Gå til innhold

Pepsi max og slanking?


Gjest princess123

Anbefalte innlegg

Gjest princess123

Jeg er helt aavhengig av pepsi max.. Oog jeg er smålubben, og må ta av meg 10 kilo for å føle meg vel.. Kan jeg drikke pepsi max da? Vet det nesten ikke er kalorier i det, men har hørt at kullsyre ødelegger forbrenningen, og at søtningsstoffet oppfører seg som sukker i blodet, og derfor legger man på seg alikevel. Noen som vet om dette stemmer?

 

Er det feks innafor/ mulig å drikke en stor flaske hver dag og fortsatt gå ned? 

Vet at det øker søtsuget og at man såklart ikke går ned av å spise godteri osv.. Greia er bare at pepsi max er motivasjonen min til å spise drittkjedelige kalorifattige måltider, og holde meg unna snacks osv.. Tror jeg sprekker uten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer sikkert noen anti-aspartsam-folk her som sier at du må kutte det ut med en gang, men det finnes ingen studier om at det er farlig. Bare usaklig "forskning" av ymse folk.

Drikk pepsi max'en din, du. Men husk å drikk vann også. Det er viktig å ikke bli helt nazi i kostholdet om du skal opprettholde vekten (etter at du har gått de 10kg dine) :)

Edit: kanskje ikke drikke 1,5 Liter, sånn for tennenes skyld...

Endret av Doge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt aavhengig av pepsi max.. Oog jeg er smålubben, og må ta av meg 10 kilo for å føle meg vel.. Kan jeg drikke pepsi max da? Vet det nesten ikke er kalorier i det, men har hørt at kullsyre ødelegger forbrenningen, og at søtningsstoffet oppfører seg som sukker i blodet, og derfor legger man på seg alikevel. Noen som vet om dette stemmer?

Er det feks innafor/ mulig å drikke en stor flaske hver dag og fortsatt gå ned?

Vet at det øker søtsuget og at man såklart ikke går ned av å spise godteri osv.. Greia er bare at pepsi max er motivasjonen min til å spise drittkjedelige kalorifattige måltider, og holde meg unna snacks osv.. Tror jeg sprekker uten.

Drikk pepsi max du:) Kjempefint at du har en sukkerfri brus som favoritt, slik at du fortsatt har noe å kose deg med uten å måtte "sprekke". Kullsyren ødelegger ikke forbrenningen, og du legger heller ikke på deg av aspartam. Tennene dine har nok ikke så godt av en stor flaske om dagen, men om det bare er for å komme deg gjennom den "verste" slankeperioden, så går det nok fint:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert noen anti-aspartsam-folk her som sier at du må kutte det ut med en gang, men det finnes ingen studier om at det er farlig. Bare usaklig "forskning" av ymse folk.

Drikk pepsi max'en din, du. Men husk å drikk vann også. Det er viktig å ikke bli helt nazi i kostholdet om du skal opprettholde vekten (etter at du har gått de 10kg dine) :)

Edit: kanskje ikke drikke 1,5 Liter, sånn for tennenes skyld...

Du kom meg visst i forkjøpet ;) men enig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som deg! Løsningen; sodastream!

Kunstig søtningsstoffer vil bidra til ubalanse i blodsukkeret ditt, og du vil få søtsug etc. Ville kuttet ut og kun drukket det på f.eks lørdag når du skal kose deg litt ekstra.

Jeg var fullstendig avhengig av kullsyre (noe som ikke ødelegger forbrenninga), så jeg drakk kullsyrevann og blandet i FunLight om jeg ville ha noe smak.

 

Nå er jeg 25 kg lettere etter å ha snudd om kostholdet og trener 1-3 ganger i uka



Anonymous poster hash: 70af8...991
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann vil alltid være overlegent bedre for deg som drikke og brus er fremdeles brus selv om det ikke har kalorier. Jeg kjenner ei som driver Grete Roede-kurs og som har hjulpet hundrevis med å gå ned i vekt, og hun er ikke i tvil om at å kutte ut Pepsi Max fører til kjappere nedgang og mindre midje.

Anonymous poster hash: 074cf...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var som deg! Løsningen; sodastream!

Kunstig søtningsstoffer vil bidra til ubalanse i blodsukkeret ditt, og du vil få søtsug etc. Ville kuttet ut og kun drukket det på f.eks lørdag når du skal kose deg litt ekstra.

Jeg var fullstendig avhengig av kullsyre (noe som ikke ødelegger forbrenninga), så jeg drakk kullsyrevann og blandet i FunLight om jeg ville ha noe smak.

