Gå til innhold

Hvorfor så mye fordommer mot "voksne" kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kvinnehat i samfunnet. det er tonnesvis av det. eneste verdien man har i en kvinnehaters øyne er gjennom attraktivitet aka seksuell tilgjengelighet eventuelt andel føyelighet som datter. dette er currencyen det går i. dette vet jo alle. hele samfunnet er bygd opp av kvinnehatere for å se kvinner som fødemaskiner eller pulemaskiner. når tiden for sånt er over så er det bare få som ser noen verdi i en kvinnelig person. hele samfunnet er gjennomsyret av kvinnehat. jeg vet dette fordi jeg vokste opp med sånne personer som tenker på den måten. for å si det litt mer riktig så er det også mye misantropi også i samfunnet. mye inflasjon pga systemene som gjør at man ikke ser hverandre lenger som mennesker. og 1000 andre ting jeg ikke har mulighet for å forklare her pga jeg klarer ikke sette ord på alle tankene mine, de går for fort.



Anonymous poster hash: 4c5eb...1fe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kvinnehat i samfunnet. det er tonnesvis av det. eneste verdien man har i en kvinnehaters øyne er gjennom attraktivitet aka seksuell tilgjengelighet eventuelt andel føyelighet som datter. dette er currencyen det går i. dette vet jo alle. hele samfunnet er bygd opp av kvinnehatere for å se kvinner som fødemaskiner eller pulemaskiner. når tiden for sånt er over så er det bare få som ser noen verdi i en kvinnelig person. hele samfunnet er gjennomsyret av kvinnehat. jeg vet dette fordi jeg vokste opp med sånne personer som tenker på den måten. for å si det litt mer riktig så er det også mye misantropi også i samfunnet. mye inflasjon pga systemene som gjør at man ikke ser hverandre lenger som mennesker. og 1000 andre ting jeg ikke har mulighet for å forklare her pga jeg klarer ikke sette ord på alle tankene mine, de går for fort.

Anonymous poster hash: 4c5eb...1fe

Når ble du slik en mannehater?

Anonymous poster hash: f9a15...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinnehat i samfunnet. det er tonnesvis av det. eneste verdien man har i en kvinnehaters øyne er gjennom attraktivitet aka seksuell tilgjengelighet eventuelt andel føyelighet som datter. dette er currencyen det går i. dette vet jo alle. hele samfunnet er bygd opp av kvinnehatere for å se kvinner som fødemaskiner eller pulemaskiner. når tiden for sånt er over så er det bare få som ser noen verdi i en kvinnelig person. hele samfunnet er gjennomsyret av kvinnehat. jeg vet dette fordi jeg vokste opp med sånne personer som tenker på den måten. for å si det litt mer riktig så er det også mye misantropi også i samfunnet. mye inflasjon pga systemene som gjør at man ikke ser hverandre lenger som mennesker. og 1000 andre ting jeg ikke har mulighet for å forklare her pga jeg klarer ikke sette ord på alle tankene mine, de går for fort. Anonymous poster hash: 4c5eb...1fe

Synd at du har denne erfaringen, men den er ikke vanlig, bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Voksne" kvinner og "gamle griser", hvilket kjønn er det det egentlig er mest fordommer mot?

Hysj! Vi har likestilling, tross alt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg stadig ser at folk her inne skriver at alle kvinner over 30 forfaller osv, men synes selv jeg at jeg ser mange spreke, pene og sprudlende damer på 30 +.

Ja, man forandrer seg når man blir 50 (selv om man da også kan være flott!), men allerede i 30 årene er man jo fortsatt relativt ung!?

Se bare på Triana Iglesias (32), Adriana Lima (33), Isabella Martinsen (35), Miranda Kerr (31), Angelina Jolie (39), Heidi Klum (41) og Dorthe Skappel (51) for å nevne noen.

Synes det blir teit å si at man ikke kan være pen og attraktiv i 30 - 40 årene om man tar vare på seg selv!

........

Hovedårsaken, tror jeg, til påstanden din er at KG i betydelig grad preges av svært unge damer som verbalt skyter fra hofta. Jeg mener, når brukere bruker betegnelsen "eldre" om folk som akkurat har passert 35, da er du vel såvidt over barnestadiet selv, eller :vetikke:

Verden er smekkfull av vakre, smekre, smarte, interessante, kåte, selvstendige, målbevisste, morsomme, myke, elegante, empatiske, rause og elskelige kvinner som har passert 35, gjerne med god margin. Heldigvis!

Mulig ei 19 år gammel sprettrumpe i treningstights er et blikkfang med umiddelbar stimulans for den som ser. Jeg kan love dere at det er et svært kortvarig "glint of passion" for de mest oppegående og normale menn som har passert barnestadiet med høvelig god margin.

