Gå til innhold

Bekymret for dyreholdet hos noen


Gjest Bekymret...

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret...

Halvt rasekatter selges som godteri i butikk desverre... Bare se på annonsene på diverse nettsteder. Jeg tviler ikke på at folk med hensikt parrer kattene sine for å få mere penger igjen for de! Dette gjelder også hunder. Det at damen i huset ville parre våre hunder, skriker bare ut at de bryr seg lite om dyrene sine! Man kan jo ikke drive å avle frem dyr for pengenes skyld! Dyrene kan få missdannelser og det er de villige til å ofre for at de kan tjene noen lapper på! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg la ut dette innlegget engang... Ja, jeg var dum der! Her skal det varsles med engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Wolfmoon
Halvt rasekatter selges som godteri i butikk desverre... Bare se på annonsene på diverse nettsteder. Jeg tviler ikke på at folk med hensikt parrer kattene sine for å få mere penger igjen for de! Dette gjelder også hunder. Det at damen i huset ville parre våre hunder, skriker bare ut at de bryr seg lite om dyrene sine! Man kan jo ikke drive å avle frem dyr for pengenes skyld! Dyrene kan få missdannelser og det er de villige til å ofre for at de kan tjene noen lapper på! Jeg skjønner ikke hvorfor jeg la ut dette innlegget engang... Ja, jeg var dum der! Her skal det varsles med engang!

Hvorfor kan dyrene få misdannelser? Fordi en er renraset og den andre ikke?

Jeg synes absolutt du burde se forholdene dyrene lever under før du melder saken til mattilsynet, fordi foreløpig har du ingenting annet å gå på enn at du vet antall katter og hunder. Med de begrensede ressursene mattilsynet desverre har i dag så tviler jeg sterkt på at de kommer til å undersøke det hvis du ikke har noe mer å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll
Hvorfor det? Vi hadde 11 hunder når vi drev med hundekjøring og vi hadde bare vanlig hus.

Hundene som brukes til hundekjøring er da vanligvis ute er de ikke?

Men å ringe mattilsynet for sladder hadde jeg altså ikke gjort. Dra hjem til dem, si du vil hilse på. Verre er det vel ikke om du er så fryktelig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymret...

Da har jeg snakket med mattilsynet. Og de kunne fortelle at de har fått flere telefoner fra andre også. Ha de har tenkt å gjøre i saken kan jeg ikke legge ut her... Men noe blir ihvertfall gjort! Og jeg angrer IKKE et sekund at jeg ringte enda så lite jeg hadde å gå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll

Jeg synes det var litt useriøst av mattilsynet og fortelle en som ringer inn hvor mange som allerede har ringt og hva de akter gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Jeg synes det var litt useriøst av mattilsynet og fortelle en som ringer inn hvor mange som allerede har ringt og hva de akter gjøre.

Herregud. Utrolig hva folk henger seg opp i!

Kan vi ikke heller fokusere på at det er bra at trådstarter gav beskjed og at noe nå blir gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor kan dyrene få misdannelser? Fordi en er renraset og den andre ikke?

Jeg synes absolutt du burde se forholdene dyrene lever under før du melder saken til mattilsynet, fordi foreløpig har du ingenting annet å gå på enn at du vet antall katter og hunder. Med de begrensede ressursene mattilsynet desverre har i dag så tviler jeg sterkt på at de kommer til å undersøke det hvis du ikke har noe mer å gå på!

Det er bare "perfekte" eksempler av rasedyr som skal brukes i avl, og dette er det bare profesjonelle som har greie på. Høres ikke akkurat ut som disse her er særlig profesjonelle.

Alle hunderaser har svakheter, målet er å få disse utryddet. Blir f.eks en labrador med hofteproblemer parret med en annen labrador kan hele kullet få tilsvarende hofteproblemer. Dette er alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll
Herregud. Utrolig hva folk henger seg opp i!

Kan vi ikke heller fokusere på at det er bra at trådstarter gav beskjed og at noe nå blir gjort!

Klart det er bekymringsverdig at Mattilsynes bryter taushetsplikten, det gjør jo hele etaten til veldig useriøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymret...

Mattilsynet sa at de var glade for at jeg tok kontakt selv om jeg ikke hadde så mye å gå på. De fortalte ikke hvor mange som hadde kontaktet dem, men at de hadde fått flere bekymringsmeldinger ang denne fam. Og det at det var flere som hadde kontaktet dem, gjorde at denne saken ble mere prioritert. De sa ikke hvem eller hvorfra de hadde fått tlf mail el fra. Det at de sa at de hadde vært i kontakt med flere, synes jeg ikke har noe si at de sa så lenge de ikke gikk ut med navn tlfnr kjønn alder osv. Jeg er uansett glad jeg kontaktet dem! Eller min mann kontaktet dem dagen før jeg gjore det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bekymret...

Rettelse... De sa ikke hva de skulle gjøre med akkurat denne saken, men de fortalte meg hvordan de har gått frem tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gerd_*
Trodde også at det var slike som ble avlivet, gikk vekk, eller satt ut i skogen.

Å nei du.

Veldig mange parrer Maine Coonen sin med huskatter fordi det er penger å tjene på det.

Vet om ei som hadde et kull i fjor. Moren var MCO, faren en eller annen bakgårdskatt og kattungene ble solgt for 1500 per stk og enkelte bød over hverandre, så noen av kattungene gikk for 2500 kr!

Helt vanvittig at noen er villig til å betale for en huskatt, for det er det det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...