Gå til innhold

Oss som vil opp i muskelmasse i 2014!


Nuttery

Anbefalte innlegg

Er det forresten noen som har noe peiling på knebøy? Og armhevinger?

Jeg FÅR DET IKKE TIL.... Vet ikke om det er styrke eller teknikk det er feil på. På knebøy føler jeg jeg mister balansen og at beina ikke klarer å stabilisere seg, og armhevinger bare.. går ikke.

Hvordan går det når du tar knebøy uten vekter? Hvordan er det med magemusklene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det når du tar knebøy uten vekter? Hvordan er det med magemusklene dine?

Det GÅR, men jeg merker fortsatt at jeg holder på å miste balansen. Har prøvd med blant annet vektskiver under helene etter råd fra fysio, for å "balansere" som han sa. Magemusklene er greie tror jeg, tar 55 kg i mark med riktig teknikk, og merker de har blitt sterkere. Slet mye med lite muskler i magen før.

Er det noen øvelser man kan trene for å bli flinkere i knebøy-teknikk? Tror jeg er litt stiv i hofteleddsbøyerene også, når jeg tenker meg om :fnise: kanskje det har noe med det å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tok jeg ny pers i mark :danse:

Tok

10 reps à 40 kg

10 reps à 45 kg

5x2 reps à 50 kg

5x2 reps à 55 kg

Og eeeen rep på 60 kg, som er ny pers :laugh: Kunne sikkert klart flere reps, men sier meg fornøyd med det i dag :biggrin: Det var enda 5 kg nærmere 100!

Noen andre som har hatt en bra treningsdag i dag? :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady.In.Heels

Idag tok jeg ny pers i mark :danse:

Tok

10 reps à 40 kg

10 reps à 45 kg

5x2 reps à 50 kg

5x2 reps à 55 kg

Og eeeen rep på 60 kg, som er ny pers :laugh: Kunne sikkert klart flere reps, men sier meg fornøyd med det i dag :biggrin: Det var enda 5 kg nærmere 100!

Noen andre som har hatt en bra treningsdag i dag? :blomst:

Så bra! :)

Jeg trente for første gang på flere måneder for 4 dager siden, og jeg har fortsatt gangsperr/ er støl. :fnise: Her må man virkelig starte forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :)

Jeg trente for første gang på flere måneder for 4 dager siden, og jeg har fortsatt gangsperr/ er støl. :fnise: Her må man virkelig starte forsiktig...

Sant.. Er heldigvis over den perioden nå! Trener så mye at jeg sjeldent blir særlig støl lenger med mindre jeg omtrent dreper kroppen! Savner nesten å være støl. You go girl!

Jeg har trent 13/16 dager denne mnd så langt og er fornøyd med det!

Året så langt ser slik ut:

Januar: 18/31 dager

Februar: 14/28 dager (Hvorav 7 dager var i London, derav lite trening)

Mars: 26/31 dager

April: 13 treninger hittil.

Vi klarer det her, folkens! Nå er det ikke mer enn litt over en mnd før jeg skal ta en kroppsanalyse til. Gru-gleder meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som drar på tabata-timer?
Har prøvd det et par ganger nå, og har allerede et elsk-hat-forhold på gang! :fnise:
Forferdelig mens det står på, himmelsk etterpå :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som drar på tabata-timer?

Har prøvd det et par ganger nå, og har allerede et elsk-hat-forhold på gang! :fnise:

Forferdelig mens det står på, himmelsk etterpå :laugh:

Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel noen som har patentert begrepet " tabata", og vil du vite mer om det, må du nesten google det, men på senteret der jeg treneret er det form for sirkeltrening bestående av intervaller med høy intensitet. :)
Det er ganske bootcamp-aktig egentlig.

Typisk 8 stasjoner med øvelser som burpees, thrusters, kettlebelleswing, goblet squat, spensthopp, telemarkshopp osv. Noen øvelser med vekter, andre med kroppsvekt. Man jobber intensivt med en øvelse i kun 20 sekund. Så 10 sekund pause før man gjentar. Gjør dette 8 ganger per post før man går videre til neste øvelse. 30 sekund pause mellom hver post, altså ingen pauser som er lange nok til at pulsen rekker å synke mye. Jobber derfor med veldig høy puls gjennom hele timen. Er utrolig effektivt, og har blitt veldig populært der jeg trener. Er vel i utgangspunktet kondisjonstrening, men ettersom man bruker en del vekter får man virkelig brukt musklene også. Ser for meg at dette er en fin måte å bli virkelig definert på hvis man allerede har en del muskler man ønsker å beholde, men vil kvitte seg med det siste fettet. :danse:
Håper i alle fall det :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil opp i muskelmasse, og ned i fettprosent. Bare for å kalle en spade for en spade så trener jeg utelukkende for det estetiske. Alt annet som mer energi, gennerelt bedre humør, mer praktisk i hverdagen osv, kommer som en bonus. Målet er noe a la Chris Hemsworth i Thor, eller Joe Manganiello. Lang vei igjen enda, og frem mot sommeren er målet hovedsakelig bare å stramme opp det lille jeg har. Kjører deretter en vinterbulk hvor jeg spiser mye før jeg trimmer bort fettet ut på vårparten igjen.