Endret av Gorgonzola
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som heter stygg, bare fattig......

og med det mener jeg at disse du nevner nå, spesielt de internasjonale kjendisene, tar svinedyre behandlinger, har de beste personnlige trenerne, har strenge skreddersydde dietter, fordi de har tid og penger, og ser derfor så bra ut.

Men enig i at det finnes mange flotte damer på 30+, men å sammenlikne med kjendiser er urealistisk

Godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest krokodillen

Selv er jeg 26 år, gleder meg til og bli eldre...

Har venniner som er endel eldre en meg selv, de er tøffe, trygge på seg selv, lager lite drama og holder seg godt.

Hva enkelte KG menn sier er kun for og få oss til å føle oss mindreverdige :)

du burde glede deg nettopp av de nevnte grunner.

jeg trodde livet var over når man ble 30. for min del var det da det begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Synes jeg stadig ser at folk her inne skriver at alle kvinner over 30 forfaller osv, men synes selv jeg at jeg ser mange spreke, pene og sprudlende damer på 30 +.

Ja, man forandrer seg når man blir 50 (selv om man da også kan være flott!), men allerede i 30 årene er man jo fortsatt relativt ung!?

Se bare på Triana Iglesias (32), Adriana Lima (33), Isabella Martinsen (35), Miranda Kerr (31), Angelina Jolie (39), Heidi Klum (41) og Dorthe Skappel (51) for å nevne noen.

Synes det blir teit å si at man ikke kan være pen og attraktiv i 30 - 40 årene om man tar vare på seg selv!

Anonymous poster hash: d07b9...cc6

Aller først må jeg få gi Gorgonzola et velfortjent + poeng for reflekterte tanker. Tanker jeg kjenner veldig godt igjen fra de tanker mine egne mannevenner deler og har.

Så må jeg få lov til å henge meg litt opp i den setningen jeg har uthevet, og humrer lett når jeg leser:

Det er ikke slik at den mystiske natten melom 49 og 50 så inntrer en stor forandring hvor du gikk til seng som en undommelig 49 åring med sprettrumpe og struttepupp, uten så mye som en skygge av en bitteliten smilerynke i øyekroken... og våkner opp og snubler i dine egne milelange hengepupper som da subber gulvet, tråkker på 1 meter lange blodrøde biffgardiner som på mirakuløst vis grodde ut over natten, må til med jekk for å klare åpne øynene for nedfallen hud og rynker, har fått 30 kilo flesk rundt maven, mistet alt hår lenger enn 5 cm... eller ikke lenger passer dine klær fra 49 års dagen.

Og ekkoet slår imot deg når du tisser fordi sjeden er et enormt, bunnløst gap med plass til en vaskebøtte på tvers.

Små endringer kommer gjennom hele livet, noen endrer din kropp, noen endrer din mentale personlighet.

Jada, det er søtt å bli forsøkt sjekket opp av unge menn på både 25 og 35, men det gir ikke noe. Det er bare søtt, det er ikke interessant på noe annet vis.

Takk meg til et liv som setter sine myke, forsiktige spor på både kropp og sjel.

Uten disse små forsiktige sporene ville man ikke vært det menensket man er i dag, og så kan jeg jo bare snakke for meg selv, men den kvinnen jeg er i dag er øyensynlig en betraktelig mye mer attraktiv kvinne enn den nyutdannede kvinnen som stod med eksamenspapirene og en liten ungdommelig usikkerhet som noen-og-20-åring.

Og hun er en kvinne som finner sine jevnaldrende menn som de voksne, trygge og tiltalende Menn de faktisk er, - og under over alle under... det synes ofte være meget gjensidig.

Edit: Det er vel betingelig å påpeke at kvinnen bak nick'et er 50, ikke 60 eller 70 :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små endringer kommer gjennom hele livet, noen endrer din kropp, noen endrer din mentale personlighet.

Jada, det er søtt å bli forsøkt sjekket opp av unge menn på både 25 og 35, men det gir ikke noe. Det er bare søtt, det er ikke interessant på noe annet vis.

Edit: Det er vel betingelig å påpeke at kvinnen bak nick'et er 50, ikke 60 eller 70 :fnise:

Hah! Jeg er 38 så jeg er innenfor! Supert, bare gjør deg klar, mor, her kommer jeg.

Seriøst:

Noen kvinner mistenkes for å tenke: "Jess, der har vi barn i lag, vi er gifte/ samboende, mannen min er godt harpunert, så nå kan jeg trygt rause ihop." Det er de reineste takras allerede i slutten av tjueåra. Samtidig har jeg blitt lamslått av stil, eleganse og ... ja ... alt hva både hjerte og kuk begjærer, hos kvinner både i førtiene og femtiene.