Nå er jeg 25 kg lettere etter å ha snudd om kostholdet og trener 1-3 ganger i uka

Anonymous poster hash: 70af8...991

Det er jo kunstig søtningsstoff i Fun Light også.

Gratulerer med imponerende vektnedgang!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo sånn at det er kalorier man skal passe seg for ved vektnedgang, og om det skulle ha noen innvirkning så tror jeg heller det vil gjøre prossessen litt tregere. Tviler meget sterkt på at det har noen stor betydning, og du legger svært tvilsomt på deg av det. Da tror jeg de hadde funnet ut dette til nå. Kansje du kan prøve å ha vann ved siden av pepsien (også for tennene sin del) og venne deg til å drikke mye vann også, så gradvis venne deg av det. 



Anonymous poster hash: a3a68...fef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann gjør ofte det enklere for tarmene å ta seg av maten du har spist. Selv brus uten sukker vil gi deg søtsug og cravings. Kanskje gjør det at du spiser litt mer vanlig mat enn du ville gjort uten, i verste fall spiser du så mye normal mat at du ikke går ned.

 

Det er uansett brusen som vil skape søtsuget. Den gir deg et behov som du fortsetter å nære. Lønnsom business for pepsi, men ikke så mye for deg.

 

Som ab over, så er jeg også sikker på at du vil gå ned raskere om du kuter brusen. Men om valget er mellom tregt vekttap og null vekttap... Bare du ikke mister motivasjonen fordi de går tregt.



Anonymous poster hash: ceb33...57f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for øvrig en kusine som lett drikker en stor pepsi hver dag, problemet er bare at hun spiser mye mat og godterier utenom også. Brusen opprettholder søtsuget og gjør at hun trenger noe å spise hele tiden. Så det er et eksempel på at å drikke lettbrus ikke nødvendigvis vil holde søtsuget i sjakk.

 

Selv drikker jeg mye te, kaffi og vann uten sukker. Der er mange milde teer dersom man syns den blir bitter uten sukker, og man kan venne seg til å drikke uten sukker.

 

Selv kan jeg ha veldig sterke cravings, det kan være veldig vanskelig å ikke kaste seg over noe, men holder man ut litt, drikker noe, så går det over. Etter hvert som tiden går blir søtsug mindre hyppig.



Anonymous poster hash: ceb33...57f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt aavhengig av pepsi max.. Oog jeg er smålubben, og må ta av meg 10 kilo for å føle meg vel.. Kan jeg drikke pepsi max da? Vet det nesten ikke er kalorier i det, men har hørt at kullsyre ødelegger forbrenningen, og at søtningsstoffet oppfører seg som sukker i blodet, og derfor legger man på seg alikevel. Noen som vet om dette stemmer?

 

Er det feks innafor/ mulig å drikke en stor flaske hver dag og fortsatt gå ned? 

Vet at det øker søtsuget og at man såklart ikke går ned av å spise godteri osv.. Greia er bare at pepsi max er motivasjonen min til å spise drittkjedelige kalorifattige måltider, og holde meg unna snacks osv.. Tror jeg sprekker uten.

Mitt eneste råd er å kutte ut brusen. Å drikke en stor flaske hver dag og samtidig tro at man kan gå ned i vekt er som å tro på julenissen. Og jeg forstår heller ikke de som skal spise kjedelig mager mat mens i neste øyeblikk spiser de snop, is ellr drikker brus. Spis jevnt over variert god norsk kost og hold snop og brus til helgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsimax gir søtsug og matlyst. Dette har jeg selv merket.

Når jeg har pepsi max i huset og har det ved siden av det jeg spiser, spiser jeg mer av det jeg har. 

Pepsi max gjør dessuten at du får oppblåst mage, slik at du ikke får den flate magen du ønsker. 



Anonymous poster hash: 042f4...325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden folk slenger rundt seg med påstander uten kilder her, så kan du (TS) for eksempel lese denne:

https://sunnskepsis.wordpress.com/tag/aspartam/

Pluss artiklene den linker videre til.

Du som skriver du har en kusine som drikker pepsi max, men spiser masse mat og godterier ved siden av. Hvordan vet du at hun ikke hadde gjort dette uansett? Mange overvektige bytter ut sukkerholdig brus med lettbrus, og velger etterpå å tro at lettbrusen er årsaken til manglende vektnedgang. Men dette er ofte personer som har hatt såkalte "cravings" hele veien. Her er det viljestyrke + kosthold som må jobbes med.

Jeg drikker pepsi max selv, og har overhodet ikke noe søtbehov. Er heller ikke overvektig. Nå skal jeg ikke bruke dette som et anektodisk bevis slik mange andre gjør, men dette stemmer med hva forskningen sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt eneste råd er å kutte ut brusen. Å drikke en stor flaske hver dag og samtidig tro at man kan gå ned i vekt er som å tro på julenissen. Og jeg forstår heller ikke de som skal spise kjedelig mager mat mens i neste øyeblikk spiser de snop, is ellr drikker brus. Spis jevnt over variert god norsk kost og hold snop og brus til helgene.

Å drikke en flaske væske med 0 kalorier hver dag og samtidig gå ned i vekt er som å tro på julenissen? Dette var dagens! De jeg kjenner som har måtte skrelle av seg "alt" fett i forkant av diverse fitness-konkurranser har brukt pepsi max som nettopp den ene drikken de kan kose seg med. Sier ikke at en stor flaske om dagen er sunt, særlig ikke for tennene, men ærlig talt.

Edit: skrivefeil

Endret av marita8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk opp mot 3 liter Pepsi Max om dagen samtidig som at jeg gikk ned nesten 30 kilo på 1 år

For noen så kan slikt trigge søtsuget, for meg virket det motsatt, at jeg mistet søtsuget helt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ikke en akkurat slik tråd for noen mnd siden? Hva gjorde du. Hva skjedde? Du må da ha sett noen resultater nå?



Anonymous poster hash: 042f4...325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden folk slenger rundt seg med påstander uten kilder her, så kan du (TS) for eksempel lese denne:

https://sunnskepsis.wordpress.com/tag/aspartam/

Pluss artiklene den linker videre til.

Du som skriver du har en kusine som drikker pepsi max, men spiser masse mat og godterier ved siden av. Hvordan vet du at hun ikke hadde gjort dette uansett? Mange overvektige bytter ut sukkerholdig brus med lettbrus, og velger etterpå å tro at lettbrusen er årsaken til manglende vektnedgang. Men dette er ofte personer som har hatt såkalte "cravings" hele veien. Her er det viljestyrke + kosthold som må jobbes med.

Jeg drikker pepsi max selv, og har overhodet ikke noe søtbehov. Er heller ikke overvektig. Nå skal jeg ikke bruke dette som et anektodisk bevis slik mange andre gjør, men dette stemmer med hva forskningen sier.

 

Pålitelige klider ja, blogger som henviser til blogger som henviser til blogger som henviser til blogger som heveniser til blogger  :laugh:

Anonymous poster hash: 042f4...325

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 15 kg og drakk pepsi max hver dag, eeelsker pepsi max! Null stress, ikke trigga det hverken matlyst eller sukkersug heller. Om ikke annet så var det lettere å av og til spise kjip mat når jeg kunne kose meg med en pepsi max ved siden av:) drikk i vei, du! Folk som overspiser hadde vel mest sannsynlig gjort det selv om de drakk sukkerfri brus eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pålitelige klider ja, blogger som henviser til blogger som henviser til blogger som henviser til blogger som heveniser til blogger :laugh:

Anonymous poster hash: 042f4...325

Visste det kom til å komme en sånn kommentar, siden det er mye lesestoff i den linken. Uansett, det er linket videre til flere studier og forskningsartikler. Tjomlid gjør stort sett alltid dette, han kommer aldri med påstander rundt emner som dette uten å samtidig komme med dokumentasjon. Det var derfor jeg skreiv man skulle følge linkene. Bedre å få alt forklart underveis enn at jeg skal linke til alle studiene bloggerne linker til. Så mye arbeid gidder jeg uansett ikke å legge i å svare på et forumsspørsmål, men all ære til skepsisbloggerne som orker å ta kampen. De som tror man blir tjukk eller får kreft av aspartam, er stort sett de samme som er motstandere av vaksiner etc. Ergo folk som "har hørt den og den opplevde sånn og sånn". Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned 15 kg og drakk pepsi max hver dag, eeelsker pepsi max! Null stress, ikke trigga det hverken matlyst eller sukkersug heller. Om ikke annet så var det lettere å av og til spise kjip mat når jeg kunne kose meg med en pepsi max ved siden av:) drikk i vei, du! Folk som overspiser hadde vel mest sannsynlig gjort det selv om de drakk sukkerfri brus eller ikke.

Dette. Jeg trener, overspiser ikke, og drikker Pepsi Max. Derfor er jeg heller ikke tjukk. Hadde jeg drukket Pepsi Max og spist masse godteri eller mye mer mat enn hva jeg forbenner, så hadde jeg vært tjukk. Men dette hadde IKKE vært på grunn av lettbrusen. Situasjonen hadde vært enda verre om jeg gjorde sistnevnte + drakk vanlig cola.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...