åh halla :rodmer:

__________

Denne uken starter jeg deffe-diett :bond:

Noen fler som skal på diett mot sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så lite fristende å trene når det er 20C+ ute.. Løp 3,5km i marka i dag og 2,5km i går. Føler meg skikkelig tafatt :( Må få inn noen rutiner på den treninga hvis været skal fortsette å være så fint altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingaborga

Er det forresten noen som har noe peiling på knebøy? Og armhevinger?

Jeg FÅR DET IKKE TIL.... Vet ikke om det er styrke eller teknikk det er feil på. På knebøy føler jeg jeg mister balansen og at beina ikke klarer å stabilisere seg, og armhevinger bare.. går ikke.

Nå er det noen dager siden du skrev dette da, men jeg svarer alikevel. Selv slet jeg utrolig med armhevinger, og fikk ikke til en eneste ordentlig før jeg begynte med ordentlig styrketrening. Jeg antar at du trener på et treningssenter, og da tar jeg det som en selvfølge at de har Smith-maskin (squatte-stang som er festet på to stolper osv, ja jeg antar at hvis du ikke vet hva jeg snakker om så ser du det ut ifra bilder på Google). Anyways, du kan sette den stangen på et trinn så nært bakken du selv klarer, og så ta armhevinger på den, selv tar jeg sett på 3x10, og etterhvert som det blir lettere kan du flytte stanga nedover, og snart er du på gulvet! Det funker faktisk utrolig bra :) Dette er altså om det er styrken som mangler da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner her! Har lyst til å bygge muskler og miste fett, aller helst samtidig. Bruker FitnessPal-appen nå for å få i meg nok mat, ligger vel ca på vedlikehold/litt over. 193 gram karbo, 165 gram protein og 86 gram fett hver dag. 70 kg/176 cm. Det er jammen et slit å få i seg all maten! Er det noen her som har blitt flinkere til å få i seg proteiner, og merker at det hjelper på resultatene? Hadde vært gøy å høre om andre, vil vel bare vite at det "funker", I guess :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Trenger vel eeegentlig å kutte selv, men er så ufattelig dårlig på kosthold.. Men ja, spør som pusekatta her, er det noen som har noen råd på det proteinet? Selv har jeg prøvd proteinshakes osv, men blir så ufattelig kvalm. Og jeg er skikkelig dårlig til å spise proteiner i hverdagen... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg joiner her! Har lyst til å bygge muskler og miste fett, aller helst samtidig. Bruker FitnessPal-appen nå for å få i meg nok mat, ligger vel ca på vedlikehold/litt over. 193 gram karbo, 165 gram protein og 86 gram fett hver dag. 70 kg/176 cm. Det er jammen et slit å få i seg all maten! Er det noen her som har blitt flinkere til å få i seg proteiner, og merker at det hjelper på resultatene? Hadde vært gøy å høre om andre, vil vel bare vite at det "funker", I guess :fnise:

Høres bra ut! Trenger vel eeegentlig å kutte selv, men er så ufattelig dårlig på kosthold.. Men ja, spør som pusekatta her, er det noen som har noen råd på det proteinet? Selv har jeg prøvd proteinshakes osv, men blir så ufattelig kvalm. Og jeg er skikkelig dårlig til å spise proteiner i hverdagen... :vetikke:

Får i meg ca 160gram proteiner hver dag, og jeg syns det hjelper veldig. Jeg har gått opp i muskelmasse selv med underskudd i kcal.

Jeg bruker proteinfabrikkens pulver med skogsbærsmak og jordbær (altså to forskjellige typer), de er suverene å blande i naturell yoghurt. Jeg mixer de før trening, og slenger i 5 fryste bringebær eller bjørnebær, så holder den seg kald til treningsøkten er ferdig.

