Gå til innhold

fargelegging når man studerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste faktisk Sophieelise sin blogg, og der nevner hun noe jeg ikke har hørt om:

Min venninne Marte har nettopp kjøpt seg en fargebok for voksne (haha...) som hun bruker for å holde sin kreative hjernehalvdel aktiv mens hun studerer mye teori. Så, i pausene fargelegger hun altså, istedenfor å sitte på facebook for eksempel.

Noen som har prøvd? Jeg går ofte inn på facebook eller div. nettaviser inn i mellom når jeg studerer for å "lufte" hjernen over på noe annet. Det er vel kanskje ikke så lurt. Andre råd tas imot med takk



Anonymous poster hash: a6e18...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke problemet med å gå inn på nettsider i pauser så lenge man slutter når pausen er over. Fargelegging kan sikkert være greit for å få en avkobling, men det vil nok ikke fungere for min del. For det første er det kjedelig og det føles ikke som en god nok pause. For det andre skriver jeg alle notater for hånd og tegner en del så da frister det ikke akkurat å gjøre mer håndarbeid i pausene. For det tredje får jeg ganske vondt i nakken av å sitte med hodet ned i bøkene i flere timer, så da er det litt deilig å få en annen sittestilling og se litt fremover i pausene. Det her er jo helt individuelt og det var jo en litt kreativ avkobling.



Anonymous poster hash: 306e4...24d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste eksperter mener at det er stressmestring i å koble av med fargelegging. Hvis du googler litt, så finner du en del artikler.

Jeg fargelegger en del om kvelden, og synes det fungerer fint for å "flykte" fra kjas og mas. Kobler helt ut og konsentrerer meg ikke om annet enn rød, grønn og blå.



Anonymous poster hash: 14898...53e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det vil jeg prøve:)

Anonymous poster hash: 4fe35...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit