Gå til innhold

Forskjellig syn på hva som er passe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninna mi har en gutt på 16 mnd som fremdeles bruker 74. Han er nesten like lang som min gutt som bruker 86. Buksene er 5 cm ovenfor ankelen, og man ser klart at det er for smått. likevel "skryter"hun av hvor små størrelsen gutten bruker. Hun har dårlig råd, mulig det er grunnen til at hun bruker klærne så lenge.

Føler ikke jeg kan si noe, men det ser så rart ut. Noen som har opplevd noe lignende? Jeg har alltid syntes det er bedre med litt for store klær enn for små.



Anonymous poster hash: 1f92b...535
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare sagt det rett ut når hun skryter, at "den der er jo helt klart for liten". Dårlig råd er da ingen grunn til å la ungen gå i klær som er for små; babyklær gis jo bort gratis på finn.



Anonymous poster hash: 5ffdf...f96
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke liker lange bukser på barna. Min 3 åring bruker også 86 i bukser. Ser ikke noe galt i at en på 16 mnd bruker 74

Anonymous poster hash: 4eb29...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet? Med mindre det er så ille at ungens bevegelighet blir hindret på grunn av klærne så syns jeg ikke dette er noe du skal legge deg opp i.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare at det ser litt stakkarslig ut.. men hver sin smak:)



Anonymous poster hash: 1f92b...535
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva så om du syns det ser stakkarslig ut, har det noe å si? Så lenge ungen kan bevege seg så er det vel ikke noe problem om buksen er litt kort. Skjønner godt at hun bruker klærne lengst mulig når økonomien er stram, og syns ikke du har noe med å korrigere på det.



Anonymous poster hash: ecc11...4a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Datteren vår bruker 86/92, men her om dagen gikk hun i en bukse i 68. Jeg dro den litt opp på leggen, ble som en piratbukse, syntes det var kjempesøtt med strømpebukse under. Vår datter har masse klær, så det er ikke det det går i, men så lenge ungen passer klærne i bredden, slik at det ikke er trangt og ubehagelig så ser jeg ikke problemet med at de er litt korte. Unger tenker ikke på sånt vet du, det er det voksne som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer mest på att hun skryter av att ungen bruker så små størrelser. Har selv en mor som bidro sterkt til mitt forvridde syn på kropp i tenårene.

Anonymous poster hash: b356a...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ikke liker lange bukser på barna. Min 3 åring bruker også 86 i bukser. Ser ikke noe galt i at en på 16 mnd bruker 74

Anonymous poster hash: 4eb29...46f

Oj.. Min 3 åring bruker 98/104 nå. Langbent da, så kunne brukt 104 i bukser men noen blir oftest litt for løse i livet enda..

Ts; hvis hun skryter av at ungen bruker så små str og du ser at det er for smått, da hadde jeg sagt det på en fin måte...

Endret av Frisørdama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er tiden kommet for deg å få lillegutt i barnehage, med bukser og alt, og deg ut i jobb igjen. Fort.

Anonymous poster hash: 9df2f...8a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...