Gå til innhold

Jeg ønsker hverken livspartner eller barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mann, og grøsser ved tanken på å binde meg til noen mennesker.. Jeg er i ferd med å "fase" ut flere vennskap, da det ikke gir meg noe positivt å henge sammen med dem.

Aller best trives jeg i mitt eget selskap, og kunne aldri tenkt meg å gå inn på den utgiftsposten dame og barn er.. Har ikke økonomi til det, og er heller ikke interessert i å ta 5 års utdannelse for å få det til.

Dessuten tror jeg at jeg ikke lenger kan bli forelska, for det har ikke skjedd på 10 år. Kanskje sammenheng med at jeg har lukket meg mer og mer inne.

For meg så virker det som om alle andre har, eller ønsker barn og livspartner. Er det ingen som føler det samme som meg? Det er ikke morsomt at samfunnet ser på deg som en taper og at man får deg til å føle deg som en..



Anonymous poster hash: 03437...46a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bestemme seg for alt du ikke kommer til å få på bakgrunn av en følelse av utilstrekkelighet ?

Det er helt greit å ikke ønske barn eller dele livet med en man er glad i, men trenger du å bestemme deg for det ?

Hvorfor ikke leve livet og ha det bra, og samtidig stille seg åpen for hva livet bringer? - Stenger du deg igjen på forhånd vil du overse hva livet har å by på.

Du trenger hverken penger eller lang utdannelse for å få dame. Du trenger livslyst og et ønske om å ha det bra. Jeg leser mellom linjene at det er mer som foregår i livet ditt enn akkurat et ønske om å være alene. Tipper du velger aleneløsningen fordi du mener at du ikke er god nok.

Hvor kommer dette innlegget fra?

Du er god nok forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vil ikke ha barn, og for øyeblikket er jeg ikke på utkikk etter noen partner heller. Parterbehovet kommer sikkert til å melde seg etterhvert, men jeg tror aldri jeg kommer til å ønske meg barn...



Anonymous poster hash: 37959...c24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg på coolaid her. Leser man mellom linjene høres det ut som dette ønske om ikke å ha livspartner og barn, bare er et psykisk selvforsvar mot følelsen av å ikke være god nok. Det er helt greit å ikke ville ha det, men det er ikke noe positivt ved å "velge" det på denne måten. Man får da inntrykk av at du egentlig vil dette, men at du har gitt opp.

Du virker deprimert. Du trenger ikke utdannelse og jobb for å få deg dame. Det er ikke lenger slik at dere menn skal dra lasset alene økonomisk. Kjenner flere som tjener mer enn mennene sine:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vil ikke ha barn, og for øyeblikket er jeg ikke på utkikk etter noen partner heller. Parterbehovet kommer sikkert til å melde seg etterhvert, men jeg tror aldri jeg kommer til å ønske meg barn...

Anonymous poster hash: 37959...c24

Det er selvfølgelig helt greit, men jeg håper du er hederlig og ærlig mot en fremtidig partner om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Jeg føler det samme som deg. Så enten er vi begge rare eller så får folk akseptere at det er forskjell på folk og at alt er like akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må slenge meg på at måten du sier det på høres det ut som det velger det fordi du mener du ikke har råd, ikke fordi du har lyst.

Uansett grunn du velger er selvsagt din egen sak, jeg ser ikke ned på noen som velger vekk partner og barn. Selv har jeg droppet barn, men ønsker fortsatt en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også slik. Jeg har ikke mange venner, og jeg er faktisk ikke inntresert i å ha det heller. Eneste jeg har er 2 nære gode venner og mer enn dem trenger jeg ikke.

Jeg har ingen ambisasjoner om å skaffe barn eller mann, rett og slett fordi at innteressen min ligger ikke der. Har aldri følt behov for nærhet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt sett er utdannelse noe man tar fordi man selv ønsker å kunne forsørge seg selv når man blir eldre. Jeg vil tro at det er minoriteten som tar utdannelse hovedsaklig for å forsørge en familie de ikke har, spesielt når de ikke har en partner enda.

Har du noen form for utdannelse?

Du skriver ingenting om alderen din.

Man er ingen taper om man ikke har en ektefelle/samboer og/eller ikke barn. Det er utrolig mange mennesker som er flotte personer likevel, som også kan få en stor betydning for mange rundt en!

Ingen tvinger deg til å få "A4-livet med partner, barn, hus og slikt". Det er fullt lovlig å være singel, men like fullt betydningsfull resten av livet også.

De aller, aller fleste (jeg er fristet til å si alle) trenger å kommunisere med andre med jevne mellomrom. Man behøver ikke å se etter en partner selv om man kanskje ser seg rundt etter flere venner. Om jeg var deg så ville jeg sett meg rundt etter en ny hobby eller to, og samtidig nye venner som har disse hobbyene. Alle trenger venner.



Anonymous poster hash: 0dcf4...033
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det flere som deg. Noen trives i eget selskap og sånn er det bare. Selv vil jeg ikke ha barn, men gjerne en livpartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje ikke direkte normal, da jeg har skikkelige mørke tanker i hodet veldig ofte. Jeg greier bare ikke bry meg om andre mennesker som ikke er familie.



Anonymous poster hash: 03437...46a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt ts. Det er ikke noe poeng å bli sammen med noen, det blir bare slutt uansett.



Anonymous poster hash: 37a48...1ec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Skjønner deg godt ts. Det er ikke noe poeng å bli sammen med noen, det blir bare slutt uansett. Anonymous poster hash: 37a48...1ec

Ikke noe poeng? Livet hsndler om erfaringer. Både gode og vonde. Selv om det ble slutt mellom meg og min ex så var det da ikke bortkastet. Jeg lærte mye om meg selv og relasjoner og er både en og to erfaringer rikere. Man gokser på alle erfaringer enten de tar slutt eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe poeng? Livet hsndler om erfaringer. Både gode og vonde. Selv om det ble slutt mellom meg og min ex så var det da ikke bortkastet. Jeg lærte mye om meg selv og relasjoner og er både en og to erfaringer rikere. Man gokser på alle erfaringer enten de tar slutt eller ei

Jeg skulle ønske jeg var mitt eneste forhold foruten. Ts

Anonymous poster hash: 03437...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Jeg skulle ønske jeg var mitt eneste forhold foruten. Ts Anonymous poster hash: 03437...46a

Vel, livethar oppturer og nedturer. Lær av det istedet for å sitte å være bitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en del av folkene som har svart bare er aseksuelle- og det er helt greit det altså.

Anonymous poster hash: 058c1...bce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Lindiana

Jeg har heller ikke behov for hverken partner eller avkom. Mulig jeg kan strekke meg til å få en kjæreste om h*n er interessant og utfordrende nok. Og selv da spiller det jo inn om denne personen over hodet er interessert i meg. Barn kommer derimot aldri inn i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det du skriver ser jeg bare en fyr som prøver å flykte fra en følelse av å ikke strekke til. Ikke vær redd for å utdanne deg, det er bare et fåtall av år av livet ditt og egentlig mer en positiv opplevelse enn en negativ. Spesielt universitetet, fordi om du faktisk prøver å være sosial, kan man veldig lett bli kjent med folk. De fleste som ikke tenker noe slikt som at andre folk dømmer deg eller er slemme, trives i andres selskap. Hva om du møter kjæresten din under utdanning ;)

Endret av EnFyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...