Det bare er slik. Noen setter pris på seg sjøl og gjør det beste ut av det de har, andre lar seg forfalle. Det er faktisk ikke annerledes for menn heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde glede deg nettopp av de nevnte grunner.

jeg trodde livet var over når man ble 30. for min del var det da det begynte.

❤️ ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at man bør ta vare på seg selv og holde seg i form, men hvorfor sammenligne seg med supermodeller og andre kjendiser som har vært spesielt attraktive siden de var unge? Alle kan strebe etter å være den beste utgaven av seg selv, men alle kan faktisk ikke se ut som Heidi Klum. Det deilige med å bli 30+ er vel nettopp at man har innsett at det er retusjering i ukebladene og at m modellidealet ikke er realistisk, at man ikke trenger nese og brystoperasjoner for å føle seg bra. Sunt kosthold, mosjon, litt pene klær og litt sminke holder!

Dette visste jeg allerede dengang jeg var seksten år. Den livserfaringen kvinner over tredve får til seg kan sammenlignes med den kunnskapen menn har før de er tyve.

Har bestandig visst at man ikke trenger neseoperasjon for å føle seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg 26 år, gleder meg til og bli eldre...

Har venniner som er endel eldre en meg selv, de er tøffe, trygge på seg selv, lager lite drama og holder seg godt.

Hva enkelte KG menn sier er kun for og få oss til å føle oss mindreverdige :)

Lager lite drama, er tøffe og trygge på seg selv? Hvor er relevansen i det iforhold til å ikke forfalle utseendemessig? Mange damer i 20 årene som også er slik.

Anonymous poster hash: 26df9...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da virkelig ingen som sier at man blir stygg bare man fyller 30. I hvert fall ikke i kjendisverdenen. Miranda Kerr er verdenskjent modell som tjener millioner på sitt utseende, og hun er bare 31. Samme gjelder Adriana Lima.

Miranda er attpåtil kjent for et veldig ungdommelig utseende og sitt "babyface". Det å vedlikeholde en sylslank kropp er del av hennes jobb, som hun er godt kompensert for. De fleste kvinner ser ikke slik ut, enten de er 31 eller 25.

De fleste er enige om at man kan se bra ut i voksen alder om man tar vare på seg selv. Men de fleste kvinner ser ikke ut som Angelina når de er 39. De har ikke ressursene til det, ei heller legger de ned like mye tid og effort.

Forbrenningen går ned, ting faller, man begynner å se spor i huden av at man blir eldre. Dette skjer med alle, dog folk har forskjellig genetisk utgangspunkt og ulik kapasitet til å begrense det.

Det er en grunn til at de fleste modeller som selger bikini er 25 og ikke 45. Det er ikke "fordomsfullt", det er bare naturens gang og ikke noe man trenger bli såret av.

Jeg er litt lei av de bidige artiklene om dette, nylig var det med et par godt voksne kvinner som poserte nakne med magen hengende ut, en av dem sittende på do. For å poengtere at kvinner ikke ser photoshoppet ut i det virkelige liv - antakeligvis for den delen av befolkningen som aldri har hatt sex med en ikke-modell eller satt sin fot i en damegarderobe.

Jeg er enig i at kroppsfokuset på kvinner er sterkt, samt fokuset på å holde seg ung. Men etter et visst punkt begynner det å virke desperat og umodent - som om enkelte kvinner på 40 ikke tåler å vite at en på 25 appellerer til fler menn. Hvis du holder deg godt, er glad i deg selv og har en mann som er tiltrukket av deg, forstår jeg ikke hvorfor det ikke er nok. Du var ung en gang, nå er det noen andres tur.



Anonymous poster hash: c8387...903
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæh? Er det fordommer mot oss? Da må jeg jaggu unne meg en ekstra kamferdrops som trøst :fnise:

Er du så gammel at du er med i kamferdropsligaen?? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er du så gammel at du er med i kamferdropsligaen?? :laugh:

Er ikke alle over 40 det? ;) Kamferdrops, strikketøy, hornbriller, fotformsko, støttestrømper og tena lady.. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner rett og slett ikke topicen... Jeg har alltid digget det modne og reflekterte!

Og har ikke MILF-uttrykket rast verden som en fasått de siste 15 årene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle over 40 det? ;) Kamferdrops, strikketøy, hornbriller, fotformsko, støttestrømper og tena lady.. :fnise:

He he..... joda, må skaffe meg strikketøy og tena snart jeg også da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolka burde virkelig kutte ut de unge barbie-dukkene og skaffe seg ekte kvinnfolk som oss over 40! Med litt tæl og godt lynne. :laugh:

Menn vil ha damer som tar vare på seg selv!

Anonymous poster hash: e53ae...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...