Gå til innhold

Hva skjer når far slutter å betale bidrag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Far til min sønn har stort sett betalt "jevnt og trutt" i mange år, men nå er siste innbetaling 29. juli, dvs at han ligger 3 måneder på etterskudd. Det er NAV som krever inn bidraget, men jeg lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før det evt blir lønnstrekk e.l.? Er litt lei av å bare gå og vente ... :-/



Anonymous poster hash: d0889...c39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke slik at etterhvert vil NAV kompensere deg med litt av summen og så vil han skylde nav i stedet? Slik var det før ihvertfall tror jeg. Du kan ringe innkrevningssentralen å høre, de pleier å ha god peiling på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at etterhvert vil NAV kompensere deg med litt av summen og så vil han skylde nav i stedet? Slik var det før ihvertfall tror jeg. Du kan ringe innkrevningssentralen å høre, de pleier å ha god peiling på slikt.

Takk for svar, men jeg tjener for godt til å motta bidragsforskudd, så det får jeg ikke ... Derfor håper jeg noen vet om det dreier seg om mange måneder før jeg kan forvente noe som helst. :-/

Anonymous poster hash: d0889...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til min sønn har stort sett betalt "jevnt og trutt" i mange år, men nå er siste innbetaling 29. juli, dvs at han ligger 3 måneder på etterskudd. Det er NAV som krever inn bidraget, men jeg lurer på om noen vet hvor lang tid det tar før det evt blir lønnstrekk e.l.? Er litt lei av å bare gå og vente ... :-/

Anonymous poster hash: d0889...c39

Har det hendt noe som gjør at bidrag ikke kommer til deg?

Uten jobb? Byttet jobb? Rot hos NAV?

Flere muligheter. Du må forhøre deg hos NAV og far til barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere tvinge menn til å betale og betale og betale?? Livet er så mørkt hele tiden, og det er så utrolig trist med en kvinne som hele tiden maser og maser om penger!?????



Anonymous poster hash: e512b...882
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere tvinge menn til å betale og betale og betale?? Livet er så mørkt hele tiden, og det er så utrolig trist med en kvinne som hele tiden maser og maser om penger!?????

Anonymous poster hash: e512b...882

Det er faen meg enda tristere kan jeg forsikre om, at det finns fedre som ikke føler ansvar for å sørge for sine egne barn!!!

"Livet er mørkt" - hallo, hvor lett er det å finne lyset tror du for de som er utsatt for slike holdninger fra sine foreldre???

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må dere tvinge menn til å betale og betale og betale?? Livet er så mørkt hele tiden, og det er så utrolig trist med en kvinne som hele tiden maser og maser om penger!?????

Anonymous poster hash: e512b...882

Slutt å pul rundt så skjer ikke det. Enkelt og greit. Sikkert trist dersom du var ungen og faren fraskrev seg alt ansvar? Mørkt og trist.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faen meg enda tristere kan jeg forsikre om, at det finns fedre som ikke føler ansvar for å sørge for sine egne barn!!!

"Livet er mørkt" - hallo, hvor lett er det å finne lyset tror du for de som er utsatt for slike holdninger fra sine foreldre???

Menn sliter veldig mye med depresjon! Tror du ikke det er et umenneskelig press med dette i tillegg??

Anonymous poster hash: e512b...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn sliter veldig mye med depresjon! Tror du ikke det er et umenneskelig press med dette i tillegg??

Anonymous poster hash: e512b...882

Vet du, det gjør mange mødre også, sliter med depresjon altså. Bare det å ha ansvaret alene for flere enn seg selv med få midler er til å bli depremert av. Uansett, så må ungene ha mat på bordet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere tvinge menn til å betale og betale og betale?? Livet er så mørkt hele tiden, og det er så utrolig trist med en kvinne som hele tiden maser og maser om penger!?????

Anonymous poster hash: e512b...882

Kjenner jeg blir kraftig provosert av det du skriver. Vi mødre betaler jo pokker meg for tak over hodet til barnet, mat, klær, bhg/sfo, fritidsaktiviteter og hele pakka. Barnebidraget går til barnet, for at barnet skal få det en trenger. Barnet er ikke laget alene av kvinnet det trengs en mann for å lage dette barnet og da er det rett og rimelig dere fedre kan avsette etpar ussle tusenlapper for barnets velvære når vi mødre trossalt betaler for mesteparten av tingene og itillegg tar oss av barnet mesteparten av tiden. Fusj, dagens utblåsning! blir så utrolig oppgitt av enkelte her inne.

Anonymous poster hash: de6ae...9a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det gjør mange mødre også, sliter med depresjon altså. Bare det å ha ansvaret alene for flere enn seg selv med få midler er til å bli depremert av. Uansett, så må ungene ha mat på bordet.

