Gå til innhold

fargelegging når man studerer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste faktisk Sophieelise sin blogg, og der nevner hun noe jeg ikke har hørt om:

Min venninne Marte har nettopp kjøpt seg en fargebok for voksne (haha...) som hun bruker for å holde sin kreative hjernehalvdel aktiv mens hun studerer mye teori. Så, i pausene fargelegger hun altså, istedenfor å sitte på facebook for eksempel.

Noen som har prøvd? Jeg går ofte inn på facebook eller div. nettaviser inn i mellom når jeg studerer for å "lufte" hjernen over på noe annet. Det er vel kanskje ikke så lurt. Andre råd tas imot med takk



Anonymous poster hash: a6e18...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser ikke problemet med å gå inn på nettsider i pauser så lenge man slutter når pausen er over. Fargelegging kan sikkert være greit for å få en avkobling, men det vil nok ikke fungere for min del. For det første er det kjedelig og det føles ikke som en god nok pause. For det andre skriver jeg alle notater for hånd og tegner en del så da frister det ikke akkurat å gjøre mer håndarbeid i pausene. For det tredje får jeg ganske vondt i nakken av å sitte med hodet ned i bøkene i flere timer, så da er det litt deilig å få en annen sittestilling og se litt fremover i pausene. Det her er jo helt individuelt og det var jo en litt kreativ avkobling.



Anonymous poster hash: 306e4...24d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste eksperter mener at det er stressmestring i å koble av med fargelegging. Hvis du googler litt, så finner du en del artikler.

Jeg fargelegger en del om kvelden, og synes det fungerer fint for å "flykte" fra kjas og mas. Kobler helt ut og konsentrerer meg ikke om annet enn rød, grønn og blå.



Anonymous poster hash: 14898...53e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det vil jeg prøve:)

Anonymous poster hash: 4fe35...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Har tenkt å teste ut selv. Har fått tensjonshodepine av alt stresset og styret for tiden, så kanskje fargelegging hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de fargebøkene er kjempefine! Hadde helt glemt at jeg vil kjøpe meg en, husker da jeg var mindre så syntes jeg det var avslappende og fint og sitte og høre på lydbok og fargelegge.



Anonymous poster hash: c1d5d...d8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jobber i en bokhandel og selger mye av disse bøkene, blant annet den hemmelige hagen, den magiske skogen, og to bøker som går på kreativitet og mindfulness :)

tror det er veldig smart å bruke ved siden av studier for å stresse ned i stressende situasjoner som ved eksamen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ selv en venninne på Facebook i dag som publiserte et bilde hun hadde fargelagt, fikk lyst til å prøve det selv! Hun er ferdig med å studere, men jobber. Føler selv jeg noen ganger ikke får brukt mye av kreativiteten min ja...

Anonymous poster hash: 420ee...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargelegging på den måten har vel lite med kreativitet å gjøre, men er mer en slags meditativ øvelse. Man slipper å tenke. Slik opplever jeg det i alle fall, gjør det av og til selv. :) Skal jeg være kreativ gjør jeg andre ting.

Anonymous poster hash: c9023...c57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat printet ut et "test-fargeleggingsark" som jeg skal prøve før jeg evt. kjøper bok :)

Jeg går et studie der det er veldig mye selvstudie. Det er mest da jeg sliter med at pausene blir litt for lange, spesielt når motivasjonen ikke er helt på topp. Samtidig merker jeg at jeg blir "sliten" av all tenkingen som blir gjort under intenettlesingen, så kanskje dette blir løsningen? TS



Anonymous poster hash: a6e18...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp kjøpt meg den magiske skogen og min første tanke var "Hvorfor har jeg ikke kjøpt denne boka før..?". Jeg liker den veldig godt. Grei å bruke i pausene når jeg leser til eksamen. Liker også å fargelegge litt på kveldene etter jobb, blir helt avslappet og rolig. Mye bedre enn å se på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) Jobber i en bokhandel og selger mye av disse bøkene, blant annet den hemmelige hagen, den magiske skogen, og to bøker som går på kreativitet og mindfulness :)

tror det er veldig smart å bruke ved siden av studier for å stresse ned i stressende situasjoner som ved eksamen :)

Er det Ark som selger slike bøker? :)

Anonymous poster hash: 34008...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp kjøpt meg den magiske skogen og min første tanke var "Hvorfor har jeg ikke kjøpt denne boka før..?". Jeg liker den veldig godt. Grei å bruke i pausene når jeg leser til eksamen. Liker også å fargelegge litt på kveldene etter jobb, blir helt avslappet og rolig. Mye bedre enn å se på tv.

Hvor kjøpte du den?

Anonymous poster hash: 34008...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tegner meg gjennom pensum, og storkoser meg med fargelegging :)

Har ikke tatt det så langt som å kjøpe egen bok med ferdigtrykk, rett og slett fordi da blir det nok mer farging i boka i stedet for ny del av pensum :P

Men jeg digger bøkene!

Bare prøv TS, kanskje du liker det :)



Anonymous poster hash: e27f0...319
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ups. Jeg posta visst som AB. Jeg er aa0! :)

De fleste bokhandlere har dem, ihvertfall nettbutikkene.

Eller du kan kjøpe på amazon, ebay osv.

Anonymous poster hash: 45fda...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det Ark som selger slike bøker? :)

Anonymous poster hash: 34008...aa0

både notabene, ark, norli, tanum osv selger disse bøkene. tror så og si alle bokhandler har de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...