Ellers fungerer de bra i smoothier også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du ikke ordinære armhevinger er det bare å ta knestående armhevinger, for så å ta armhevinger mot en kjøkkenbenk eller lignende når du ikke klarer flere knestående. Antall repetisjoner totalt i ett sett burde ikke overstige 12 totalt, både knestående og mot en benk inkludert. Kombiner med benkpress, triceps-benkpress (hendene nærmere hverandre på stanga), skråbenk og knestående tricepsarmhevinger (hendene samlet), og kanskje en skulderøvelse alá militærpress, så skal du begynne å klare flere armhevinger innen noen uker, om ikke tidligere.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut! Trenger vel eeegentlig å kutte selv, men er så ufattelig dårlig på kosthold.. Men ja, spør som pusekatta her, er det noen som har noen råd på det proteinet? Selv har jeg prøvd proteinshakes osv, men blir så ufattelig kvalm. Og jeg er skikkelig dårlig til å spise proteiner i hverdagen... :vetikke:

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/fibre-pro-60-g-x-15-box

http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/liquid-amino-946-ml-fruit-punch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Får i meg ca 160gram proteiner hver dag, og jeg syns det hjelper veldig. Jeg har gått opp i muskelmasse selv med underskudd i kcal.

Jeg bruker proteinfabrikkens pulver med skogsbærsmak og jordbær (altså to forskjellige typer), de er suverene å blande i naturell yoghurt. Jeg mixer de før trening, og slenger i 5 fryste bringebær eller bjørnebær, så holder den seg kald til treningsøkten er ferdig.

Ellers fungerer de bra i smoothier også :)

Gøy å høre :-) Hvor høy er du/vekt? Jobber med å få opp matlysten her, må ty til noen shaker iblant. Skal prøve tipset ditt, ofte synes jeg proteinshake er litt kvalmende. Smaken ligner jo ikke på noe annet man er vant til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre :-) Hvor høy er du/vekt? Jobber med å få opp matlysten her, må ty til noen shaker iblant. Skal prøve tipset ditt, ofte synes jeg proteinshake er litt kvalmende. Smaken ligner jo ikke på noe annet man er vant til.

174cm og 59kg :)

Hvilke shaker har du prøvd?

Jeg syns det har vært vanskelig å få i meg mengdene med mat som må til noen ganger, men da er det jo lurt å ty til fetaost, oliven, soltørket tomat, krutonger osv ved siden av matrettene. De inneholder mye godt fett, og kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som er flink til å sette opp kostholdsplaner egentlig? Spiser enten for lite eller for mye merker jeg. Vil egentlig prøve å gå på diett om en stund for å kutte skikkelig, men merker jeg gidder ikke det nå i eksamensstria.

Ellers har det vært skikkelig laber trening de siste dagene. Blitt et par joggeturer, og i går sto jeg over treninga totalt for å være litt sosial.. Jaja, det må til det og? :laugh: I allefall har jeg bestemt meg for at i dag blir dagen! I dag skal jeg krabbe hjem fra treningssenteret :plystre: Ferdig med skole for i dag, så da har jeg ingen unnskyldninger!

Ha en fin treningsdag allihopa! Go big!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som er flink til å sette opp kostholdsplaner egentlig? Spiser enten for lite eller for mye merker jeg. Vil egentlig prøve å gå på diett om en stund for å kutte skikkelig, men merker jeg gidder ikke det nå i eksamensstria.

Ellers har det vært skikkelig laber trening de siste dagene. Blitt et par joggeturer, og i går sto jeg over treninga totalt for å være litt sosial.. Jaja, det må til det og? :laugh: I allefall har jeg bestemt meg for at i dag blir dagen! I dag skal jeg krabbe hjem fra treningssenteret :plystre: Ferdig med skole for i dag, så da har jeg ingen unnskyldninger!

Ha en fin treningsdag allihopa! Go big!

Jeg vet ikke om jeg er flink, men jeg kunne kanskje prøvd?

Har gått på "diett" i noen måneder, og har så vidt begynt deffing nå. Men setter ikke i gang med deffe-dietten 100% før etter eksamen selv. Bare prøver å snike rutinene inn litt etter litt, så jeg ikke går på en smell og ødelegger eksamen pga mat :P

Haha jeg prøvde å trene på mandag, etter skikkelig påskeferie, det ble bare tull.. litt rygg her, noen squats her, en hantel borti der, masse musikk der.. :skya: Har samlet opp en gjeng som skal trene i dag, og jeg er så konkurransefreak at da må jeg prestere, huhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...