Jeg gråter inni meg av hvordan mange kvinner ødelegger menn. Mange har ikke særlig mening med livet, og så ender det opp med at den eneste meningen er at man skal betale for noen andre. Som om det ikke er nok stress og krav her i livet!?? Skal den eneste meningen med livet til mange menn bare væreå slite i en dårlig jobb for at en kvinne skal få barnebidrag!?? Jeg tror ikke du kjenner hvordan det er å være skikkelig deprimert, i så fall ville du aldri vært så egoistisk!!!!

Anonymous poster hash: e512b...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, det er ikke hos alle bidragspengene går til barnet. Flere av mine venninner er alenemødre, og de sier ofte de gleder seg til bidragspengene kommer sånn at de endelig kan shoppe litt ekstra osv. Bidragspenger skulle vært øremerket barnet, ikke mor!

Anonymous poster hash: 724b4...c5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det sånn, det er ikke hos alle bidragspengene går til barnet. Flere av mine venninner er alenemødre, og de sier ofte de gleder seg til bidragspengene kommer sånn at de endelig kan shoppe litt ekstra osv. Bidragspenger skulle vært øremerket barnet, ikke mor!

Anonymous poster hash: 724b4...c5b

Det kan jo godt være at lønningen de fikk utbetalt uken før ble brukt på barnehage, mat, klær og utstyr til ungen da, fordi forfaltsdato og behov ikke alltid er på nøyaktig samme dag som man mottar bidraget?

Anonymous poster hash: 98d90...afe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir kraftig provosert av det du skriver. Vi mødre betaler jo pokker meg for tak over hodet til barnet, mat, klær, bhg/sfo, fritidsaktiviteter og hele pakka. Barnebidraget går til barnet, for at barnet skal få det en trenger. Barnet er ikke laget alene av kvinnet det trengs en mann for å lage dette barnet og da er det rett og rimelig dere fedre kan avsette etpar ussle tusenlapper for barnets velvære når vi mødre trossalt betaler for mesteparten av tingene og itillegg tar oss av barnet mesteparten av tiden. Fusj, dagens utblåsning! blir så utrolig oppgitt av enkelte her inne.

Anonymous poster hash: de6ae...9a6

Enig med deg, et par tusenlapper i mnd kan far betale på barnet sitt. Det jeg ikke forstår er når mor mottar mange tusen hver mnd for et barn.

Anonymous poster hash: 73bb0...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gråter inni meg av hvordan mange kvinner ødelegger menn. Mange har ikke særlig mening med livet, og så ender det opp med at den eneste meningen er at man skal betale for noen andre. Som om det ikke er nok stress og krav her i livet!?? Skal den eneste meningen med livet til mange menn bare væreå slite i en dårlig jobb for at en kvinne skal få barnebidrag!?? Jeg tror ikke du kjenner hvordan det er å være skikkelig deprimert, i så fall ville du aldri vært så egoistisk!!!!

Anonymous poster hash: e512b...882

Det er du som egoistisk.

Hvis du ikke ønsker eller klarer å ta vare på andre enn deg selv, da bør en heller ikke få barn. Da velger du å la være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du gjør, er å ringe til Nav Innkreving. Ring dem hver måned.

Dersom bidragspliktige ikke har betalt inn etter forfall på purring nr 3, da kan Nav gå til tvangstrekk direkte fra arbeidsgiver. Da vil bidragspliktige ikke se pengene og dem havner rett til deg!

Ring dem i morgen :)



Anonymous poster hash: 93351...43f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må dere tvinge menn til å betale og betale og betale?? Livet er så mørkt hele tiden, og det er så utrolig trist med en kvinne som hele tiden maser og maser om penger!?????

Anonymous poster hash: e512b...882

:balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter inni meg av hvordan mange kvinner ødelegger menn. Mange har ikke særlig mening med livet, og så ender det opp med at den eneste meningen er at man skal betale for noen andre. Som om det ikke er nok stress og krav her i livet!?? Skal den eneste meningen med livet til mange menn bare væreå slite i en dårlig jobb for at en kvinne skal få barnebidrag!?? Jeg tror ikke du kjenner hvordan det er å være skikkelig deprimert, i så fall ville du aldri vært så egoistisk!!!!

Anonymous poster hash: e512b...882

Du burde gråte over uansvarlige menn som stikker i fra det stakkars barnet sitt som savner pappa.

Det er ikke kvinnen som får bidraget, det er barnet.

Kvinner kan også bli deprimerte over alt ansvaret som har blitt lesst på dem av uansvarlige menn.

Hvor mange mødre er det ikke som griner på vegne av barnet sitt?

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...