil, men hvorfor har da Twilight eller den enda mer plumpe, som Fifty Shades blitt så store. Det finnes mange eksempler på litteratur og film som spiller på det samme konseptet og som jeg tror rører ved det primale dypet hos de fleste kvinner. De som latterliggjør det, er kanskje de kvinnene som aldri får sjanse på den typen menn?

Anonymous poster hash: 7be14...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et sitat fra en kvinne på kg. Velger å tro at hun er inne på noe.

Det er klart man kan få til det meste alene hvis man vil, jeg er bare ikke en sånn jente. Jeg er ikke spesielt ambisiøs av meg og jeg både har og hadde et stort behov for å bli tatt vare på. Det er noe jeg jobber med, men jeg tror det er mye biologi inne i bildet. De kan latterliggjøre begrepet så mye de vil, men hvorfor har da Twilight eller den enda mer plumpe, som Fifty Shades blitt så store. Det finnes mange eksempler på litteratur og film som spiller på det samme konseptet og som jeg tror rører ved det primale dypet hos de fleste kvinner. De som latterliggjør det, er kanskje de kvinnene som aldri får sjanse på den typen menn?

Anonymous poster hash: 7be14...810

Hun skriver at hun jobber med å bli en jente som kan få det meste til alene, og som ikke har et stort behov for å bli vare på. Så skriver hun at "sånne jenter" (altså en "sånn jente" som hun jobber med å bli!) sikkert har problemer med å få de mennene de egentlig vil ha.

Snakk om å latterliggjøre andre fordi de har noe man selv ønsker seg.

Nå leste jeg tråden du tok dette sitatet fra, og jenta er fortvilet og psykisk syk etter et forhold med en mann hun kaller en drittsekk. På hvilken måte er det hun skriver relevant for denne tråden?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er alfa, jeg beta. Vi er menn.

Anonymous poster hash: 1d549...086

Men i sengen derimot... ;)

Anonymous poster hash: 1d549...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i sengen derimot... ;)

Anonymous poster hash: 1d549...086

Ikke menn? Ekorn?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke menn? Ekorn?

Hehehe👍

Anonymous poster hash: 1d549...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at hun jobber med å bli en jente som kan få det meste til alene, og som ikke har et stort behov for å bli vare på. Så skriver hun at "sånne jenter" (altså en "sånn jente" som hun jobber med å bli!) sikkert har problemer med å få de mennene de egentlig vil ha.

Snakk om å latterliggjøre andre fordi de har noe man selv ønsker seg.

Nå leste jeg tråden du tok dette sitatet fra, og jenta er fortvilet og psykisk syk etter et forhold med en mann hun kaller en drittsekk. På hvilken måte er det hun skriver relevant for denne tråden?

Mest på grunn av den generelle latterliggjøringen av begrepet alpha/beta, og fordi hun er besatt av denne mannen nettopp fordi han er alfa.

De fleste i denne tråden avfeier disse begrepene, men jeg tror det faktisk er noe i det.

De som er mest pågående og dominerende vil også være de mest populære hos damene. Og kanskje har hun jeg siterte rett i at de som avfeier kategoriseringen bare ikke har vært interessant nok for en alpha-mann.

Anonymous poster hash: 7be14...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest på grunn av den generelle latterliggjøringen av begrepet alpha/beta, og fordi hun er besatt av denne mannen nettopp fordi han er alfa.

De fleste i denne tråden avfeier disse begrepene, men jeg tror det faktisk er noe i det.

De som er mest pågående og dominerende vil også være de mest populære hos damene. Og kanskje har hun jeg siterte rett i at de som avfeier kategoriseringen bare ikke har vært interessant nok for en alpha-mann.

Anonymous poster hash: 7be14...810

Dersom du hadde hatt rett i at en alfa er en drittsekk som ønsker å bestemme over og trykke ned andre, så ville det være logisk at en person som ikke lar seg bestemme over eller trykkes ned er uinteressant for en slik drittsekk, ja.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde hatt rett i at en alfa er en drittsekk som ønsker å bestemme over og trykke ned andre, så ville det være logisk at en person som ikke lar seg bestemme over eller trykkes ned er uinteressant for en slik drittsekk, ja.

Tror vi først må bli enige om hva en alfa er, for det er litt for mange egenkomponerte definisjoner.

Begreper kommer fra dyreverdenen, hvor en alfa er en hann som fullstendig dominerer andre i flokken. Den eneste måten å overda tronen er å drepe ham.

Så ja, dersom man skal overføre dette til mennesker, så er en alfa-hann en som ønsker å bestemme over andre og å trykke andre ned.

Hvis to menn slåss, og en av dem banker den andre. Hvem ville du ha ligget med? Han som har fått bank eller han som vinner?

Anonymous poster hash: 7be14...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi først må bli enige om hva en alfa er, for det er litt for mange egenkomponerte definisjoner.

Begreper kommer fra dyreverdenen, hvor en alfa er en hann som fullstendig dominerer andre i flokken. Den eneste måten å overda tronen er å drepe ham.

Nei.

Hvis to menn slåss, og en av dem banker den andre. Hvem ville du ha ligget med? Han som har fått bank eller han som vinner?

Jeg ville tatt begge opp på fanget, tørket tårer, forklart dem at slåssing ikke løser noe, og at de kan leke med den gule traktoren etter tur.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei.

Jeg ville tatt begge opp på fanget, tørket tårer, forklart dem at slåssing ikke løser noe, og at de kan leke med den gule traktoren etter tur.

Vold har vært verdenshistoriens desidert viktigste metode å løse problemer på.

Anonymous poster hash: 7be14...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold har vært verdenshistoriens desidert viktigste metode å løse problemer på.

Anonymous poster hash: 7be14...810

Beklager, men å slå ned fyren som så stygt på deg da du sto i kebabkø natt til fredag gjør deg ikke til Churchill.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette nok en tråd der man prøver å finne unnskyldninger for hvorfor man ikke har sjangs hos damene?

"Nei, jeg er en beta-mann. Derfor vil ingen ha meg. Det kan ikke være noe annet. *ser seg i speilet* Jeg har jo rundt ansikt og lav er jeg også :( "

*facepalm*

Anonymous poster hash: 65656...bf7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å se hvem som er alpha her hvertfall :laugh:

Anonymous poster hash: 6fe80...245

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...